Discus paret som ikke kan finde ud af at f~
Fra : Easter

Dato : 27-03-01 16:43

Hejsa
jeg har et problem som i nok kan hjælpe mig med, måske

Jeg havde et hold unger hvor der kom et par ud af og det satte jeg selfølige
til side i deres
egen akvarium ( 200 L ) det skal dog lige siges for en god ordens skyld at
parret KUN har
været sammen i 4 måndere og er på størelse med en CD.
lige siden de lage deres første æg, har de ikke rigtig kunne finde ud af at
få noget ud af det
og jeg har prøvet med alt muligt....... osemose vand, meget fodrer, næsten
ingen fodrer, pH verdien har jeg langt på 6.5 men lige lidt hjælper det.
De spiser simpelhen larverne før de bliver frit svømmende.
sådan er der gået nogle måndre men så idag da jeg kom fra arbejde var akv.
fyldt med unger
godt nok ikke hvor de skulle være ( på siden af paret ) men alle stedere
pisket de rundt på
må og få, mens paret stadig stod ved kejlen

hvorfor kan mit par ikke finde ud af at passe deres unger ???
og hvad kan jeg gøre for at hjælpe dem ???

hvis i har været ude for noget af det samme og i kender løsningen ville jeg
meget gerne høre
fra jer eller bare hvis i har et par godt forslag for jeg har faktisk
opbrugt de idere jeg havde.
håber snart at høre fra jer

Mvh Brian Bertelsen

Fra : Pyros

Dato : 16-11-01 10:53

Hey Easter

Det lyder som dit par er på det rigtige spor. De bliver 'bange' når der sker
noget nyt de ikke har prøvet før og reagerer ved at spise ungerne. Men de
kommer jo et skridt videre for hver gang de læger æg, så bare ha' lidt
tolmodighed og vent og se, jeg havde et par som var 14 kuld om at 'finde ud
af det'. Det skal nok komme.

Pyros