Matrix Reloaded bliver bedre anden gang ma~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-05-03 15:27

Synes jeg ville tage en chance og sige det her...

Så Matrix Reloaded for anden gang i aftes i Cinemaxx Kbh sal 1. Den blev
pludselig en langt bedre film end da jeg så den første gang på forpremiere.
Alt det filosofiske ævl man ikke fangede første gang hører man
tilsyneladende bedre efter anden gang, for hvor det før det bare var spild
af tid er det nu en vigtig del af det at forstå udviklingen i filmens
handling.

Det er blevet sagt at filmen har mistet den 'coolness' der var i M1. Jeg er
hamrende uenig. Den er måske en smule anderledes, men det er stadig sejt med
lastbiler der brager sammen og én mand mod hundrede klonede agenter. Nogen
synes den er for lang tid at komme i gang, men anden gang lagde jeg mærke
til at opbygningen af historien (med anslag, udvikling og klimax) kører
efter samme model som M1. I M1 skulle vi høre en lang røverhistorie om T.
Andersons arbejde, hans søgen efter et eller andet i sit liv og andet
kedelig ævl og bævl, i M2 skal vi have en masse kedeligt stads om Zion før
actiondelen endelig kommer i gang. Fhv. kedeligt stof, men nødvendigt for at
historien ikke bare bliver noget jaddajadda.

Smag er forskellig. Jeg har åbenbart ikke noget imod at blive moderat
intellektuelt udfordret når jeg samtidig vil underholdes. Samtidig er jeg
fan af kungfu, og kampstilen begynder endelig at ligne noget fra
Hongkongwood. Sammenblandingen af filosofi og kampsport er den perfekte
coctail for mit vedkommende.

M2 er f... ikke en dårlig actionfilm. Jeg glæder mig til at få afsluttet
røverhistorien og se hvad de to brødre egentlig gerne vil fortælle os med
det her.

Anyway, det synes jeg. Jeg skal have både The Two Towers, X-men 2 og Matrix
Reloaded på DVD når det bliver. Stort opsatte actionsequels, som rent
faktisk ER gode.

--
- - -
CITIZEN ANTI-TERROR READINESS

Fra : LarsJ

Dato : 24-05-03 15:36

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in

<snip>
> [...]
> Jeg er hamrende uenig. Den er måske en smule anderledes, men det er
> stadig sejt med lastbiler der brager sammen og én mand mod hundrede

Jeg er helt enig med dig. Bare lige en ting, Smith er ikke Agent længere.
Bare for lige at få det på det rene

--
cheers, LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-05-03 15:53

> Jeg er helt enig med dig. Bare lige en ting, Smith er ikke Agent længere.
> Bare for lige at få det på det rene

Øhh...nå ja

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-05-03 16:42

LarsJ skrev:

> Jeg er helt enig med dig. Bare lige en ting, Smith er ikke Agent
> længere. Bare for lige at få det på det rene

Er du nu /helt/ sikker på det? Måske arbejder han undercover?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Men du virker ikke umiddelbart som nogen sprudlende humørbombe, hvis

Fra : Rune Zedeler

Dato : 24-05-03 17:30

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Er du nu /helt/ sikker på det? Måske arbejder han undercover?

Jeg kan af en eller anden grund ikke forestille mig Agent^H^H^H^H^H^H
Smith lyve!

-Rune

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 24-05-03 17:59

"LarsJ" <lars@SWONKEEpuskas.dk> skrev i en meddelelse
> "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in
>
> <snip>
>
> Jeg er helt enig med dig. Bare lige en ting, Smith er ikke Agent længere.
> Bare for lige at få det på det rene

Det bliver svært at vænne sig af med. Vi kunne også bare kalde ham Elrond :)

Imdb kalder ham iøvrigt stadig Agent Smith. Både i Reloaded og Revolutions.

Fra : ea

Dato : 24-05-03 23:57

>Det bliver svært at vænne sig af med. Vi kunne også bare kalde ham Elrond :)

Jeg vil betegne ham som en rogue agent fordi han stadig kan morphe ind
i folk. Hvordan var det lige at han forklarede hvorfor at han var
frigjort? det var noget med at neo dræbte ham.. og dog.. ?

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 25-05-03 01:03

ea wrote:
> Jeg vil betegne ham som en rogue agent fordi han stadig kan morphe ind
> i folk. Hvordan var det lige at han forklarede hvorfor at han var
> frigjort? det var noget med at neo dræbte ham.. og dog.. ?

Som en af mine venner sagde det den anden dag, så er han blevet til en
virus. Synes faktisk det var en ret cool forklaring på hvad han gik rundt og
lavede
hygge,
Nicolai

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 25-05-03 01:10

> Som en af mine venner sagde det den anden dag, så er han blevet til en
> virus. Synes faktisk det var en ret cool forklaring på hvad han gik rundt
og
> lavede

Han må godt nok være klog, ham din ven *g*

Jakob

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 25-05-03 01:12

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 25-05-03 01:33

Jakob Medgyesi wrote:
> Han må godt nok være klog, ham din ven
> *g*
>
> Jakob

Så klog at han bliver nødt til at gentage sig selv for at blive hørt...

hygge,
Nicolai

Fra : Lothario

Dato : 26-05-03 00:04

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> wrote in message

> Som en af mine venner sagde det den anden dag, så er han blevet til en
> virus. Synes faktisk det var en ret cool forklaring på hvad han gik rundt
og
> lavede

Og en sjov dobbelttydning, da han i etteren beskriver mennesket som et
virus...

Moe

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-05-03 12:54

"Lothario" <waste@tdcspace.dk> wrote in message

> [...]
> og
>
> Og en sjov dobbelttydning, da han i etteren beskriver mennesket som et

Han omtaler da så vidt jeg husker "Rebellerne" for virusser? Altså dem der
ikke accepterer Matrix, hvorefter Agenterne (virus programmerne) må komme

Men din pointe holder stadig :D

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-03 14:15

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> Han omtaler da så vidt jeg husker "Rebellerne" for virusser? Altså dem der
> ikke accepterer Matrix, hvorefter Agenterne (virus programmerne) må komme

Nej. "Mankind is a virus", men får han udryddet rebellerne er der ikke
længere behov for hans tilstedeværelse i Matrix. Men Agent Smith
kender heller ikke hele verden, kun det Arkitekten har programmeret
ham til. Han spiller sin rolle, intet andet.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-05-03 22:38

Martin Ohlsson escribió / skrev

> Han omtaler da s† vidt jeg husker "Rebellerne" for virusser?

Nej, frit fra hukommelsen siger han noget i stil med:

"I'd like to share a revelation that I've had during my time here.
It came to me when I tried to clasify your species. I realized that you
aren't actually mammals. Every mammal on this planet instinctively
develops a natural equilibrium with the surrounding environment,
but you humans do not. You move to an area and you multiply untill every
natural resource is consumed. The only way you can survive is to spread
to another area.

There is another organism that follows the same pattern. Do you know
what it is? A virus. The human beings are a disease. A cancer of this
planet. You are a plaque and we are the cure."

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
www.intercambiodvd.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 26-05-03 13:05

On 24 May 2003 14:36:29 GMT, LarsJ <lars@SWONKEEpuskas.dk> wrote:

>Jeg er helt enig med dig. Bare lige en ting, Smith er ikke Agent længere.
>Bare for lige at få det på det rene
>

>--
>cheers, LarsJ

Jeg er enig i, at Smith ikke længere er en agent, men på den anden
side er det så ikke underligt at det højst sandsynligt er Bane/Smith
der ødelægger Zions modangreb på maskinerne og derved hjælper
maskinerne? Umiddelbart ville jeg tro at han ikke rigtig længere hørte
til i nogle af de to lejre.

mvh
Michael

Fra : LarsJ

Dato : 26-05-03 22:51

mth@ready.dk (Michael Thomsen) wrote in

> [...]
> der ødelægger Zions modangreb på maskinerne og derved hjælper
> maskinerne? Umiddelbart ville jeg tro at han ikke rigtig længere hørte

Det tror jeg heller ikke han gør. Han vil bare gerne have alt.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-05-03 23:09

> Det tror jeg heller ikke han gør. Han vil bare gerne have alt.

Prøv gerne at forklare det for mig igen (den er lige røget i svinget et
eller andet sted):

Summa summarum: Agent Smith er nu 'smidt ud' af maskinernes interne
drikkeklub og laller frit rundt i Matrix (som han hader som pesten, right?).
Hvad er hans mål igen? Er han så skidesur på Neo så det er grund nok at gå
så hårdt efter at nakke ham? Eller ligger der mere i det?

Fra : LarsJ

Dato : 27-05-03 10:45

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in

<snip>
> Hvad er hans mål igen? Er han så skidesur på Neo så det er
> grund nok at gå så hårdt efter at nakke ham? Eller ligger der mere i
> det?

Det bliver vist bedst forklaret med følgende:

Mr. Smith: Thank you [nodding and smiling menacingly]. But, as you well
know, appearances can be deceiving, which brings me back to the reason why
we're here. We're not here because we're free, we're here because we're not
free. There's no escaping reason, no denying purpose, because as we both
know, without purpose, we would not exist.

[another copy of Mr. Smith appears, saying:] It is purpose that created us,

[another copy:] purpose that connects us,

[another] purpose that pulls us,

[another] that guides us,

[another] that drives us,

[another] it is purpose that defines us

[another] purpose that binds us.

Mr. Smith: [the original:} We are here because of you Mr. Anderson, we're
here to take from you what you tried to take from us….. purpose!

Jeg mener også, at han på et tidspunkt siger, "..I want it all.."..?

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 25-05-03 08:47

Jeg må tilstå at være uenig. Første gang jeg så den, var jeg meget
imponeret, men da jeg så den dagen efter, syntes jeg, at alle svaghederne
stod tydeligt frem. Jeg synes den første halve time er kedelig. De lange
lommefilosofiske samtaler virkede dræbende kedelige på mig. Misforstå mig
ret - jeg har intet imod dialog i en actionfilm, men når den er uinspireret
og flad, så mister jeg altså interessen.
Og så synes jeg, at de første to gange Neo demonstrerer sin kung-fu er
direkte uspændende. Først mod agenterne efter mødet, og så da han skal
testes inden sit møde mod Oraklet. Jeg ved godt at sidstnævnte kamp ikke er
blodig alvor, men alligevel er det alt for blidt. Kampscenen mellem Neo og
de MANGE Smiths er imponerende, og derfor irriterede det mig, at Neo ligner
noget, taget ud af et Playstation-spil. Det var simpelthen for tydeligt.

Men den såkaldte biljagt, er noget af det flotteste, mest hæsblæsende og
nervepirrende, jeg nogensinde har set. Den scene er hele filmen værd. Og
fordi jeg har brokket mig foroven, betyder ikke, at jeg syntes, det er en
dårlig film, men bare, at den efter min mening ikke er hverken et
mesterværk, eller bedre end 1eren.

Peace,

Thomas