[SPOILER]Neo og den venstre dør..
Fra : LarsJ

Dato : 24-05-03 15:26

I slutningen af Matrix Reloaded, hvor Neo snakker med Arkitekten, opfatter
jeg det sådan, at skærmene i baggrunden viser reaktionerne fra de tidligere
"the ones".

Dog forstår jeg ikke til sidst, hvor Neo går ud af den venstre dør, for
hvis man kigger på skærmene bagved, går de allesammen ud af venstre dør,
hvorimod Arkitekten antyder, at alle de tidligere Neo's har taget den højre
dør.

--
cheers, LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-05-03 15:39

> [...]
> hvis man kigger på skærmene bagved, går de allesammen ud af venstre dør,
> hvorimod Arkitekten antyder, at alle de tidligere Neo's har taget den

Det er ikke bare fordi at alle skærmene bag Neo forestiller den nuværende
Neo?
Jeg synes at kunne huske at skærmene skifter frem og tilbage mellem de
'gamle' Neo'er ('bullshit', 'fuck you' og fingeren, mv.) og til sidst alle
skifter til på samme tid at vise den nuværende Neo.

Fra : LarsJ

Dato : 24-05-03 15:54

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in

> [...]
> 'gamle' Neo'er ('bullshit', 'fuck you' og fingeren, mv.) og til sidst
> alle skifter til på samme tid at vise den nuværende Neo.

Ja, med mindre at alle de tidligere har alligevel har valgt den venstre
dør, selvom Arkitekten siger noget andet..?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-05-03 19:22

> Ja, med mindre at alle de tidligere alligevel har valgt den venstre
> dør, selvom Arkitekten siger noget andet..?

Det tror jeg sgu ikke, jeg emner at kunne huske at i samtlige skærme bevæger
Neo sig synkront mod døren, og hvis der havde været mere end én Neo ville
det være usandsynligt at de skulle bevæge sig fuldstændigt synkront (via
kaosmatematisk programmering i Matrix, velsagtens, to individer vil ikke
bevæge sig fuldstændigt ens).
Og i øvrigt har der ifølge Arkitekten (skal vi gå ud fra at han ikke lyver
overfor Neo?) været blot 5 Neo'er før ham og der er vel en hundrede
Tv-skærme. Nej, jeg tror skærmene alle viser den nuværende Neo, og at de fem
forrige gik ud af den modsatte dør. Pointen med denne Neo er vel også at han
skiller sig ud og træffer det 'rigtige' valg, hvor de andre har truffet det
forkerte. Ellers ville det vel være en røvkedelig historie at lave en film
over, så kunne man lige så godt 'filmatisere' den første Neo's oplevelser.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-05-03 19:55

C. H. Engelbrecht escribió / skrev

> [...]
> fuldstændigt synkront (via kaosmatematisk programmering i Matrix,
> velsagtens, to individer vil ikke bevæge sig fuldstændigt ens).

Hvorfor ser alle Neos ens ud?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 25-05-03 03:21

> Hvorfor ser alle Neos ens ud?

Fra anden Matrix tråd:

> Hvilket jo antyder at det virkelig er de tidligere anormalier der vises
> på skærmene, right?

Det jeg mener er, at skærmene viser den nuv. Neo, bortset fra når arkitekten
afspiller gamle optagelser af de forrige Neo'er. Ellers viser de alle den
nuv. Neo og når han går ud af den venstre dør genviser skærmene kun den nuv.
Neo og ikke de forrige, som antages for at have gået ud af af den højre for
at redde menneskeheden via 23 individer der opbygger et nyt Zion hvor en ny
anomali (=Neo) med tiden forårsager at det igen vil blive smadret. Da den
nuv. Neo går ud af den venstre dør i stedet for den højre er det en streg i
regningen for arkitekten, der hidtil har været vant til at anomalien gik ud
af den højre og gjorde som ventet.

Ok, jeg indrømmer at du har fået mig til at tvivle.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-03 09:24

C. H. Engelbrecht escribió / skrev

> Da den
> streg i regningen for arkitekten, der hidtil har v‘ret vant til at
> anomalien gik ud af den h›jre og gjorde som ventet.

fulstændig enig. Jeg er dog i tvivl om hvad der vises på skærmene. Når
man ser Neo gå ud af værrelset tror jeg også det er den nuværrende man
ser, men tidligere i scenen må det nødvendigvis være tidligere tiders
Neo der vises.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
www.intercambiodvd.com

Fra : H3nrik V!

Dato : 25-05-03 17:46

In news:Xns9384A80F93FintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4,
Lars Hoffmann typed:

> ser, men tidligere i scenen må det nødvendigvis være tidligere tiders
> Neo der vises.

Hmmm... JEg har slet ikke tænkt den tanke at det skulle være andre Neo's end
den 'nuværende'... Jeg så snarere skærmene som et indblik i Neo's tanker -
hans forvirring over situationen...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Rune Zedeler

Dato : 25-05-03 18:16

H3nrik V! wrote:

> Hmmm... JEg har slet ikke tænkt den tanke at det skulle være andre Neo's end
> den 'nuværende'... Jeg så snarere skærmene som et indblik i Neo's tanker -
> hans forvirring over situationen...

Ditto her - men det er jo nemt at verificere. Hvis det passer, at
neoerne på skærmene siger forskellige tal, når han får at vide, at han
ikke er den første, tja, så må de jo være tidligere neoer. Hvis de
allesammen siger det samme tal (således at transkriptionen altså er
forkert), så er det forskellige sider af "vores" neo.
Jeg skal nok se/lytte godt efter når jeg tager ind og ser den igen på
tirsdag.

-Rune

Fra : Lothario

Dato : 25-05-03 23:56

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
> forkert), så er det forskellige sider af "vores" neo.
> Jeg skal nok se/lytte godt efter når jeg tager ind og ser den igen på

Hvis ikke tv-skærmene lyver. Den Neo vi ser i Matrix, er jo kun et
"billede", der nemt kan genskabes... Og hvad er meningen i det hele taget
med alle de skærme? The Architect må da blive vanvittig af at se fjernsyn
hele dagen Det er en ægte hvem-snørrer-hvem historie. Hvem tør man tro
på? Kan man stole på nogen? Kan man stole på sig selv?

Moe

Fra : Rune Zedeler

Dato : 27-05-03 21:07

Rune Zedeler wrote:

> [...]
> allesammen siger det samme tal (således at transkriptionen altså er
> forkert), så er det forskellige sider af "vores" neo.

Jeg har nu set filmen igen. Jeg kan altså ikke høre, at nogen af
skærm-Neoerne siger andet end "five before me?!"
Jeg tror at transkriptionen er forkert. Ideen om at skærmene skulle vise
de tidligere the ones finder jeg helt hen i vejret - de må have adskilt
sig fysisk fra den nuværende neo.

-Rune

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-05-03 22:44

Rune Zedeler skrev:

> Jeg har nu set filmen igen. Jeg kan altså ikke høre, at nogen af
> skærm-Neoerne siger andet end "five before me?!"
> Jeg tror at transkriptionen er forkert.

Jeg håber virkelig, du har ret.

> Ideen om at skærmene skulle vise de tidligere the ones finder
> jeg helt hen i vejret - de må have adskilt sig fysisk fra den
> nuværende neo.

Enig.

Er jeg i øvrigt den eneste, der fejllæste emnelinjen i tråden her? Okay,
tænkte jeg, Neo dør altså - men hvem dælen er ham den venstre?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"In this house we obey the laws of thermodynamics!"

Fra : LarsJ

Dato : 28-05-03 01:03

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> wrote in news:bb0ggj$200u$1@news.net.uni-
c.dk:

> [...]
> Jeg tror at transkriptionen er forkert. Ideen om at skærmene skulle vise
> de tidligere the ones finder jeg helt hen i vejret - de må have adskilt

Hvis Matrix genstartes og fejlen gemmer sig et sted, som Arkitekten endnu
ikke har formået at rette, må det jo nødvendigvis være den samme hver gang,
der er the One, eller The One's må have samme fysiske form. Dette er jo
hvad der sker, når man genstarter Matrix, man nulstiller det og starter
forfra.
Det er det samme, som hvis jeg står op en morgen og tager en gul t-shirt
på. Hvis den dag genstartes, vil jeg jo stadigvæk tage den gule t-shirt
på... (selvfølgelig medmindre den er blevet fjernet under genstarten)

Fra : Rune Zedeler

Dato : 28-05-03 14:55

LarsJ wrote:

> [...]
> der er the One, eller The One's må have samme fysiske form. Dette er jo
> hvad der sker, når man genstarter Matrix, man nulstiller det og starter

Nej, matricen er jo befolket af "levende mennesker" - som der er
produceret af maskinerne.
Vi har ingen grund til at tro at maskinerne kloner folk (så havde alle
menneskene nok været ens), så da det er to forskellige mennesker, der
spiller neo, så må de også se forskellige ud.
Her antager jeg, at personer i matricen afbildes ligesom de ser ud i
virkeligheden. Dette mener jeg godt, jeg kan tillade mig at antage, da
det har været tilfældet med dem, vi hidtil har stødt på.

Du kan sige, at de folk, matricen bliver befolket med, fungerer som
"input" til programmet, og da programmet får forskelligt input vil det
også forløbe forskelligt - selvom det er det samme program.

-Rune

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-05-03 19:31

LarsJ escribió / skrev

> Ja, med mindre at alle de tidligere har alligevel har valgt den
> venstre d›r, selvom Arkitekten siger noget andet..?

Tvivler stærkt, da Neos vælgen af den venstre dør jo teoretisk skal føre
til menneskeheden udslættelse og hvis en af de foregående Neos havde
valgt den ventre dør, ville vi jo ikke være nået til den nuværrende.

Jeg syntes at Neos samtale med arkitekten var ganske fantastisk, fordi
den pludselig drejer hele verden rundt på en tallerken og ændre vores
synspunkt på hvad der er sket, og på samme tid forklare nogle ting som
vi fik fortal i 1'eren. F.eks bliver der et par gange i den første nævnt
at Neo er en reincarnation af "The One", som ifølge Morpheus var ham der
befriede de første fra The Matrix, det hænger jo perfekt sammen med at
Arkitekten tilbyder Neo at redde 23 mennesker fra the matrix som han så
kan føre Zion videre med.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
www.intercambiodvd.com

Fra : Lothario

Dato : 25-05-03 23:59

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> til menneskeheden udslættelse og hvis en af de foregående Neos havde
> valgt den ventre dør, ville vi jo ikke være nået til den nuværrende.

Som jeg har sat før, ser man ikke Neo vælge den venstre dør, kun at han går
imod den. Og kan det egentlig ikke være ligemeget. Vil The Architect
virkelig lade Neo vælge frit og lade ham desturere sig selv. Ligemeget
hvilken dør han vælger tror jeg det falder ud til The Architect's fordel.
Men jeg er dog ikke engang begyndt at tænke over hvordan alt det andet
hænger sammen. Det er virkelig en film der lægger op til mange lange
diskussioner.

Moe

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-05-03 00:10

Lothario skrev:

> Som jeg har sat før, ser man ikke Neo vælge den venstre dør, kun at
> han går imod den.

Hvorfor løj Arkitekten ikke bare om, hvad der gemte sig bag dørene?
"Hvis du går ud af den venstre dør, redder du hele verden." Når Neo så
åbner døren, ender han i Bo Warmings soveværelse ...

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Marge, don't discourage the boy! Weaseling out of things is important

Fra : Lothario

Dato : 26-05-03 00:37

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message

> Hvorfor løj Arkitekten ikke bare om, hvad der gemte sig bag dørene?
> "Hvis du går ud af den venstre dør, redder du hele verden." Når Neo så
> åbner døren, ender han i Bo Warmings soveværelse ...

lol

Jeg ved ikke om et program kan lyve. Eller begå selvmord for den sags skyld.
Jeg ville umiddelbart tro, at en perfektionist som The Architect ikke ville
åbne en mulighed for at hans værk skulle destrueres. Men egentlig er det jo
heller ikke hans værk, men "hendes". Måske er han bitter og ond. Jeg tror
det var ham der opfandt "Smølferne".

Moe

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-05-03 16:41

LarsJ skrev:

> I slutningen af Matrix Reloaded, hvor Neo snakker med Arkitekten,
> opfatter jeg det sådan, at skærmene i baggrunden viser reaktionerne
> fra de tidligere "the ones".

Det tror jeg ikke. For det første er der for mange Neoer, og for det
andet tvivler jeg på, at tidligere tiders Neoer har lignet den
nuværende. Mon ikke skærmende viser en masse mulige reaktionsmønstre fra
Neo?

> [...]
> for hvis man kigger på skærmene bagved, går de allesammen ud af
> venstre dør, hvorimod Arkitekten antyder, at alle de tidligere Neo's

Det fortæller mig, at alle Neoer ville vælge som 'vores' Neo.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"No, that's wrong, Cartman. But don't worry, there are no stupid

Fra : Kasper Aae

Dato : 24-05-03 20:24

On Sat, 24 May 2003 17:41:19 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
>andet tvivler jeg på, at tidligere tiders Neoer har lignet den
>nuværende. Mon ikke skærmende viser en masse mulige reaktionsmønstre fra

Jo, det tror jeg også. Den viser vel et udsnit af alle de mulige
"løsninger" der er på situationen, jvf. hele den ligning-smøre som
arkitekten fyrer af.

--
Kasper Aae

Fra : DumbWarrior

Dato : 24-05-03 20:09

Alle skærmene viser ikke alle de tidligere, The One´s. Alle skærmene viser
alle de reaktioner, som hver valg, Neo står overfor. Og det er derfor alle
skærmene er præcis ens, da han går efter døren, for alle hans aspekter af
Neo ville tage venstre dør og redde Trinity.

DW

Fra : Lothario

Dato : 26-05-03 00:01

Det sjove ville være, hvis The Architect var menneske og det var maskinerne
der kæmpede for at blive frie....

Moe

Fra : LarsJ

Dato : 26-05-03 22:29

"Lothario" <waste@tdcspace.dk> wrote in

> Det sjove ville være, hvis The Architect var menneske og det var
> maskinerne der kæmpede for at blive frie....
>
> Moe

Øj, det er en tanke, min hoved ikke liiige kan rumme lige nu!
Kan du forklare, hvad du mener? Jeg kan godt se det og forstå det, men jeg
tror gerne, at min hjerne vil have det lidt udpenslet...

Fra : Lothario

Dato : 26-05-03 23:55

> [...]
> Kan du forklare, hvad du mener? Jeg kan godt se det og forstå det, men jeg
> tror gerne, at min hjerne vil have det lidt udpenslet...

Bare en strøtanke. Jeg tror dog ikke den passer helt ind i historien.

Moe

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 31-05-03 07:09

> Bare en strøtanke. Jeg tror dog ikke den passer helt ind i historien.

LOL

Hold venligst den slags for dig selv, jeg vil vædde på at jeg ikke kan sove
i nat fordi jeg skal prøve at have det til at hænge sammen på den måde som
du foreslår

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-03 08:23

LarsJ <lars@SWONKEEpuskas.dk> writes:

> I slutningen af Matrix Reloaded, hvor Neo snakker med Arkitekten, opfatter
> jeg det sådan, at skærmene i baggrunden viser reaktionerne fra de tidligere
> "the ones".

Naaaah... Filmens tema er "valg". Skærmene viser alle Neos forskellige
mulige reaktioner og zoomer så ind på den, han faktisk vælger.

--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : Gocows

Dato : 26-05-03 22:27

> Naaaah... Filmens tema er "valg". Skærmene viser alle Neos forskellige
> mulige reaktioner og zoomer så ind på den, han faktisk vælger.

(sendes igen, inkluderet stor undskyldning for at have sendt først forsøg
privat til Peter - sorry)

Hvorfor så de forskellige talreaktioner i skærmene?

(*Again, the responses of the other Ones appear on the monitors: "Five
versions? Three? I've been lied too. This is bullshit."*)

Mvh

Gocows