Skærme
Fijala 3554
MS ClearType
Fra : Bear

Dato : 24-05-03 14:36

Hello there

Hvor mange bruger egentligt MS ClearType på deres LCD'er?

Jeg synes det bliver alt for gnidret. Findes der er font som passer bedre
til MS ClearType end WinXP's "Thahoma"?

mvh

Bear

Fra : .Kody

Dato : 24-05-03 19:19

Hejsa

Jeg bruger MS ClearType på min alm. monitor, men har ikke set det på en LCD.
De kan evt. prøve at justere på indstillingerne her:
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/cleartypeactivate.htm?fname=%2
0&fsize=

..Kody

newsrpoiqczgl6kk69@news.stofanet.dk...

Fra : Peter Binderup

Dato : 25-05-03 08:37

"Bear" <bdr@nospam.sol.dk> wrote in message newsrpoiqczgl6kk69@news.stofanet.dk...

> Hvor mange bruger egentligt MS ClearType på deres LCD'er?

Jeg bruger det på min maskine med en en Samsung 171b og jeg har vænnet mig til at bruge det.

> Jeg synes det bliver alt for gnidret. Findes der er font som passer bedre
> til MS ClearType end WinXP's "Thahoma"?

Jeg syntes at hvis jeg ikke bruger det på LCD'en så bliver alle fonte meget kantet og det er ikke rart i længden at sidde og skrive
eller læse på skærmen.

/Peter

Fra : WE

Dato : 25-05-03 13:26

Jeg bruger det på fire fladskærme. Og det er meget mere læsevenligt, når
ClearType er aktiveret.

Fra : Peter T

Dato : 03-06-03 02:12

Hmm..

Har lige slået Cleartype til da jeg læste første indlæg. Jeg er allerede
ved at få ondt i hoved af at se på det nu.

Det må være en vane/smagssag.

Samsung 172T

Peter

Fra : WE

Dato : 03-06-03 09:46

Så må du hellere slå det fra igen.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-06-03 12:47

On Tue, 3 Jun 2003 10:46:06 +0200, WE wrote:

> Så må du hellere slå det fra igen.

Smag og behag er forskellig - jeg er VILD med clear type.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : WE