brænde musik ?
Fra : Michael Holm

Dato : 24-05-03 12:25

har lavet en kopi af en cd, men kan ikke spille den på mit anlæg som
godt kan spille en anden jeg har lavet kopi af sønnens gettoblaster
kan spille begge
Musikken er dels fra cd'er der er et par år gamle, så der er ikke noget
med kopibeskyttelse på + jeg ville lave et cd kopi af min nyeligt via
Music Store indkøbte "Elvis album".

Der er selvfølglig nogle forskellige muligheder i iTunes og Toast, er
der nogen tommelfinger regel for hvad man skal vælge for at der er
størst chance for at et vilkårligt anlæg kan spille det ?

Kan brændehastigheden betyde noget (så kun nogen anlæg kan afspille?)

Er det bedst med ingen tid mellem nummerne eller 2, 4 el. x antal sek. ?

--
Michael (er der andre der skal til Tom Jones konsert iaften ?
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-05-03 12:35

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Kan brændehastigheden betyde noget (så kun nogen anlæg kan afspille?)

Ja. Hvis den nævnte anlæg er af lidt ældre dato, så kan CD-afspilleren
godt have problemer med at læse CD'en. Personligt har jeg tidligere
oplevet, at brændehastigheden har stor betydning, så jeg ville prøve at
brænde med max. 4x hastighed og se om ikke det hjælper.

Hvis du stadig har problemer, så vil jeg foreslå at prøve et CD-medie af
andet fabrikat, da ikke alle drev er lige glade for alle mærker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-05-03 12:58

> [...]

> Kan brændehastigheden betyde noget (så kun nogen anlæg kan afspille?)
>
> Er det bedst med ingen tid mellem nummerne eller 2, 4 el. x antal sek. ?

proffessionelt regner man ca. 5 sek som mellemrum mellem numre. Husk
også 5 sek til indløb. Det kan være (men æd ikke mit hovede) at
brænderen ikke får tid til at lægge startkoderne ind.
erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-05-03 15:48

> [...]

> der nogen tommelfinger regel for hvad man skal vælge for at der er
> størst chance for at et vilkårligt anlæg kan spille det ?

Jeg har oplevet et tilsvarende problem, men det blev løst ved at vælge
"Copy" i Toast. Så var der ingen problemer med at afspille cd'erne i
andre afspillere.

> Kan brændehastigheden betyde noget (så kun nogen anlæg kan afspille?)

Hvis afspilleren er sart, kan der være problemer med småfejl ved
"hurtig"-brænding: Jeg bruger notmalt kun 4x.

> Er det bedst med ingen tid mellem nummerne eller 2, 4 el. x antal sek. ?

Hvis du vælger copy, får du en eksakt kopi af originalen uden ekstra
mellemtid.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Michael Holm

Dato : 25-05-03 12:17

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> "hurtig"-brænding: Jeg bruger notmalt kun 4x.

> Hvis du vælger copy, får du en eksakt kopi af originalen uden ekstra

tak for svar alle! det med copy duer ikke rigtig da vi vi gerne vil
mixe lidt jeg prøver med at sætte brændehastigheden ned..

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk