Sange om venskab
Fra : Malene Hald

Dato : 27-03-01 15:25

Mange sange handler om kjærlighed, men hvor mange handler om venskab? Jeg har
kunnet finde følgende, håber i har flere ideer, da det er noget jeg skal bruge
til en gave.

Malene

You've Got a Friend - Carole King
That's What Friends Are For - Burt Bacharach
You've Got a Friend in Me - Randy Newman (temaet fra Toy Story)
I'll Be There for You - Rembrandts (temaet fra Friends)

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 27-03-01 16:46

Malene Hald skrev:

> Mange sange handler om kjærlighed, men hvor mange handler om venskab? Jeg har
> kunnet finde følgende, håber i har flere ideer,
"We Hate It When Our Friends Become Successful" med Morrissey...

> da det er noget jeg skal bruge til en gave.
Tjah, så er det måske ikke lige den mest oplagte sang.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Hanne

Dato : 27-03-01 17:05

Malene Hald <malenehald@mail.com> skrev i en
> [...]
Jeg har
> kunnet finde følgende, håber i har flere ideer, da det er noget jeg

Den med James Taylor er meget bedre og mere kendt.

Hanne

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 27-03-01 21:07

"Hanne" <diva1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Den med James Taylor er meget bedre og mere kendt.

Så vidt jeg er orienteret medvirker James Taylor på Carole King's original
udgave som absolut er mere kendt end James Taylors udgave...!
....Jeg kan nu bedst lide originalen!

- Michael.

Fra : Hanne

Dato : 27-03-01 21:38

Michael Alø-Nielsen <m-alo@nospam.dk> skrev i en
> "Hanne" <diva1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg er orienteret medvirker James Taylor på Carole King's
original

Ja det er vist rigtigt!

> udgave som absolut er mere kendt end James Taylors udgave...!

Det vil jeg ikke give dig ret i ) James Taylor "hittede" med den,
det gjorde Carole King vist ikke. Man kan sige at det er det nummer
James Taylor blev kendt på.

> ...Jeg kan nu bedst lide originalen!

Jeg er inkarneret James Taylor fan, såååå...................... )

Hanne

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 28-03-01 07:55

> Jeg er inkarneret James Taylor fan, såååå...................... )

Det var James Taylor vist også... Er der ikke noget om at han og Carole King
har været gift?

- Michael.

Fra : Carl Drud

Dato : 28-03-01 08:17

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@nospam.dk> skrev:
> "Hanne" <diva1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det var James Taylor vist også... Er der ikke noget om at han og Carole King
> har været gift?

Jeg mener det er Carly Simon han har været gift med.

--
Carl

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 28-03-01 10:51

"Carl Drud" <carl-drud@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener det er Carly Simon han har været gift med.

Ja, det var han også, men jeg mener nu stadig også han har været gift med
Carole King...

- Micharl.

Fra : Hanne

Dato : 28-03-01 11:10

> Det var James Taylor vist også... Er der ikke noget om at han og
Carole King
> har været gift?

Nej da .-))) James Taylor har været gift med Carly Simon. I øvrigt boede
Carol King i kollektiv engang bla sammen med Niel Sedaka og han var vist
ret lun på Carol King. Skrev i hvert fald sangen Oh Carol til/om hende
)))))

Hanne

Fra : Malene Hald

Dato : 27-03-01 16:16

> Den med James Taylor er meget bedre og mere kendt.
>
> Hanne

Men det er nu engang Carole der har skrevet den - og den synes jeg er bedre:)
Faktisk findes der en liveoptagelse hvor de synger den sammen, som er rigtig
god.

Malene

Fra : Michael Thomsen

Dato : 27-03-01 18:34

Der var een der nævnte Morrissey's "We Hate It When Our Friends Become
Succesful" - men hans anden 'venskabssang' "Hold On To Your Friends" er nok
et bedre bud. Den er ret definitiv, og den er vist med på hans "Best Of". .
..

(vent lidt - surfe surfe)

ah, her er teksten i hvert fald:

HOLD ON TO YOUR FRIENDS

A bond of trust
Has been abused
Something of value
May be lost
Give up your job
Squander your cash - be rash
Just hold on to your friends

There are more than enough
To fight and oppose
Why waste good time
Fighting the people you like
Who will fall defending your name
Oh, don't feel so ashamed
To have friends

But now you only call me
When you're feeling depressed
When you feel happy I'm
So far from your mind
My patience is stretched
My loyalty vexed
Oh, you're losing all of your friends

Hold on to your friends
Hold on to your friends
Resist - or move on
Be mad, be rash
Smoke and explode
Sell all of your clothes
Just bear in mind :
Oh, there just might come a time
When you need some friends

mvh Michael

Fra : Michael Thomsen

Dato : 27-03-01 18:47

Jo, og Velvet Underground/Lou Reeds "She's My Best Friend". . .teksten er
lidt kryptisk, men det er en ret sød & hyggelig sang. Og så er der jo den
ultimative sang om teenage venskabs-kredse "Smells Like Teen Spirit", men
den er jo godtnok lettere dyster (men sikkert mere realistisk end så mange
sentimentale venskabs-sange), så det er måske ikke helt det du kigger
efter?. . . .

(surfer efter tekster igen)

SHE'S MY BEST FRIEND

She's my best friend
certainly not your average girl
Yeah, she's my best friend
she understands me when I'm feeling -

- Down-down-down-down-down-down
you know it sure hurts to be that way
Down-down-down-down-down-down
you know it sure hurts to know that you're that kinda fella

Ah, here's to Mullberry Jane (here's to Mullberry Jane)
she made jam when she came
Somebody cut off her feet
now jelly rolls in the street

If you want to see me
well honey, you know that I'm not around
But if you want to hear me
why don't you just turn around
and by the window where the light is

She's my best friend
certainly not just like your average dog or car
[...]

Let's hear one for Newspaper Joe (Newspaper Joe)
he caught his hand in the door (caught his hand in the door)
Dropped his, ah, teeth on the floor, they say
hey, now joke is that's the way the news goes

If you want to see, yeah, see me
well baby, you know that I'm not around
But if you want to feel, yeah, feel me
why don't you just turn around
and by the window where the light is

She's my best friend
she's my best friend, tell me, oh, baby now
She's my best friend
oh, she's my, she's my best friend, give it now
She's my best friend
she's my, she's, she's my best friend
She's my best friend
she's my best friend, tell me, oh, babe now
(La-la-la-la-li-la-la)
(la-la-la-la-li-la)
(La-la-la-la-li-la-la)
(la-la-la-la-li-la)
(La-la-la-la-li-la-la)
(la-la-la-la-li-la)
(La-la-la-la-li-la-la)
(la-la-la-la-li-la)

SMELLS LIKE TEEN SPIRIT

Load up on guns and
Bring your friends
It's fun to lose
And to pretend
She's over bored
And self assured
Oh no, I know
A dirty word

Hello hello hello hello

With the lights out it's less dangerous
Here we are now entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now entertain us
A mulatto
An albino
A mosquito
My libido
Yeah

I'm worse at what I do best
And for this gift I feel blessed
Our little group has been
And always will be until the end

[...]

And I forget
Just why I taste
Oh yeah, I guess it makes me smile
I found it hard
It was hard to find
Oh well, whatever
Nevermind

[...]

Yeah, a denial
A denial
A denial

Fra : bonko

Dato : 27-03-01 18:03

Friends will be friends med Queen!!!

bonko

Fra : Michael Thomsen

Dato : 27-03-01 19:12

Nu er jeg kommet i selvsving med venskabssange
"Stand By Me" (Ben E King) kan vist både gå som kærlighedssang og som
venskabssang.

Og så er der den der Kaj Og Andrea-sang med "Selv om der er forskel på os to
/ så er vi gode venner ka du tro" - hedder den ikke "Kaj og Andreas Duet"?.
.. .

mvh Michael

Fra : Martin

Dato : 27-03-01 20:11

Queen - friends will be friends
jodle birger - rigtige venner!!!!!!!! (nej vel)

/Martin

Fra : Tommy.T

Dato : 27-03-01 21:20

Jeg har en sød tekst på dansk, som synges på melodien:" Poul sine høns"
Den må da opfylde dine krav.

Hilsen Tommy - Odense

Godt kammeratskab er altid at være,
klar til at række en hjælpende hånd,
klar til at værne en ven og hans ære,
klar til at handle i venskabets ånd.
Her og der - sin hjælp man tilbyder.
Men især - den håndsrækning fryder,
som frit blev givet imedens det lyder:
"Dig kan jeg li', for Du er jo min ven."

Sådan en tiltale bør Du benytte,
så vil Du vinde af venner en flok.
Hvis blot vi alle til den ville lytte,
tror jeg ej verden var gået amok.
Snakken går - nog'n hvisker og tisker.
Andre spår - og enkelte smisker.
Men der vil jubles, hvis bare vi hvisker:
"Dig kan jeg li', for Du er jo min ven."

Venskab i reglen er mere end fraser,
det er den kunst en person at forstå.
Hvis Du en dag er lidt gnaven og raser,
skal man fornuftigvis lade Dig gå.
Når igen - Du livsmodet finder,
ved Din ven - at båndene binder.
Så vil vi sige, mens trængslerne svinder:
"Dig kan jeg li', for Du er jo min ven."

Fra : Rick Madsen

Dato : 27-03-01 22:30

Led Zeppelin III indeholder flere sange om venskab, her er to af dem:

FRIENDS

Bright light almost blinding
Black night still there shining
I can't stop, keep on climbing
Looking for what I knew

Had a friend, she once told me
You gotta love, you ain't lonely
Now she's gone and left me only
Looking for what I knew

Mmm, I'm telling you now
The greatest thing you ever can do now
Is trade a smile with someone who's blue now
It's very easy just t'

Met a man on the roadside crying
Without a friend, there's no denying
You're incomplete, they'll be no finding
Looking for what you knew

So anytime somebody needs you
Don't let them down, although it grieves you
Some day you'll need someone like they do
Looking for what you knew

Mmm, I'm telling you now
The greatest thing you ever can do now
Is trade a smile with someone who's blue now
It's very easy just'a...ohh, yeah

[...]
It's eas-easy, yeah, yeah

THAT'S THE WAY

I don't know how I'm gonna tell you
I can't play with you no more
I don't know how I'm gonna do what mama told me
My friend, the boy next door

I can't believe what people sayin'
You're gonna let your hair hang down
I'm satisfied to sit here working all day long
You're in the darker side of town

And when I'm out I see you walking
Why don't your eyes see me
Could it be you've found another game to play
What did mama say to me

That's the way
Oh, that's the way it ought to be
Yeah, yeah, mama said
That's the way it ought to stay, yeah, yeah
Ooh ooh, ooh ooh

And yesterday I saw you standing by the river
And weren't those tears that filled your eyes
And all the fish that lay in dirty water dying
Had they got you hypnotized

And yesterday I saw you kissing tiny flowers
But all that lives is born to die
And so I say to you that nothing really matters
And all you do is stand and cry

I don't know what to say about it
When all you ears have turned away
But now's the time to look and look again at what you see
Is that the way it ought to stay

That's the way
That's the way it oughta be
Oh don't you know now
Mama said, mama said that's the way it's gonna stay, yeah

Tabs, tekster, midi, etc. af Led Zeppelin kan hentes her:
http://www.led-zeppelin.org/songfiles/index.html

hvm

Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Christian Meyer

Dato : 27-03-01 22:33

In article <99qbd0$1t3h$1@news.cybercity.dk>, malenehald@mail.com says...
> [...]
> You've Got a Friend in Me - Randy Newman (temaet fra Toy Story)
> I'll Be There for You - Rembrandts (temaet fra Friends)

With a Little Help From My Friends - The Beatles

--
Mvh.
Christian Meyer

Fra : Christoffer A. W.

Dato : 28-03-01 08:28

"My Friends" med Red Hot Chili Peppers fra "One Hot Minute".

Kanon nummer!

Christoffer...

Fra : Malene Hald

Dato : 28-03-01 13:08

Tak skal i have! I har været meget hjælpsomme!

Malene