Asus P4C800 og IDE raid
Fra : Bent

Dato : 24-05-03 10:58

Hej.

Jeg er ved at sætte mit nye Asus P4C800 bundkort op med harddiske.
Jeg har til formålet købt 2 ens 80 GB IDE diske. Jeg opdager nu at der
er mulighed for IDE raid (tror jeg), men hvordan bruges det? Som jeg
læser manualen kan det kun bruges sammen med en SATA disk og en IDE
disk, eller hvad? Kan jeg bruge den primære IDE kanal sammen med IDE
raid stikket og på den måde køre raid 0, eller skal jeg have fat i en
SATA disk for at kunne udnytte raid muligheden? Det er ikke vigtigt
for mig at køre raid, men jeg vil gerne udnytte muligheden hvis den er
der med mit nuværende udstyr.

Mvh.

Bent

Fra : Brian Møller

Dato : 24-05-03 12:17

"Bent" <schierff@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SATA disk for at kunne udnytte raid muligheden? Det er ikke vigtigt
> for mig at køre raid, men jeg vil gerne udnytte muligheden hvis den

Hej

Der kan kun anvendes 1 stk. IDE disk til RAID på det bundkort og det
er kun RAID-stikket der kan bruges.
Desværre for jeg har et P4PE og har lidt samme "problem". Men 2 stk.
SATA diske og du er kørende eller 1 stk. IDE og 1 stk. SATA kan også
gøre det.

/Brian

Fra : Bent

Dato : 25-05-03 21:43

Hej Brian.

> Der kan kun anvendes 1 stk. IDE disk til RAID på det bundkort og det
> er kun RAID-stikket der kan bruges.

Tak for dit svar - som jeg også selv kom frem til efter en del tænken.

Bent