Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal man købe
Fra : JeNyLa

Dato : 24-05-03 10:16

Hej

Jeg har et Pentax spejlrefleks, som jeg bruger meget, især når jeg laver
billeder til udstillinger m.v.
Indtil for nylig har jeg også haft et Pentax Zoom, som jeg har haft stor
fornøjelse af at medbringe på ferier, ture og i familien, det er desværre
blevet beskadiget og skal have ny lukker. Så nu tænker jeg på, at købe et
digitalcamera i stedet for, det skal kunne gå tæt på et motiv, det skal tage
skarpe billeder og man skal kunne fremkalde billeder i en god kvalitet efter
det.
Jeg har været rundt i byen for at kigge, men det er da en jungle at finde
rundt i, og desværre får man ikke lige god service alle vegne. På mandag kan
jeg købe et HP photosmart 935 for 3.999 inkl. dockingstation. Jeg har læst
en test, hvor der klages over opladningstiden af batteriene (15 timer)
Er der nogen her, der har erfaring med digitalcameraer - så høer jeg meget
gerne om det.
Hvor kan jeg finde en test af forskellige cameraer - har set en i et blad -
men ville gerne se flere før jeg køber.
Jeg har ca. 5.000,- kr. - hvad kan I anbefale
Håber nogen vil svare.
Jette

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-03 13:22

"JeNyLa" <jenyla@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3ecf388b$0$5147

> Jeg har ca. 5.000,- kr. - hvad kan I anbefale
> Håber nogen vil svare.

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c5050.html

http://www.dpreview.com/reviews/olympusc5050z/

http://www.digit-all-cameras.com/olympus/olympusc5050.html

Det har jeg i hvert fald besluttet mig til...

Claus

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 24-05-03 13:25

JeNyLa <jenyla@privat.dk> wrote:
> Hej

<ting om digicams>
> Jeg har ca. 5.000,- kr. - hvad kan I anbefale
> Håber nogen vil svare.

Du kan med stor fordel checke tidligere i denne gruppe - emnet har været
oppe og vende mange gange, og "anmeldelser" / folks erfaringer med et
givet kamera er også at finde.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-03 13:25

"JeNyLa" <jenyla@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3ecf388b$0$5147

> jeg købe et HP photosmart 935 for 3.999 inkl. dockingstation. Jeg har læst
> en test, hvor der klages over opladningstiden af batteriene (15 timer)

Den normale opladningstid for batterier er normalt omkring 12-16 timer -
afhængigt af kapacitet, hvis de skal holde længe. Hvis man kviklader
batterierne sker det nødvendigvis på bekostning af levetiden, desværre.

Claus

Fra : Anders pedersen

Dato : 24-05-03 17:15

Sat, 24 May 2003 14:25:19 +0200, Claus Tersgov <clausnews@hotmail.com> skrev:

> [...]
Har lige købt et medion 6126 digitalkamera i bilka til 1989 kr og virker fint.

Anders

Fra : Lyrik

Dato : 25-05-03 01:42

> [...]
> Indtil for nylig har jeg også haft et Pentax Zoom, som jeg har haft stor
> fornøjelse af at medbringe på ferier, ture og i familien,
Pentax Optio-S.
Det har super makro det fylder intet og har 3x optisk zoom samt et væld af
manuelle indstillingsmuligheder.

Hilsen
Jens