MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP fryser under spil
Fra : Henrik Olesen

Dato : 24-05-03 09:52

Netop fået installeret XP prof.

Alle spil, MS Flight Sim 2002, Sims, F1, CFS3 m.fl. fryser kort tid efter
opstart og jeg hører kun en svar hyletone. Kan det være min nye AMD XP 2000
processor der er for varm ?
Mvh. Henrik

Fra : Olesen

Dato : 24-05-03 15:01

"Henrik Olesen" <heo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alle spil, MS Flight Sim 2002, Sims, F1, CFS3 m.fl. fryser kort tid efter
> opstart og jeg hører kun en svar hyletone. Kan det være min nye AMD XP

Hej Henrik

Nu ved jeg ikke hvilket bundkort CPU'en sidder på,
men måske denne skal ha' en frisk BIOS.

Du kan også prøve at hente de nyeste Detonator-drivere
til GeForce 2 GTS V7700 kortet..

Endelig når du er igang, kan du prøve at hente
de nyeste drivere til lydkortet også.

Det er aldrig det bedste bare at køre
med Windows XP's standardrivere..de virker
ofte, men du får et bedre og mere stabilt/hurtigere
system hvis du henter de "autoriserede" drivere.

Held og lykke

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-05-03 15:10

On Sat, 24 May 2003 10:51:33 +0200, "Henrik Olesen"
<heo@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>opstart og jeg hører kun en svar hyletone. Kan det være min nye AMD XP 2000

Jeg havde samme problem. Det viste sig at være en RAM fejl.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-05-03 15:20

On Sat, 24 May 2003 10:51:33 +0200, Henrik Olesen wrote:

> Netop fået installeret XP prof.
> Alle spil, MS Flight Sim 2002, Sims, F1, CFS3 m.fl. fryser kort tid efter
> opstart og jeg hører kun en svar hyletone.

Okay... men vi må vide lidt mere.
Hvilke dele besår maskinen af. Jo mere info jo bedre. Bundkort og
grafikkort model og hvilke drivere du har installeret.

> Kan det være min nye AMD XP 2000
> processor der er for varm ?

Måske. Hvor varm bliver den?

Prøv evt programmet Aida32 http://aida32.hu/aida32.php til at finde lidt
info om PC'en og links til nye drivere.

--
Lars

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 24-05-03 16:00

Hey,

> Alle spil, MS Flight Sim 2002, Sims, F1, CFS3 m.fl. fryser kort
> tid efter opstart og jeg hører kun en svar hyletone.

En svag hyletone? Det kan også være fra grafikkortet så. Jeg kan huske at
mit gamle Ti200 kort kunne "pive". Meget svagt, men det kunne høres. Når der
så skete ændringer i billedet, eller der skiftes opløsning, så holdt
piveriet op.. Mystisk.. Men den gik dog ikke ned.

Nogen der ved, hvad en svag piven fra elektronik er for noget?

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Brian J. N. - [ New-York@City.dk ]

Fra : ASKF

Dato : 25-05-03 06:34

[ B@CHFiRE ] ytrede sig i <bao1e8$7cv$1@news.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>piveriet op.. Mystisk.. Men den gik dog ikke ned.
>
>Nogen der ved, hvad en svag piven fra elektronik er for noget?

Det afhænger meget af hvilken slag elektornik det drejer sig om

Hvis vi går over i de lidt mere kraftige spændinger, plejer det at være
en transformer eller trafo, hvis vindinger ikke er i orden. Ved
fjernsyn/monitorer er der en 4-5 muligheder, men ved ren elektronik hvor
der hverken er lytter, spoler eller andet end chips burde der ikke kunne
komme en piven?

Er du sikker på at det ikke var køleren der leverede den "piven"?
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Henrik Olesen

Dato : 27-05-03 07:10

Tak for mange fornuftige svar.

Jeg tror dog, at det er et varmeproblem. Efter at have taget kabinetdækslet
af, har jeg ingen problemer. Min processor AMD XP 2000 har ellers en Tt
køler. Jeg har 2 harddiske installeret, brænder, cd-rom - måske alt det
giver for meget varme og derfor er skyld i problemet.

Mvh. Henrik Olesen