Når en amerikansk soldat dør...
Fra : Hjalte

Dato : 23-05-03 23:41

Når en amerikans (marine?) soldat dør, bliver der spillet en melodi.
Hvad hedder den?
Det er ikke nationalsangen jeg tænker på...

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Preben Müller

Dato : 24-05-03 02:38

The last post -efter min bedste formening. Har været trompeter i Hæren

Fra : ChrisStoffer

Dato : 24-05-03 08:54

"Hjalte" <isak@elefantcool.dk> wrote in message
> [...]
> MVH.
> Hjalte aka. izeqb
>
> Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Hej Hjalte
Jeg tror det er den her, der følger en ret rørende historie med hvis du går
ind på denne hjemmeside, hvor du også kan høre den i midi format =O)

http://freepages.music.rootsweb.com/~edgmon/cwtaps.htm

Mvh
Christian

Fra : Preben Müller

Dato : 24-05-03 10:43

Det var dog en jammerlig en sss
Men det er The last Post

PM

Fra : ChrisStoffer

Dato : 24-05-03 13:36

"Preben Müller" <ps98@teliamail.dk> wrote in message
> Det var dog en jammerlig en sss
> Men det er The last Post

Jeg skrev også at det var midi Men er det den, for inde på den side
hedder den "Taps"?

Mvh
Christian

Fra : Preben Müller

Dato : 24-05-03 13:54

Ja, det er den. Den mest berømte version er vist der i filmen Her fra til
evigheden, hvor Frank Sinatra spiller den på trompet, Den side du henviste
til har en tekst,den kendte jeg ikke

Mvh

Preben

Fra : Michael Westi

Dato : 25-05-03 16:07

> Ja, det er den. Den mest berømte version er vist der i filmen Her fra til
> evigheden, hvor Frank Sinatra spiller den på trompet, Den side du
> [...]

Ikke Frank Sinatra. Det var Clift Montgomery. Frank dør i filmen.

--
Mvh Michael