Iwill P55XB2 + TNT2 M64
Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 21:46

Roder med at flytte indmaden fra en gammel vandretstående computer over
i et opretstående kabinet, så min gamle mor kan få noget "nyere".
Bundkortet er et Iwill P55XB2 og jeg ville egentlig sætte et TNT2 M64
grafikkort i, men det kan vel ikke passe i et 16-bit Isaslot eller i et
32-bit PCIslot?

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 24-05-03 05:27

Olsen wrote:

> Bundkortet er et Iwill P55XB2

Museums-modent..

> og jeg ville egentlig sætte et TNT2 M64
> grafikkort i, men det kan vel ikke passe i et 16-bit Isaslot eller i et
> 32-bit PCIslot?

Nej, et AGP-kort kan ikke sættes i et ISA- eller PCI-slot.

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-05-03 07:45

> [...]
> Bundkortet er et Iwill P55XB2 og jeg ville egentlig sætte et TNT2 M64
> grafikkort i, men det kan vel ikke passe i et 16-bit Isaslot eller i et

Kik på
http://pc.sk/hw/minirecenzie/clanok.ltc?ID=2760
http://www.cdr.cz/picture_/2771/large
Det er nok den dyreste metode

Ellers tror jeg at
http://www.lockfile.org/funny/AGP2PCI.jpg
er den nemmeste (og dummeste) metode

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jonas R.

Dato : 24-05-03 11:48

SNIP
> Bundkortet er et Iwill P55XB2 og jeg ville egentlig sætte et TNT2 M64
> grafikkort i, men det kan vel ikke passe i et 16-bit Isaslot eller i et
> 32-bit PCIslot?
køb et tnt2 til pci, det kan vel ikke være så svært ;)

Fra : Olsen

Dato : 24-05-03 13:11

Jonas R. wrote:
> køb et tnt2 til pci, det kan vel ikke være så svært ;)

Nææ, men jeg gider ikke købe noget nyt. Så kunne jeg ligeså godt købe en
ny computer til hende.

Jeg sætter det oprindelige S3 + 3D kortet i. Skal blot slås en times tid
med driveren. Ikke engang XP kan finde en passende, -- kan jeg huske.

Tak for svaren
--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospame.

Fra : Jonas R.

Dato : 24-05-03 13:16

SNIP
> Nææ, men jeg gider ikke købe noget nyt. Så kunne jeg ligeså godt købe en
> ny computer til hende.

et tnt kan fås til 200 kr hvilket du næppe kan få en ny pc for! Så den må du
længere ud på landet med!

> Jeg sætter det oprindelige S3 + 3D kortet i. Skal blot slås en times tid
> med driveren. Ikke engang XP kan finde en passende, -- kan jeg huske.

Hvor meget ram er der lige i den pc? For hvis vi snakker 128 eller mindre
ville jeg godt nok ikke putte xp på!

Ville bruge win 98 se

Jonas

Fra : Olsen

Dato : 24-05-03 17:53

Jonas R. wrote:
> Hvor meget ram er der lige i den pc? For hvis vi snakker 128 eller
> mindre ville jeg godt nok ikke putte xp på!
>
> Ville bruge win 98 se

Korrekt. Nu mente jeg at tidligere har sat kortet i en maskine med flere
ram, hvor XP ikke fandt det.

Korrekt, at 128 ram er i underkanten. Hun er nu også vant til '98.

Men jeg er fascineret af, at kunne logge ind på hendes maskine fra min
egen, når hun nu ofte ringer ang. et eller andet problem. Men det kan
man måske også mellem '98 og XP?

Fra : Jonas R.

Dato : 24-05-03 19:40

SNIP
> Korrekt, at 128 ram er i underkanten. Hun er nu også vant til '98.

Hvad med at give hende lidt ekstra ram? Er jo trods alt din moder så du kan
vel ofre lidt gryn på hende hehe. Måske du skulle bruge lidt mindre penge på
din ford sierra ;)

> Men jeg er fascineret af, at kunne logge ind på hendes maskine fra min
> egen, når hun nu ofte ringer ang. et eller andet problem. Men det kan
> man måske også mellem '98 og XP?

Ikke mig bekendt, så skal man nok have fat i et third party program ala VNC
viewer brugte jeg før indtil jeg fik XP på min server!

jonas