MS Windows
briani 27239
Små netværk under XP med router
Fra : Lars Clement

Dato : 23-05-03 21:14

Ja, så prøver vi igen :
Har byttet min switch med en router. Halleluja nu er hele familien på
nettet. På eengang !! - og det var nemt.
Mer vil ha' mer : Nu vil jeg gerne ha' etableret et netværk via min router
mellem de enkelte pc'ere. Fulgte Xp vejledning men eh.. ingen hul. Tror det
har noget at gøre med min firewall ? Nogen der har et bud ?

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

Fra : Leony

Dato : 23-05-03 22:08

"Lars Clement" <clement@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tror det har noget at gøre med min firewall ?

Du har tilladt trafik på lokalnettet i firewall'en?

Du finder eksperterne i netvaerksgruppen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : jens

Dato : 24-05-03 13:46

> [...]
det
> har noget at gøre med min firewall ? Nogen der har et bud ?

Del mindst en mappe på hver maskine.
Aktiver gæstekontoen i kontrolpanel.
Hvis der er en firewall på maskinerne så luk den.
Du kan altid starte og justere den når du har lanet til at køre.
Hvis din router virker har du dog ikke ret meget at bruge en firewall til.

Mvh Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 24-05-03 14:41

jens skrev:

> Aktiver gæstekontoen i kontrolpanel.

Hvorfor egentlig det, jeg kan godt dele uden.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : jens

Dato : 24-05-03 14:58

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor egentlig det, jeg kan godt dele uden.

For at få det igang.
Alt efter om det er simpel eller avanceret deling man benytter kan gæste
kontoen være nødvendig.
(den er nødvendig til simpel deling som xp kører pr default)

Mvh Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 24-05-03 15:49

jens skrev:

> For at få det igang.
> Alt efter om det er simpel eller avanceret deling man benytter kan
> gæste kontoen være nødvendig.
> (den er nødvendig til simpel deling som xp kører pr default)

Oki.

Fra : webfactor

Dato : 17-06-03 17:14

Det skylles at Windows ikke har taget NetBEUI med til Xp.Installations
Cd\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI KOPIER NBF til Windows\system32 og NETNBF
til \Windows\INF
Installer så NETBEUI Netværks Komponent på alle computere på netværket
Del så mapperne og de er til rådighed på netværket
Venlig Hilsen
www.webfactor.dk

Fra : Leony

Dato : 17-06-03 19:08

"webfactor" <webfactor@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det skylles at Windows ikke har taget NetBEUI med til Xp.Installations

TCP/IP er rigeligt til et lille hjemmenetværk.
Det virker i hvert fald fint her udelukkende med TCP/IP.