Netværk - PC > Mac > PC
Fra : Dan M

Dato : 23-05-03 20:54

Hej

er der nogen der har erfaring og nogle gode tip mht. at koble en Mac og PC
sammen så man kan overføre filer mellem hinanden

- Dan

Fra : ~Nosey

Dato : 23-05-03 23:18

Hej,

jeg har aldrig forsøgt at koble en PC direkte til en MAC, men har altid kørt
via en NT/2K server, men jeg går ud fra at du gerne vil undvære dette
mellemled...?

Jeg vil tro at du, fra en mac, kan logge på et NTFS fileshare på en
W2k-server (måske også workstation) så længe PCen har installeret AppleTalk
protokollen og der på NTFS-shared er angivet at dette skal benyttes til MAC.
Så skal du bare oprette en bruger som har password på max 8 karakterer og
som (selvfølgelig) har adgang til dette share.

Ellers kan en nemmere løsning måske være at benytte en FTP-server til at up-
og downloade filer imellem de 2 OS.

Jeg vil foreslå at du kigger en smule på macwindows.com - måske siden
http://www.macwindows.com/peertips.html kan give dig lidt idéer :)

Med venlig hilsen,

~Nosey

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-05-03 14:08

"Dan M" <dxanczak@tiscali.dk> writes:

> er der nogen der har erfaring og nogle gode tip mht. at koble en Mac og PC
> sammen så man kan overføre filer mellem hinanden

Mac OS X kan køre samba, der er en implementation af NetBIOS - det gør
den i stand til at dele filer med Windows.

/Rasmus

Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more
remarkable idiots.
Until now, universe leads the race.
- R. Cooka