e-mail igen igen
Fra : Per Kristensen

Dato : 23-05-03 19:54

Jeg ved godt det snart har været oppe og vende mange gange

Men når man gerne vil "gemme" sine mail adresse for "robothøsterne" kan man
så godt skrive den rigtige e-mail på hjemmesiden, hvis bare det der står
efter mailto: i HTML er "kodet"

Håber nogen forstår hvad jeg mener

Per

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-05-03 20:37

"Per Kristensen" <cottex@ofir.dk> writes:

> Men når man gerne vil "gemme" sine mail adresse for "robothøsterne" kan man
> så godt skrive den rigtige e-mail på hjemmesiden, hvis bare det der står
> efter mailto: i HTML er "kodet"

Nej. Hvis du vil være sikker på at ingen får fat i den, så skal den ikke
stå nogen som helst steder i klartekst. Du skal bruge Javascript for at
være sikker på at det ikke er trivielt at høste adressen, hvilket så
betyder at folk uden javascript ikke vil kunne få fat i din adresse heller.

I kampen mod spammere er vi alle tabere.

> Håber nogen forstår hvad jeg mener

Det tror jeg.
/L

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-03 21:26

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

>I kampen mod spammere er vi alle tabere.

   http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm

Eneste minus er at man af og til skal skifte adresse.

Min offentlige adresse står på min hjemmeside og på Fidusos
sider. Det har den gjort i et årstid tror jeg nok. Jeg får i snit
1 stk. spam om måneden.

Fiduso er 2½ år gammel. Næsten alle medlemmernes mailadresser
står på hjemmesiden. Én gang har jeg modtaget en meddelelse om at
en mailadresse er blevet høstet derfra. Det kan dog godt være at
andre af medlemmerne har oplevet det samme, men ikke reageret på
det.

--
Bertel

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-05-03 01:05

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

>    http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm
>
> Eneste minus er at man af og til skal skifte adresse.

Mit opgivende suk var ikke over at man ikke kunne undgå spam, men
snarere over at man er nødt til at bruge energi på det. Og over at
e-mail-adresser man har haft siden før man tænkte på spam nu er
blevet næsten ubrugelige. Spammerne har vundet, i det mindste over
nogle adresser.

Jeg får nu igen spam på en adresse som jeg holdt op med at bruge for
næsten ti år siden. Det er nemt at sortere fra, men ... så går der
igen tid med det. Min tid. Den er, ganske subjektivt, mere værd end
spammerne og al deres spam tilsammen!

.... puh. Brok slut ... for nu.
/L