MS Windows
briani 27239
Win98 / arbejdsgruppe...
Fra : Webmaster1

Dato : 23-05-03 18:51

Hej,

Har et lille netværk herhjemme med en win2Ksrv, 2*xp klienter samt fra idag
en gammel win98 klient.

Har glemt alt om win98 - jeg har problemer med at få 98 klienten på
arbejdsgruppen. Fast Ip sat op under netværk på klienten men det virler
ikke. Hvad kan være galt - er der evt. noget med wins., når det er 98
klienter eller hvad ?

Kan I hjælpe mig lidt videre - tak.

Torben Brøndum

Fra : jens

Dato : 23-05-03 20:07

"Webmaster1" <Webmaster1@worldwide.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejdsgruppen. Fast Ip sat op under netværk på klienten men det virler
> ikke. Hvad kan være galt - er der evt. noget med wins., når det er 98

Netværkstedders egenskaber.
fildeling bundet til tcp/ip protokollen, arbejdsgruppe, og deling på share
niveau.

(Jeg antager der er en router mellem lan og Inet).

og windows login i w98. (man kan vælge share på brugernivea og få
brugernavne fra w2k eller xp, men det eer ikke så ligetil)

Mvh Jens

Fra : Webmaster1

Dato : 23-05-03 21:31

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote

> [...]
>
> og windows login i w98. (man kan vælge share på brugernivea og få
> brugernavne fra w2k eller xp, men det eer ikke så ligetil)

hvis det er en arbejdsgruppe, så skal der ikke logges på et domæne
? Kan en xp og en win2k klient bare uden videre se en 98 klient ?

Torben Brøndum

Fra : jens

Dato : 23-05-03 21:38

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote

> hvis det er en arbejdsgruppe, så skal der ikke logges på et domæne

Er der et domæne àt logge på ?

> ? Kan en xp og en win2k klient bare uden videre se en 98 klient ?

Ja, det er nærmere den anden vej det kan knive......

Mvh Jens

Fra : Webmaster1

Dato : 24-05-03 07:45

Havde glemt at slette et "opkaldskort"........under netværk.

Torben Brøndum