Ser der er KB hos DDA og tillægslister li~
Fra : Preben Müller

Dato : 23-05-03 18:03

hvordan kanman læse i de.m ? Eksempelvis ser jeg kirkebøger i Haslev er
indtastede

For tillægslisternes vedkommende er dette helt nyt for mig, har dog flere
aner, der ikke står med husbond eller hustru til trods for disse er
nulevende, men tilsyneladende under ophold andet steds.

Altså, er der nogen som ved hvor man æser KB, og nogen der ka oplyse om
tillægslister ???

På forhånd tak

Pm

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-05-03 23:12

"Preben Müller" <ps98@teliamail.dk> skrev Fri, 23 May 2003 19:02:49
+0200

>hvordan kanman læse i de.m ? Eksempelvis ser jeg kirkebøger i Haslev er
>indtastede

Som den moderne og fremadrettede virksomhed DDA jo er, så distribuerer
de naturligvis også de indtastede kirkebøger - på diskette.!

http://www.ddd.dda.dk/kirkebog.htm

>Altså, er der nogen som ved hvor man æser KB, og nogen der ka oplyse om
>tillægslister ???

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med tillægslister.?

Hvis det er de tillægslister der optræder i folketællinger, så er de
indtastet sammen med den pågældende tælling.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Preben Müller

Dato : 24-05-03 00:16

Tak til Arne Feldborg for den eksakte oplysning, i enhver henseende. Aner
jeg undertoner ?? Smiler

Preben Müler

Fra : Jette Jørgensen

Dato : 24-05-03 18:11

> Som den moderne og fremadrettede virksomhed DDA jo er, så distribuerer
> de naturligvis også de indtastede kirkebøger - på diskette.!

Ja det er utroligt... Det ville være en del smarter hvis der var en download
service af kip-filerne, - og det på både folketællingerne og kirkebøgerne.

Det kan da ikke være så svært at lave. ...Med klikbetaling, dk-overførsel
eller bankoverførsel burde det kunne lade sig gøre. Hvis det er for dyrt at
etablere onlinebetaling, kunne man jo overveje en abbonementsordning, hvor
man som medlem kunne downloade det man ville, - så længe man betalte
kontigent....

Der er sikkert mange som vil betale et beløb for at kunne downloade, istedet
for at være afhængig af belastningen på DDA. Der er jo også stadig mange der
sidder med en almindelig modemforbindelse, og for dem vil det jo være
billigere at downloade en optælling, end f.eks. at skulle lave 2-3 søgninger
i DDA's database. Og her er det vel og mærke ikke DDA der tjener pengene

mvh Jette.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 24-05-03 21:14

On Sat, 24 May 2003 19:10:58 +0200, "Jette Jørgensen"
<jj@FJERNESjetvadat.dk> wrote:

> [...]
>billigere at downloade en optælling, end f.eks. at skulle lave 2-3 søgninger

Til dem kan jeg anbefale de udmærkede cd'er, som fungerer helt uden
hensyn til modemhastigheden.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Jette Jørgensen

Dato : 25-05-03 01:18

> Til dem kan jeg anbefale de udmærkede cd'er, som fungerer helt uden
> hensyn til modemhastigheden.

Naturligvis..., - men bliver cd'erne opdateret i takt med at optællingerne
kommer ind ???, - eller bliver der lavet et oplag, som først skal sælges,
inden efterfølgende optællinger kommer på ?

Der en rigtig god ide med årgangs-cd'er. Det vil sige, når en årgang er
fuldstændig optalt som FT1801, bliver der udgivet en cd, som man kan
investere i.

Jeg mener dog stadig, at både DDA og brugerne ville få mere ud af det, både
resourcemæssigt og økonomisk, hvis det var muligt at downloade øvrige
indskrivninger.

Vi har jo alle lov at have en mening om tingene, - i den sidste ende er det
jo DDA der bestemmer, - vi andre kan jo bare komme med forslag!

mvh Jette.