Snøft, Sammy skal i hundepension :-(
Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-05-03 18:02

Vi skal på ferie i 18 dage, så Sammy skal desværre i hundepension. Pensionen
ser fin ud, store lyse bokse og der er mulighed for at nogle af hundene kan
lege sammen i løbet af dagen. De ansatte er utrolig søde og flere af dem har
deres egne hunde med på arbejde.

Heldigvis skal han ikke være der i alle 18 dage, det bliver sikkert omkring
12. En af vores naboer henter ham, når de kommer hjem fra ferie, så det
hjælper jo på det.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-05-03 18:23

On Fri, 23 May 2003 10:01:39 -0700, "Lars Ehlers"
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>12. En af vores naboer henter ham, når de kommer hjem fra ferie, så det

,,,,,Jeg voksede op ca 6-7 km fra en hundepension, og om natten når
vinden blæste rigtigt kunne vi altid høre hundene hyle hele natten
"kalde på deres ejere" ! Prøv dog at finde nogle mennesker der kan
passe den istedet for, det andet er synd for hunden. Jeg ville aldrig
kunne have en god ferie hvis jeg skulle tænke på at min hund sad og
tudede i et bur om natten. Men sådan er vi jo så forskellige .

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-05-03 18:48

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> kunne have en god ferie hvis jeg skulle tænke på at min hund sad og
> tudede i et bur om natten. Men sådan er vi jo så forskellige .

Har desværre ikke noget valg. Dem, der under normale omstændigheder, ville
kunne passe ham har desværre ikke mulighed for det

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-05-03 10:01

Jeg kan skrive under på at det ikke altid er sådan!
Jeg har flere gange passet og/eller hjulpet til på en af egnens bedste
pensioner og der er der altså ingen hunde der hyler! De rå-hygger i
stedet!
Inden de byggede deres hundepension boede vi ca. 1 km. fra en anden og der
var der heller ikke noget hyleri!

De bliver måske lidt urolige ved fodring og inden de daglige gå-ture, men så
er det også det.

Lars, sørg for at hunden får nogen af de ting den er glad for med hjemme
fra!

God ferie.
Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-05-03 19:11

On Sat, 24 May 2003 11:00:45 +0200, "R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>Jeg har flere gange passet og/eller hjulpet til på en af egnens bedste
>pensioner og der er der altså ingen hunde der hyler! De rå-hygger i

,,,,,,,,,,jaja du skal jo selvfølgelig sige mig imod ligemeget hvad
jeg siger, du sov måske også sammen med hundene om natten ? hundene
var måske rigtig lykkelige for at være i et bur et fremmed sted om
natten ? nu må du sku styre dig lidt, det ved alle vist er løgn
hvis/når du påstår det. Hvis du ikke ved det så er hunde et socialt
dyr, og de bryder sig absolut ikke om at blive skilt fra deres flok !
sådan er det bare . Men man kan lyve meget for sig selv for ikke at
have dårlig samvitighed over at man smidder sin hund i et bur et
fremmed sted, det er der absolut ingen hunde der bryder sig om nogle
mindre end andre.

Fra : Cheer the deed not t~

Dato : 24-05-03 20:38

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> have dårlig samvitighed over at man smidder sin hund i et bur et
> fremmed sted, det er der absolut ingen hunde der bryder sig om nogle

,,,,,,,,,,,,du er godt nok klog kære ærlige "Pusher of the bad breed" det er
rigtig godt skrevet og jeg er glad for at der er hundefolk som dig du er
simpelthen så dygtig og smart og klog at jeg ikke ved hvordan jeg skal takke
dig for al den viden som du øser ud over gruppen her det er simpelthen så
fantastisk det er simpelthen så kloge ord og du er bare så enormt vidende om
hunde at jeg snart ikke ser noget formål med gruppen længere er det hele
ikke skrevet jeg tror det?

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-05-03 22:39

"Cheer the deed not the culprit" <honolulu@usa.com> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> hunde at jeg snart ikke ser noget formål med gruppen længere er det hele

*LMAO*
Her er godt nok en genial person her inde der forstår at gengive Punish's
personlighed... For personlighed, det har han godt nok!

Rinnie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-05-03 22:38

Sorry, Punish, men for første gang i mit liv har jeg virkelig seriøst haft
mavekramper af grin over et af dine indlæg! *ROTFLMAO*

Rinnie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-03 14:55

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> writes:

> [...]
> kunne have en god ferie hvis jeg skulle tænke på at min hund sad og
> tudede i et bur om natten. Men sådan er vi jo så forskellige .

Jeg voksede op ca. 300 meter fra en hundepension. Jeg sov ofte ude i
telt om natten og i dag bor mine forældre ude hele sommeren, stadigvæk
ca. 300 meter fra pensionen. Når der er luftetid er der en masse gøen.
Hundene skal jo snakke sammen. Om natten er der ingenting.

Personligt tror jeg, at det er meget værre for ejeren at hunden skal i
pension, end det er for hunden. Her forudsætter jeg naturligvis, at
det er en ordentlig pension.

Da jeg rejste til Japan var min hund hjemme sammen med resten af
familien. Han spiste ikke noget de første tre dage. Det ville han
sikkert heller ikke gøre, hvis han blev sat i pension, men han var jo
sammen med resten af flokken. Ud fra denne historie, så burde man
aldrig tage fra sin hund, og det er man jo nød til engang imellem.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-05-03 18:25

> [...]

>12. En af vores naboer henter ham, når de kommer hjem fra ferie, så det

,,,,,,,,desuden har jeg hørt om flere hvor deres hund ændrede sig
efter en sådan omgang. Og så er det altså ligemeget hvor pænt stedet
er ! og hvor flinke de er for om natten er hundene alene ! Jeg kender
nogen der havde en boxer der blev mærkelig efter opholdet, de tog
aldrig mere på ferie imens hunden levede !

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-05-03 18:59

Hejsa

> Jeg kender
> nogen der havde en boxer der blev mærkelig efter opholdet, de tog
> aldrig mere på ferie imens hunden levede !

Og jeg kender nogen der har haft en god oplevelse med det, og der var ingen
tvivl om at hunden bare havde haft det godt, så det kan altså også lade sig
gøre, hvilket jeg tror er mest sansynligt.

Til Lars:

Jeg kan godt forstå du skriver desværre, for man ville jo ønske man kunne
ha' sin hund med over alt, men det kan man jo bare ikke, så hvis du eller
har tjekket stedet godt ud, og hunden har fået lov at komme med derud før,
så tror jeg ikke du skal være nervøs, han skal nok får det godt.

Rigtig god ferie.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-05-03 19:11

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message

> [...]
> har tjekket stedet godt ud, og hunden har fået lov at komme med derud før,
> så tror jeg ikke du skal være nervøs, han skal nok får det godt.

Egentlig ville det vel være mere synd at slæbe ham med ud på en 12-14 timers
flyvetur, og da vores normale "hundepassere" som nævnt ikke kan passe ham,
så var det den eneste udvej.

Jeg har tildigere haft hund (ikke Sammy) i pension med godt resultat. Hunden
ville MEGET gerne med hjem, men der var ingen tegn på ændringer i hendes
adfærd. Desuden er Sammy en glad og velafbalanceret hund, vant til mange
forskellige situationer og meget nem at have med at gøre, så jeg tror ikke,
der er anledning til bekymring. Jeg har på fornemmelsen at vores nabo henter
ham med det samme hun kommer hjem, så han skal ikke være der alt for længe.

> Rigtig god ferie.

Mange tak, vi glæder os!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-05-03 08:14

On Fri, 23 May 2003 19:59:14 +0200, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrotd:

> [...]
>tvivl om at hunden bare havde haft det godt, så det kan altså også lade sig
>gøre, hvilket jeg tror er mest sansynligt.

,,,du siger at der ingen tvivl var om at hunden havde haft det godt ?
hvor ved du det fra når du ikke var der ? men på den anden side hvis
jeg havde proppet min hund ind i et bur i 14 dage ville jeg også prøve
at bilde mig selv ind at den havde det fint, for ellers ville man jo
føle sig som en dyreplager , og så er det jo bedre at lyve over for
sig selv og bilde sig selv ind at hundene har det fint der.

Fra : Cheer the deed not t~

Dato : 24-05-03 21:08

> [...]
> føle sig som en dyreplager , og så er det jo bedre at lyve over for
> sig selv og bilde sig selv ind at hundene har det fint der.

,,,,,,,,,,nøøøøj hvor var det klogt skrevet? hvor ved du alt det fra? du har
tilsyneladende prøvet at proppe din hund ind i et bur i 14 dage og dermed
ved du præcist hvordan den har det det var godt at høre fra en erfaren
hundeejer som dig her i gruppen hvordan skulle vi andre ellers vide hvad vi
skulle gøre? det er godt at vi har dig til at afsløre alle de dyreplagere
der sætter deres hund i hundepension tusind tak din dejlige "Plenish the
speed" ps: findes der billeder af dig på nettet?

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 23-05-03 20:24

Når vi er hjemmefra har vi vore hunde i en rigtig god hundepension ude i en
lille landsbym der hedder Gærup.
At hundene har det godt, det ved vi, og bliver bekræftet i det, da vore
hunde ikke er kede af det, når vi afleverer dem, men går frivilligt ind i
boksene.
Der er store lyse bokse med gulvvarme, fri udgang til løbegård med græs m.m.
Hunde bliver luftet på markerne flere gange om dagen, og der store
løbegårde, hvor de kan lege med hinanden.
Der er overhovedet ingen forandring at spore på vore hunde, når vi henter
dem. Selvfølgelig er de meget glade for at se os, men det er ikke sådan at
vi føler at de bare vil hjem så hurtigt som muligt.
Hilsen
Ulla

--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Dullermaren

Dato : 26-05-03 07:56

"Lars Ehlers" skrev d. 23-05-03 18:02 dette indlæg :
> [...]
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)
>
> Hej vi har altid brugt at sætte vores hunde i pension når der var
brug for det, og vi har kun oplevet en hund der var ked af det , de
andre har altid begyndt at logre og vise alle tegn på glæde når vi
ankom til pensionen.
prøv evt at lade den være der et par timer af gangen uden for sæsonen,
evt med et godt ben eller lign. , så hunden forbinder det med et
posetivt sted. det er penge der er givet godt ud, da hunden så er tryg,
når den skal på "ferie " der for alvor.

http://www.kandu.dk/