Bios og flash værktøj
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 23-05-03 17:36

Jeg har et PC soket A M810 board hvor jeg har købt en ny processor til AMD
Athlon XP 2000+ til.
Hvordan finder jeg en ny bios og flash og vejledning.
Mvh.
Nils

Fra : Brian K Hansen

Dato : 24-05-03 09:47

"Nils Boesgaard" <ejby_elektronik@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Athlon XP 2000+ til.
> Hvordan finder jeg en ny bios og flash og vejledning.

Hej.

Du skal nok lige kikke på navnet på motherboardet hvem der har lavet det.
Jeg har søgt på google og finder mange A M810 bundkort.
Men er det "PCCHIP" der har lavet det?

Brian Hansen

Fra : Leony

Dato : 25-05-03 11:20

> [...]

> til AMD Athlon XP 2000+ til.
> Hvordan finder jeg en ny bios og flash og vejledning.

Først skal du finde ud af hvilken producent der har lavet dit
motherboard.
Måske står det på selve boardet eller i manualen.

Hvis ikke dette er tilfældet, så kan du tjekke BIOS ID String. Dette
nummer er unikt for forskellige motherboards.
Du kan læse mere om det her:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
Den nemme måde at finde det på er via CTbios som kan downloades på
siden.

Grunden til at det er vigtigt at være sikker på producent og model er at
flash med forkert BIOS kan resultere i et ubrugeligt board.

Som Brian er inde på, så tyder noget på at det er et PC Chips, de har
også en model der hedder M810.
Du finder BIOS her:
http://www.pcchips.com.tw/bios/bios.asp?module_id=4
Vær opmærksom på at der er forskellige revisioner af motherboardet. Det
er vigtigt at vælge den BIOS som passer til motherboardet.
Revisionsnummeret på boardet står sikkert i manualen eller også er det
at finde på boardet. Som regel står det i et af hjørnerne eller også
mellem PCIslots sommen med modellen på boardet. Typisk vil der stå rev
eller v og så nogle tal.

Fremgangsmåden er beskrevet øverst på siden under punktet "How to update
BIOS?".
Læs det igennem nogle gange, så du er dus med fremgangsmåden - især hvis
det er første gang du skal opdatere en BIOS.
Det er dog ikke så svært som det lyder/gøres til. Du skal dog altid
huske på, at et dårligt flash kan resultere i et ubrugeligt board.

BIOS og fremgangsmåde gælder kun hvis det er et PC Chips bundkort du
har.
Opdatering af BIOS sker på eget ansvar.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: