MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mærkelig opstart og lukning
Fra : Angelbo

Dato : 23-05-03 15:49

Hej

Jeg har fået nogle meget mystiske problemer med min computer. Først troede
jeg, at det var en virus, og spurgte derfor i dk.edb.sikkerhed.virus (den
15.2, Norton virker ikke og den 16.2, Geninst. af Windows.) Men jeg har ikke
været i stand til at finde nogen virus overhovedet, og computeren arbejder
da også fint nu, når først den er kommet i gang. Problemet er bare, at det
stort set er umuligt at komme ind i IE og Outlook. Jeg skal genstarte mindst
8-9 gange, før det virker. Samtidig er min automatiske sluk funktion
smuttet, og jeg kan ikke slukke for computeren uden at slukke på kontakten.
Jeg når til billedet: din computer kan nu slukkes, det kan bare ikke lade
sig gøre.

Jeg tror, at jeg har fået blandet nogle windows systemer sammen, da jeg både
har cd med 98 og 98SE. Jeg har forsøgt at opdatere, men det har bare gjort
det hele værre.

Nu er spørgsmålet så: Kan det på en eller anden måde lade sig gøre at rense
systemet, så der kun findes den oprindelige version af windows uden at jeg
er nødt til at slette det hele?

Med venlig hilsen
Lisbeth

Fra : jens

Dato : 23-05-03 16:09

"Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rense
> systemet, så der kun findes den oprindelige version af windows uden at jeg

Nej.

Flere installationer oven i hinanden er ikke sundt.
Og der lyder til at være en del problemer.

Mvh Jens

Fra : Angelbo

Dato : 25-05-03 23:32

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Nej.
>
> Flere installationer oven i hinanden er ikke sundt.
> Og der lyder til at være en del problemer.

Hej igen

Synes bare lige, at jeg ville sige, at nu virker computeren upåklageligt,
uden at jeg har måttet slette noget. Jeg har simpelthen været inde og
deaktivere alle programmer i min startmenu undtagen Norton, og nu virker den
altså. Nu kommer altså næste opgave: at slå hver enkelt til, og se, hvilket
program der laver fejlen. Det vil jeg så starte på i morgen. Hører til dem,
der altså bare er nødt til at finde ud af, hvorfor tingene ikke fungerer.

Mvh
Lisbeth

Fra : jens

Dato : 25-05-03 23:46

> Hej igen

Hejej

> Synes bare lige, at jeg ville sige, at nu virker computeren upåklageligt,

Hmm... du er en af de heldige.
Selvfølgeligt kan det lade sig gøre, men når du spørger så generelt vil
svaret være nej.
Det kommer ret meget an på hvad det er som gør maskinen ustabil.

Det kan være ram sult, eller hz mangel lige såvel som 2 programmer som
kæmper om en bestemt del af maskinen.

Når du skal til at slå programmer til igen, så hav "taskmangeren" åben på
processer, så kan du følge med i hvad der sker af cpu forbrug og en del
andre nyttige ting.

Nogle ting afhænger jo af andre.

Mvh jens