MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mus Hakker
Fra : Lars Grau

Dato : 23-05-03 14:59

Hej NG

Jeg har lige købt ny maskine en 2.66 ghz P4 med 1 gb ram og 256 mb
skærmkort, og nu undere det mig at min mus hakker i windows, det er som om
den lige skal tænke sig om.

Mhv
Lars

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 15:05

Lars Grau skrev:

> Jeg har lige købt ny maskine en 2.66 ghz P4 med 1 gb ram og 256 mb
> skærmkort, og nu undere det mig at min mus hakker i windows, det
> er som om den lige skal tænke sig om.

Er det en optisk mus? Hvis det er tilfældet så prøv med et andet
underlag. Det kan være årsagen. Hvis den er trådløs så kan det også
være afstanden til modtageren som ikke er optimal, eller måske er
der støjkilder som forstyrrer signalet. En debiltelefon på bordet
f.eks.

Madsen.

Fra : Lars Grau

Dato : 23-05-03 15:09

Det er ikke nogen af det, det er en Microsoft gammel mus med ledning

Mhv

Lars

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 15:15

Lars Grau skrev:

> Det er ikke nogen af det, det er en Microsoft gammel mus med ledning

Kører den PS/2 eller USB?

Madsen.

Fra : Lars Grau

Dato : 23-05-03 15:57

PS2

Mhv
lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-05-03 16:03

Hej Lars Grau, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> PS2

Har du prøvet at hive kuglen ud, vaske den (bare vask hænder i alm.
håndsæbe, læg kuglen mellem håndfladerne, inden du skyller sæben af),
skylle den, tørre den grundigt og lige lade den ligge og dampe knastør,
inden du igen sætter den i?

Imens den ligger og damper (er den tørret gundigt er få minutter nok)
tager du en tandstil e.l. og renser evt, skidt væk fra
kobberkontakterne i rummet, hvor kuglen ellers ligger.

Det *kan* være et et tilfælde, den driller netop ved maskinskift,
derfor forslaget.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 16:14

Lars Grau skrev:

> PS2

Hvilken Windows-version?

PS. Kan jeg ikke lokke dig til at svare under det citerede og klippe
det væk du ikke svarer på? Dine indlæg bliver en hel del mere
overskuelige så. Se evt.: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Calle.

Dato : 23-05-03 17:07

Madsen wrote:
> [...]
> være afstanden til modtageren som ikke er optimal, eller måske er
> der støjkilder som forstyrrer signalet. En debiltelefon på bordet

Hvorfor lige en debitel???

--
Calle

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 17:11

Calle. skrev:

> Hvorfor lige en debitel???

Jeg skrev ikke en debiteltelefon. Jeg skrev en debiltelefon. :)

Madsen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-05-03 17:25

Madsen wrote:

> Jeg skrev ikke en debiteltelefon. Jeg skrev en debiltelefon. :)

Den forstod jeg godt, den var ret god (jeg bruger ikke selv en sådan
indretning privat, men tvinges til tider på jobbet - så glemmer jeg bare
at tænde for den).

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Madsen

Dato : 24-05-03 20:17

Madsen skrev:

> Hvilken Windows-version?

Og grunden til jeg spørger er at man i WinXP kan tune PS/2-porten
via enhedshåndtering. Det kan man ikke på tidligere versioner af
Windows uden brug af tredjepartsprogrammer. PS/2-porten kører som
standard ikke ret hurtigt hvad opdateringsfrekvensen angår, så ofte
hjælper det at sætte hastigheden på porten lidt op hvis musen hakker
lidt i det når den er koblet til PS/2. En anden mulighed er at
flytte musen over på USB-porten, hvis den ellers er kompatibel med
det forstås.

Madsen.