Skærme
Fijala 3554
Samsung 191T?
Fra : Mads Tveden-Jørgense~

Dato : 23-05-03 14:13

Jeg står til at købe ny LCDskærm, og kravet er, at den skal være forholdsvis
stor: 19" eller deromkring.. den skal bruges til kontorarbejde og til
3drenderinger.

I følge denne test:

http://pcworld.shopping.yahoo.com/yahoo/article/0,aid,108510,00.asp

viser det sig, at Samsung 191T er det bedste køb. Men er der ellers nogle,
der vil være fordelagtige at købe?

MVH Mads

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 23-05-03 14:35

Hvad med denne nye skærm fra Eizo:

http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l767/contents.html (responstid
ca.25ms) Må ikke forveksles med andre skærme med lavere respons-tid. det
skyldes, at ikke alle producenter har de samme kriterier for måling af
responstiden.

Den skulle være til, at købe fra ultimo maj! Prisen bliver omkring 8-8½K

Ellers er alternativet en
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l665/contents.html (responstid
ca. 40 ms - klarer der bedre end andre skærme med en r-tid der ligger på
helt nede omkring 15-25ms)

Den er faldet i pris fra ca.10.800-. til 6.950-. i.flg. edbpriser.

For mig er der ikke andre alternativer! Især ikke når man ser på ders
garanti, pixelpolitik og on-site-service.

Mvh

Ali

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 23-05-03 14:37

Glemte lige, at tilføje, at den første monitor jeg henviser til, er en 19.1"
og den anden er en 18.1" !

Mvh

Ali

Fra : Bear

Dato : 23-05-03 20:01

> [...]
>
> http://pcworld.shopping.yahoo.com/yahoo/article/0,aid,108510,00.asp
>
> viser det sig, at Samsung 191T er det bedste køb. Men er der ellers

Jeg har netop været nede på posthuset i dag og hente min nye Samsung 191T.
Desværre har den en enkelt pixel som hele tiden lyser blåt, men jeg gider
sgu ikke til at sende den tilbage. Ellers har jeg kun godt at sige om den.
Men jeg har også kun haft den i 4 timer :) Super skarpt billede... når jeg
tænder min CRT ved siden af forstår jeg simpelthen ikke hvordan jeg
nogensinde har kunnet leve med så elendige farver.

Hvis du ender med at købe den så husk at gå ind i menuen under punktet
"Image lock" og kør frem og tilbage mellem Coarse og Fine indtil billedet
er knivskarpt. Der er også software med til at indstille skarphed og
kontrast.

Der følger ikke DVI kabel med, så husk at bestille det med.

mvh

Bear

Fra : gats

Dato : 24-05-03 09:47

> Jeg har netop været nede på posthuset i dag og hente min nye Samsung
> 191T. Desværre har den en enkelt pixel som hele tiden lyser blåt, men
> jeg gider sgu ikke til at sende den tilbage.

Jeg har sat omkring 15 stykker op hos forskellige kunder, og har selv købt
mig en, og der er ikke nogle pixel fejl på dem.

> Hvis du ender med at købe den så husk at gå ind i menuen under punktet
> "Image lock" og kør frem og tilbage mellem Coarse og Fine indtil
> billedet er knivskarpt.

Hvorfor ikke bare trykke på auto ?

Fra : Lars

Dato : 25-05-03 10:20

On Sat, 24 May 2003 10:47:25 +0200, "gats" <Gats@NoSpam.xx>
wrote:

>Jeg har sat omkring 15 stykker op hos forskellige kunder, og har selv købt
>mig en, og der er ikke nogle pixel fejl på dem.

Sidst du skrev var det 30 hos én kunde...

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : gats

Dato : 25-05-03 11:03

Lars wrote:

> Sidst du skrev var det 30 hos én kunde...

Ok, jeg har ikke lige tal på dem, men jeg har sat mange op.

Fra : Ducky

Dato : 24-05-03 08:39

Det er en kanon skærm , fik min i sidste uge , og er meget tilfreds , jeg
havde en Sony G420 før men den kan ikke måle sig med Samsungen

Hilsen
Gokke.