K7S5A problemer
Fra : monty

Dato : 23-05-03 13:47

Jeg har et K7s5a bundkort og er faktisk godt tilfreds med det. Jeg har en
tunderbird 1.3 og kører xp. Problemet er at jeg lige har sat nogle nye ram
i. Jeg har sat en blok på 512 mb ddr pc2700 i og nu sker der det at når jeg
starter efter at den har stået fx en nat så bliver der sort skærm. Den
finder det hele og tæller rammene op men når den skal gå videre til xp`s
velkomst skærm får jeg bare en sort skærm. Gensatrter jeg så så får jeg
mulighed for at vælge forskellige opstartsmuligheder. Jeg vælger normal og
så er der ingen problemer.

Inde i Bios står den rammene rigtig 133/133 og Bios versionen er jeg lidt i
tvilv om da der inde i selve bios står: v.1.21.06 mens der under opstart
står: 3.11.00.04 (jeg har lavet en update for et lille års tid siden)

Er der ikke et eller andet klog hovedet som kan fortælle mig hvad der kan
være galt og som ligger inde med en løsning?

Dennis

Fra : JK

Dato : 23-05-03 13:56

On Fri, 23 May 2003 14:46:52 +0200, "monty" <monty (skal
fjernes)@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>tvilv om da der inde i selve bios står: v.1.21.06 mens der under opstart
>står: 3.11.00.04 (jeg har lavet en update for et lille års tid siden)

For mig lyder det som en strømforsyning, der er underdimensioneret.
DDR ram bruger mere effekt end sdram. Hvad med at skifte batteriet.

mvh

John

Fra : monty

Dato : 23-05-03 16:20

> For mig lyder det som en strømforsyning, der er underdimensioneret.
> DDR ram bruger mere effekt end sdram. Hvad med at skifte batteriet.

Strømforsygningen er en 350w og battereiet er ikke mere end 1 år gammel. Det
lyder da utroligt hvis det ikke kan holde længere end som så.

Dennis

Fra : ABJ \(2720\)

Dato : 23-05-03 15:15

Hej Monty,
jeg vil råde dig til at kigge på www.ocworkbench.com - ECS forum
Det er STEDET for k7s5a.

ABJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-05-03 08:23

monty wrote:
> Bios versionen er jeg lidt i tvilv om da der inde i
> selve bios står: v.1.21.06

Den er vist god nok:
http://shor.ter.dk/350678655
(HUSK at se hvilken revision af kortet du har!)

Jeg ville prøve med en ny opdatering, hvis den findes

Se evt. også her:
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

> mens der under opstart står: 3.11.00.04

Mon ikke dette er grafikkortets BIOS?
http://shor.ter.dk/189049699

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.