PSU til VIA Epia 800 Onboard C3 Ezra 800Mh~
Fra : John Wegge

Dato : 23-05-03 11:49

VIA Epia 800 Onboard C3 Ezra 800Mhz

Jeg skal bruge en psu til dette bundkort - er der nogen der
kender en dansk forhandler? Det skal være en lydløs psu..

Har engang set sådan en strømforsyning der var lavet på samme
måde som dem der findes til bærbare (og altså helt lydløse)

Håber I har et forslag.

John

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-05-03 11:56

In article <pan.2003.05.23.10.48.56.488508@trynix.dk>, John Wegge wrote:
> VIA Epia 800 Onboard C3 Ezra 800Mhz
>
> Jeg skal bruge en psu til dette bundkort - er der nogen der
> kender en dansk forhandler? Det skal være en lydløs psu..

Hvor meget skal den kunne trække. Jeg har en IBM PS/2-2E liggende hvor
der sidder en passiv 25W PSU.

Thomas

Fra : Martin

Dato : 23-05-03 21:14

Jeg så på www.databutikken.com en strømforsyning på 55 W
http://www.databutikken.com/dk/datasheet.php?artId=ITXPSU55W

Kan du ikke poste dine erfaringer med kortet og PSU'en jeg skal snart til at
bygge en selv, har overvejet at bruge min gamle danmark1 telefon som
kabinet.

Hilsen Martin

Fra : John Wegge

Dato : 28-05-03 12:41

Det skal jeg nok..

Vi har lige bestilt 2 stk. epia 1000M men holder os i starten til den
standard strømforsyning der følger med til det Aopen kabinet vi har købt,
men har allerede nu besluttet at vi på stedet køben den anden
strømforsyning, hvis den larmer for meget - det skal nemlig bruges som
multimedia maskine i stuen..

Vi fandt forresten ud af at der sidder en køler på cpu'en der skulle
larme med 25 db det håber vi er løst med et passivt køleprofil fra
www.studiedata.dk (se under køleprofiler - et til c3 - ca. 170 kr)

Det kommer med posten på fredag - så det er spændende og vi kan få tv-out
til at virke ordentligt under Linux (rH9) er der nogen der har erfaringer
i den retning?

John

Fra : Martin

Dato : 23-05-03 21:19

> Jeg skal bruge en psu til dette bundkort - er der nogen der
> kender en dansk forhandler? Det skal være en lydløs psu..

Jeg har lige et spørgsmål. Sidder der ikke en blæser på CPU'en ? og hvor har
du købt boardet henne / pris ?

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 21:18

"Martin" <mkie@ Fjerndette tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige et spørgsmål. Sidder der ikke en blæser på CPU'en ? og hvor
har
> du købt boardet henne / pris ?

Jo der sidder en blæser på 800MHz udgaven af boardet. Den kører ca. 6800
omdr/min. og larmer efter min mening for meget. Sænkes spændingen til 7V
falder støjniveauet drastisk og ved almindelig stuetemperatur kan blæseren
stadig nemt holde CPUen ved en fornuftig drifttemperatur.

Der findes en langsommere udgave af boardet uden blæser på CPUen. Jeg mener
at CPUen på dette board kører 533MHz.

800MHz boardet kan bl.a. købes hos http://www.shg.dk/ for 949,- og samme
sted koster den langsommere udgave 899,-

Claus