validere div form
Fra : pepss

Dato : 23-05-03 11:11

jeg er ved at validere en side men en formula men får fejlen:

Line 36, column 5: end tag for "FORM" omitted, but its
declaration does not permit this (explain...).
^

Line 34, column 0: start tag was here (explain...).
<form action="sogprofil2.asp" method="post" >
^

Line 219, column 6: end tag for element "FORM" which is not open
(explain...).
</form>

et lille udpluk at koden:

   Søg på ting
<form action="sogprofil2.asp" method="post" >
   <input type="radio" name="ting" value="ting1" />ting1 <input
type="radio" name="ting" value="ting2" />ting2 <input
type="radio" name="ting" value="ting3" />ting3

   søg på en anden ting
   <input type="text" name="andenting" size="1" /> og <input
type="text" name="andenting2" size="1" />
<input type="image" name="opret" src="../jpg/knapsog2.png"
id="in"/>
</form>

såvit jeg forstår det er det fordi jeg skal afslutte div inden
jeg afslutter form men jeg har en masse felter der skal udfyles
og sendes til en anden side så jeg kan jo ikke bare afslutte form
i vær div.
er der nogen der har et forslag til en løgsing?

jeg kan ikke gi et link for siden er ikke på nettet endnu

//pepss

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-03 11:46

pepss skrev:

> såvit jeg forstår det er det fordi jeg skal afslutte div inden
> jeg afslutter form

Ja, hvis du åbner form inde i din div, så skal du også afslutte den
inden du lukker div'en igen.

HTML-koder må ikke overlappe hinanden - enten skal de stå ved siden
af hinanden eller også skal den ene stå (helt) inde i den anden.

Gyldige sammenfletninger:

Ugyldig sammenfletning:

(herudover skal man tage højde for at der er regler for hvilke
koder en given kode kan indeholde - fx må div ikke stå inde i p)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 23-05-03 13:05

Jens Gyldenkærne Clausen:

> [...]
>

> (herudover skal man tage højde for at der er regler for hvilke
> koder en given kode kan indeholde - fx må div ikke stå inde i p)

tak skal i ha erik og jens! det var jo meget næmt! det var jo ikke
andet ind at jeg skulle ha min <form action="sogprofil2.asp"
method="post" > inden alle div og </form> efter! det skulle jeg da selv
ha set!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-03 11:46

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev
> jeg er ved at validere en side men en formula men får fejlen:
>
> Line 36, column 5: end tag for "FORM" omitted, but its
> declaration does not permit this (explain...).

for mig at se, har du rod i rækkefølgen af tags. De SKAL lukkes i omvendt
rækkefølge af den de er åbnet i:

Søg på ting
[...]

Hvis du får styr på rækkefølgen på dine tags, har du en chance for, at det
vil validere.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin