Problemer med indkommende opkald på mit ek~
Fra : Jacob

Dato : 27-03-01 14:59

Hej.
Nå jeg modtager indkommende opkald under bundling ved Internet opkobling
lukker den ene kanal ned som den skal og opkaldet går igennem. Men kun på
mit hovednummer. Hvis man forsøger at ringe til mit ekstranummer er der
optaget. Jeg kan sagtens ringe fra ekstranummeret under bundling. Jeg har
banke på/parkering og det virker på begge numre så det må være en
indstillimg i Eicon Diva'en. Har nogen et forslag til en indstilling eller
en AT kommando der kan løse problemet.

--

Hilsen/Regards Jacob - http://home.get2net.dk/dx

Fra : Jacob

Dato : 27-03-01 15:14

Jeg glemte vist lige at sige at det er analog telefoner der er koblet via
Diva'en.

Fra : Torbenth

Dato : 27-03-01 17:52

Jacob skrev i meddelelsen <6Y0w6.145$rM3.15753@news.get2net.dk>...
>Hej.

Har du skrevet ekstranummeret ind i modemindstillingen. Port 1/2.

Mvh.
Torben

Fra : Jacob

Dato : 27-03-01 21:15

Ja og det gør ingen forskel hvilken port jeg konfigurere numrene på.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-03-01 18:33

> [...]
> lukker den ene kanal ned som den skal og opkaldet går igennem. Men kun på
> mit hovednummer. Hvis man forsøger at ringe til mit ekstranummer er der

10 mod 1 på at du ikke har centralplaceret banke-på på dit ekstranummer

Forudsat altså at din opsætning er ok

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jacob

Dato : 27-03-01 21:23

Mener du at det er modemet der simulerer banke på på mit ekstranummer? For
jeg kan sagtens håndtere et andet opkald på mit ekstranummer samtidig med at
jeg taler på det. Så banke på/parkering virker i hvert fald ved tale trafik.

--

Hilsen/Regards Jacob - http://home.get2net.dk/dx

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:99qir7$ddo$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-03-01 10:21

> Mener du at det er modemet der simulerer banke på på mit ekstranummer?

Ja

Fra : Jacob

Dato : 28-03-01 16:50

Ja så er løsningen vel bare at ringe for jeg ved ikke hvilken gang til
teledanmarks fejlmeldings nummer og få dem til at checke indstillingerne for
mit ekstra nummer.

--

meddelelse news:99sat9$16f3$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-03-01 16:58

> Ja så er løsningen vel bare at ringe for jeg ved ikke hvilken gang til
> teledanmarks fejlmeldings nummer og få dem til at checke indstillingerne
for
> mit ekstra nummer.

Ring til ISDN2-hotline på 80808015

Fra : Jacob

Dato : 28-03-01 19:00

Tak for hjælpen.

--

meddelelse news:99t1kn$2m35$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-03-01 21:09

> Tak for hjælpen.

Var det det der var problemet?

Fra : Jacob

Dato : 29-03-01 12:30

Hej.
Det hved jeg ikke endnu. Har ikke lige fået ringet endnu men du gav mig da
noget at arbejde videre med. Men jeg kan da godt lige smide en reply når jeg
har talt med teledanmark i løbet af ugen.

--

meddelelse news:99tgao$klq$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Jacob

Dato : 29-03-01 20:35

Hej.
Ja det var præcis det problem du nævnte. Ringede til Teledanmark i dag og
fik det etableret. Første gang jeg prøvede at ringe til mit ekstra nummer
under bundling gik modemet i coma. Men de efterfølgende test opkald fra min
mobiltelefon gik fint i gennem. Så tingene virker altså når bare man har
talt tilstækkeligt mange gange med kundeservice... Det er sgu utroligt at
jeg hver gang jeg har oprettet et eller andet på min linje skal ringe til
dem flere gange før en teknikker gidder at glo på indstillingerne for min
linje. De benytter jo altid det nemmeste svar (du har indstillet dit modem
forkert ring til hotlinen). FLOT. Nå men altså nu ser alt ud til at virke så
endnu en gang tak for hjælpen Martin.