MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Forny IP. Kan dette lade sig gøre?
Fra : Palle Jensen

Dato : 23-05-03 10:18

Hej,

Jeg har på en hjemmeside sat en afstemning op i et PHP script, som tillader
en
person at stemme én gang pr. IP adresse.

En af mine venner sidder på en Win2000 maskine og jeg kunne se at han havde
stemt 5-6 gange. Han prøvede at bilde mig ind at han bare kunne stemme.

Jeg forklarede ham at det krævede at han fik en IP i hver ny session.

Han sagde at det måtte han jo så få for hver gang han reloadede. Jeg
tvivlede
stærkt og bad ham gå ind å www.myip.dk og reloade. Han siger nu til mig at
han hver gang han reloader får en ny IP.

Nu arbejder han får en større virksomhed i Tyskland, og der er efter hans
eget
udsagn en masse restriktioner på deres netværk. Det kan jo sagtens være at
det er en sikkerheds foranstaltning et sted i styresystemt.

Er der en funktion i Win2000 der fornyer ens IP konstant, eller ved hver
session
i en browser f.eks.. Eller tager han røven på mig, og går over på hans
kollegaers PC'ere og stemmer?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-03 14:10

In dk.edb.system.ms-windows, Palle Jensen <invalid@invalid.00> says...
> Er der en funktion i Win2000 der fornyer ens IP konstant, eller ved hver
> session

ipconfig /renew i en kommandoprompt giver en udskiftning af IP-adressen
(hvis man kobler op mod en DHCP-server).

Det er så op til DHCP-serverens opsætning hvorvidt der skal tildeles en
helt ny IP-adresse eller den gamle skal tildeles igen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : complex@pc.dk

Dato : 24-05-03 17:52

Der er en sikker metode til ny IP
skift netværkskortet, så får du med sikkerhed en ny
det samme når du skifter tilbage

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk

kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-03 18:15

In dk.edb.system.ms-windows, complex@pc.dk <complex@pc.dk> says...
> Der er en sikker metode til ny IP
> skift netværkskortet, så får du med sikkerhed en ny

Hvordan hænger det sammen med spørgsmålet?

Og har du hørt om citatteknik?

Fra : jens

Dato : 25-05-03 11:00

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.system.ms-windows, complex@pc.dk <complex@pc.dk> says...
>
> Hvordan hænger det sammen med spørgsmålet?

Umiddelbart ser det da fint ud med emnet.

> Og har du hørt om citatteknik?

Og har du hørt om en ordentlig tone ?
Der er da ingen grund til at overfalde manden, bare fordi han blander sig i
"din" tråd som du ikke engang gider fortælle hvor stammer fra når du svarer
på et fut.

Mvh Jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-05-03 11:47

jens wrote:

> Umiddelbart ser det da fint ud med emnet.

Ja netop. Fint ifølge emnet, men helt i skoven i følge
spørgsmålet. Så du er på fejl kurs Jens.

> Og har du hørt om en ordentlig tone ?

Over for Lars fra Complex data er den helt i orden. Nu er
han blevet bedt om at opgrader sin citatteknik i ca. 2 år uden
held.

> Der er da ingen grund til at overfalde manden, bare fordi han blander
> sig i "din" tråd som du ikke engang gider fortælle hvor stammer fra
> når du svarer på et fut.

Fut hvor hen? Det har da foregået her i gruppen?

mvh
Henning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-03 07:11

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg2@jellingnet.dk> says...
> Der er da ingen grund til at overfalde manden, bare fordi han blander sig i
> "din" tråd som du ikke engang gider fortælle hvor stammer fra når du svarer
> på et fut.

Jens, du har et seriøst problem med din nyhedslæser...

De er sikkert villige til at fortælle dig i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express hvordan du får alle
indlæg i alle tråde.

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-05-03 12:17

> [...]
>
> Det er så op til DHCP-serverens opsætning hvorvidt der skal tildeles en
> helt ny IP-adresse eller den gamle skal tildeles igen.

Jep. kender godt metoden. Men min kamerat siger at hvis han går ind
www.myip.dk og reloader så har han en ny IP hver gang! Eller
rettere: Siden indikerer at han har fået en ny IP siden sidste
session.

Jeg mistænker ham selvfølgelig for at snyde i min aftemning fordi den
bygger på IP adresser. Én stemme pr. IP.

Men han siger han har ny IP UDEN at han selv beder om det via renew
kommandoen.

Spørgsmålet er egentlig om nogen kender den funktion - eller hvad
man skalkelde den - eller om det er ren fup fra min kammerat.

--
Palle

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 26-05-03 14:09

"Palle Jensen" <invalid@invalid.00> wrote in message

> [...]
> på www.myip.dk og reloader så har han en ny IP hver gang! Eller
> rettere: Siden indikerer at han har fået en ny IP siden sidste

MyIP giver den IP adresse internetudbyderen har tildelt opkoblingen og ikke
DHCP adressen. Den burde ikke skifte ved en reload men kun hvis han bruger
dialup netværk (eller f.eks. kabelmodem)

> Jeg mistænker ham selvfølgelig for at snyde i min aftemning fordi den
> bygger på IP adresser. Én stemme pr. IP.

Prøv at koge noget Cookie check ind også!

> Men han siger han har ny IP UDEN at han selv beder om det via renew
> kommandoen.

Underligt!

/Lars

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-05-03 16:00

On 26 maj 2003, Lars Bo Wassini wrote something like this :

> MyIP giver den IP adresse internetudbyderen har tildelt
> opkoblingen og ikke DHCP adressen. Den burde ikke skifte ved en
> reload men kun hvis han bruger dialup netværk (eller f.eks.
> kabelmodem)

- Hmm... Det har du sgu ret i. Så røg jeg Sørme OT

> Prøv at koge noget Cookie check ind også!

- Bliver det næste

> Underligt!

- Tja. Jeg tror også han fupper mig... Men det nytter jo heller ikke
noget at han tager en kollegas PC. Som du skriver er det jo ikke
klientens DHCP uddelte IP adresse som ses udadtil.

- Opgiver at forstå det

Men tak for hjælpen ellers..

--
Palle Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-05-03 15:08

Hvis han blot reloader får han ikke en ny IP.
Hvis han lægger på (går ud fra han bruger modem) kan han udmærket få
en ny IP næste gang han forbinder.
Det gælder de fleste med modem og nogle få med ADSL.

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-05-03 15:57

On 26 maj 2003, Jens Peter Karlsen wrote something like this :

> Hvis han blot reloader får han ikke en ny IP.
> Hvis han lægger på (går ud fra han bruger modem) kan han
> udmærket få en ny IP næste gang han forbinder.
> Det gælder de fleste med modem og nogle få med ADSL.

Han sidder på et stort netværk på en større virksomhed. Jeg troede at
en virksomhed havde en IP udadtil og så en masse DHCP klienter bag.

Min kammerat sidder så med en PC som får en IP af deres router/DHCP
server eller hvad det nu er...

--
Palle Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-05-03 02:23

Ja, men dels er det jo ikke den externe IP og dels er de fleste DHCP
servere sat op til at give en computer den samme IP igen hvis den
logger på igen indenfor en bestemt tid. Sommetider op til et par dage.