Skærme
Fijala 3554
Acer 732 eller Samsung 172T?
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 23-05-03 09:36

Jeg er ved at sætte en maskine sammen for en kammerat, og han vil gerne have
en LCD-skærm. Maskinen skal primært bruges til kontorarbejde, men han vil
også have mulighed for at spille på den. Jeg kan se, at folk her i gruppen
er vilde med Acer 732, men Samsungs 172T skulle også være en fornuftig
skærm. Er den de ekstra penge værd? Og er det et problem, at den har en
højere respons tid ift. Aceren?

Eller er der en helt tredje skærm, som jeg har overset?

/Nikolaj

Fra : Erik W.

Dato : 23-05-03 12:21

"Nikolaj Borg" skrev ...
> Jeg kan se, at folk her i gruppen
> er vilde med Acer 732, men Samsungs 172T skulle også være en fornuftig
> skærm. Er den de ekstra penge værd?

Det må hver især jo afgøre med sig selv. Det er vel til syvende og sidst et
spørgsmål om smag og behag. Jeg ville selv have haft svært ved at vælge
imellem de to, men jeg blev hjulpet af at 172T ikke var til at opdrive
dengang jeg købte skærm.
Dog synes jeg at de 1000 kroner ekstra, som 172T'eren koster, er lidt
rigeligt, især når man tænker på at 732'eren har Video og S-video indgang,
og er noget hurtigere.
Ingen tvivl om at Samsung 172T er en lækker skærm, og hvis man synes at det
er den det skal være, så er merprisen måske også ligemeget. Nu er skærmen jo
en af de dele, som man tage tage stilling til selvom man ikke er
computerekspert, så er det ikke bare et spørgsmål om at lade ham selv vælge?

> Og er det et problem, at den har en
> højere respons tid ift. Aceren?

Nej - Det burde det ikke være.

Mvh Erik

Fra : Flare

Dato : 23-05-03 12:51

>men jeg blev hjulpet af at 172T ikke var til at opdrive
> dengang jeg købte skærm.

Det er så omvendt nu. Min umiddelbare vurdering er også at Samsungs har
færrer pixelfejl en ACER. Men nu skulle der komme nye skræem frisk fra
fabrikken til de danske forhandelere omkring . 1. juni så kan de jo være de
har fået rettet nogle af børnesygdommene ved den. (Der var et par stykker,
bla, mht DVI indgangen.)

Mvh
Anders

Fra : JRS

Dato : 23-05-03 14:22

"Flare" <anders@pings.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> har fået rettet nogle af børnesygdommene ved den. (Der var et par stykker,

Ja, jeg sidder stadig og har lyst til at sparke min ned af bordet pga fejl
på DVI-porten ... Kan sikkert få det lavet ved ACER men jeg kan da ikke leve
uden min skærm i flere uger (som det jo sikkert tager) !

MVH
JRS

Fra : Flare

Dato : 24-05-03 07:25

> [...]
leve
> uden min skærm i flere uger (som det jo sikkert tager) !

Uger?. Hvis jeg kender dem ret, være det ACER eller alle andre skal du være
heldig at få den inden for 1 måned. Meget heldig.

Anders

Fra : Peter Holm

Dato : 30-05-03 07:35

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> Aceren?
>
> Eller er der en helt tredje skærm, som jeg har overset?

Vides det, om nogen af de to modeller leveres med vægbeslag ?

Mvh
peter

Fra : Erik W.

Dato : 30-05-03 21:55

"Peter Holm" skrev i en meddelelse ...
> [...]

Samsung 172 har ligesom alle Samsunger der ender på "2", en fod som også
uden viderede fungerer som vægmonteringsarm. Så vidt jeg husker fra en
anmeldelse følger det lille skruebeslag med i pakken.

Mvh Erik