MS Windows
briani 27239
Kan XP ændre i Bios ? (A-drev virker mærke~
Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 23-05-03 09:08

Hej NG

Jeg kan ikke boote på mit A-drev mere !

FIC SD11 med AMI 608 bios

Hvis jeg sætter Advanced Cmos settings bootsequens til Floppy og ikke andet,
Så kører den 30-45 sekunder på diskette og skriver så at den ikke kan finde
Bootsectoren. Det er Win98SE bootdisketter, og de virker (er checket på
anden PC)

Hvis jeg lader den booter på C: starter XP pro DK 2002 SP1 fint men A.drevet
fungerer ikke rigtigt.

I filexplorer siger den at Adisk ikke er formateret, og hvis man siger ok
til formatering kan den ikke formattere den aligevel. Man får den samme
smørre også selv om der >>IKKE<< er nogen diskette i A drevet...

Kan XP ændre i bios eller har jeg været uheldig at der lige er sket noget
med bios samtidigt med at jeg installerede XP oven på win98

Desværre har jeg ikke en bootable win98 cd kun startdisketten...og den er jo
ikke meget bevendt.

Kører jeg win98 setup inde i XP beder den om at genstarte pc'en for at
installere, men når den genstarter er det bare xp der dukker op...

Hvordan kommer jeg af med den dumme XP (den skal væk fordi ingen kan få
virtual machine til at virke..)

-Steffen

Fra : Leony

Dato : 23-05-03 09:28

"Steffen H.Schmidt" <vw83gti@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet, Så kører den 30-45 sekunder på diskette og skriver så at den
> ikke kan finde Bootsectoren. Det er Win98SE bootdisketter, og de

Måske er diskettedrevet kaput. Har du prøvet med et andet?

> [...]
> noget med bios samtidigt med at jeg installerede XP oven på win98

> Hvordan kommer jeg af med den dumme XP (den skal væk fordi ingen kan

Hvis du har opgraderet, så skulle det være muligt at afinstallere via
tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : jens

Dato : 23-05-03 09:38

> [...]
> installere, men når den genstarter er det bare xp der dukker op...
>
> Hvordan kommer jeg af med den dumme XP (den skal væk fordi ingen kan få

Hent JavaVirtual machine fra sun.
http://java.sun.com/getjava/

Det er iøvrigt aldrig en god ide at installe oveni.
Hvis dit a drev skal virke igen skal du i egenskaber sikkerhed angive alle
fuld adgang, fordi du har instaleret oveni

Mvh Jens

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-05-03 10:37

www.hesteskelet.dk --> Download --> Ting til XP --> Microsoft Java Virtual Machine.