MS Windows
briani 27239
An error was detected on device \Device\Cd~
Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 00:29

Hej,

Er jeg den eneste der får den fejl (subject) gentagne gange i logbogen
under System hver gang der bliver brændt en cd?

Se f.eks. her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/eventid51.png>

WinXP Pro SP1 og en Plextor 16/10/40a.

Krydspostet til dk.edb.hardware.drev.cd-rom og
dk.edb.system.ms-windows
FUT til dk.edb.system.ms-windows
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-03 00:50

Madsen skrev :
> [...]
>
> Er jeg den eneste der får den fejl (subject) gentagne gange i logbogen
> under System hver gang der bliver brændt en cd?

Nø. Aldrig set den og jeg tror da nok at jeg har brændt en skive eller to.

WinXP Pro SP1 og en Pioneer A05 plus Yamaha CRW- F1 E

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 26-06-03 12:38

Michael Lund Sørensen skrev:

> Nø. Aldrig set den og jeg tror da nok at jeg har brændt en skive
> eller to.

Nå, men jeg kan så fortælle at min gamle og højt elskede Plextor
16/10/40A-brænder stoppede med at fungere for en lille uges tid siden.
I dag er der så blevet monteret en ny brænder i stedet og alle de her
eventid51-fejlmeddelelser i logbogen er forsvundet som dug for solen.

Ikke så ringe endda.

Madsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-06-03 17:04

Madsen skrev :

> [...]
> I dag er der så blevet monteret en ny brænder i stedet og alle de her
> eventid51-fejlmeddelelser i logbogen er forsvundet som dug for solen.

Glædeligt, men dyrt! Velkommen til DVD alderen!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : jens

Dato : 30-06-03 00:45

Event 51 ?....
Har den lavet en overburn... ?

Mvh jens

Fra : Madsen

Dato : 26-06-03 17:35

Michael Lund Sørensen skrev:

> Glædeligt, men dyrt!

Ja, men mon ikke den Plextor har tjent sig selv ind efterhånden.
Spørgsmålet er så om Sony'en kommer til det, men det satser jeg
nu på.

> Velkommen til DVD alderen!

Tak. :)
De leverede bare ikke et par skiver med i pakken selvom det var
en retail, de lusede fedterøve, så jeg har indtil videre kun
prøvet på en CD-R og CD-RW, men det gør den til gengæld også
fint. Selv de Verbatim CD-RW'er som Plextoren ikke kunne med,
kan Sony'en sagtens håndtere, så indtil videre ser det positivt
ud.

Jeg regner med at der kommer et par kasser DVD'er i næste uge.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 01:01

jens skrev:

> Event 51 ?....
> Har den lavet en overburn... ?

Nej. Fejlen kom hver eneste gang jeg smed en blank CD i brænderen og
det uanset om det var CD-R eller CD-RW. Jeg behøvede ikke engang at
starte brænderprogrammet. Det skete lige så snart skuffen på drevet
blev lukket.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 30-06-03 01:09

> jens skrev:

> starte brænderprogrammet. Det skete lige så snart skuffen på drevet
> blev lukket.

Det gør den også hvis man laver et overburn på en små 80mb....
Men hvis du er sikker på den ikke har det er det jo noget andet der har
taget sporingen fra den.

Jeg mener at Event 51 er noget med at laseren sidder fast i yderpositionen.

Mvh jens

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 01:34

jens skrev:

> Det gør den også hvis man laver et overburn på en små 80mb....
> Men hvis du er sikker på den ikke har det er det jo noget andet
> der har taget sporingen fra den.

Jeg har tidligere brændt overburn med den, men det skulle den også
kunne klare, så vidt jeg er orienteret og den har jo da virket fint
efter at jeg har lavet overburn, for det er efterhånden længe siden
at jeg sidst gjorde det.

> Jeg mener at Event 51 er noget med at laseren sidder fast i
> yderpositionen.

Ifølge <http://eventid.net/display.asp?eventid=51&source=> så kan
det også være problemer med at læse CD'en. Til sidst nægtede den
at brænde på noget som helst. Måske er laseren blot beskidt eller
skal justeres lidt, men jeg valgte at droppe drevet da det har
brændt tusindvis af CD'er efterhånden. Spørgsmålet er om det ikke
bare er slidt ned.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 30-06-03 01:38

> Spørgsmålet er om det ikke
> bare er slidt ned.

Det er jo også en mulighed.....

Mvh Jens

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-03 01:00

Madsen skrev :
> [...]
>
> WinXP Pro SP1 og en Plextor 16/10/40a.
>
> Krydspostet til dk.edb.hardware.drev.cd-rom og

UPS For hurtig på Enter

Microsoft Technet skriver en masse her:
http://makeashorterlink.com/?B2EA12AA4

#2 er vist for de langhårede. Det kunne tyde på noget hardware fejl eller
for lille en page fil. Kik selv du ved mere om det end jeg

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 01:37

Michael Lund Sørensen skrev:

> Microsoft Technet skriver en masse her:
> http://makeashorterlink.com/?B2EA12AA4

Jeg har været derinde og kigge tidligere, men er indtil videre ikke
stødt på noget konkret. Har også søgt på Google Groups hvor mange
har det samme problem og specielt med Plextor-drev, men der har jeg
heller ikke fundet noget som præcist fortæller hvad der kan være
galt.

Det sker tilsyneladende kun når jeg indsætter en blank cd i brænderen.

Normalt har jeg ikke problemer med at brænde en skive, men nogle
gange kan dette ske:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/cdrwin_76_procent.png>.
Det samme kan ske i Nero.

76 % er ret meget for at brænde en skive og når det sker, så bliver
hele pc'en sløv. Selv musen hakker lidt i det. Skiven bliver dog
brændt, men det er nok BurnProof der redder mig. Det kan ikke
være fordi at mit cd-drev og brænder sidder på det samme kabel for
ovenstående screenshot er fra en brænding hvor jeg brændte en *.bin
som befandt sig på en af de interne harddiske. De sidder på et andet
kabel end brænderen.

Brænderen kører UDMA Mode 2 og den er ikke røget ned på PIO i de
situationer hvor der bruges op imod 80 % på at brænde. Det har jeg
også tjekket.

Jeg kan så genstarte og derefter prøve at brænde igen. Så ser det
sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/cdrwin_6_procent.png>
Meget mystisk, ikke?

For en 14 dages tid siden prøvede jeg at installere en nyere ASPI
så jeg pt. kører med Adaptecs ASPI v4.71 Alpha 2 (før 4.60), men
det har så åbenbart ikke gjort nogen forskel for her til aften
prøvede jeg det med høj processorforbrug ved brænding igen.

Det sidste jeg har prøvet er at installere nyeste VIA Hyperion 4in1
(v4.47). Tidligere har jeg kørt med WinXP's indbyggede VIA-drivere,
men jeg tvivler på at det har hjulpet med de nye VIA-drivere for
fejlen i logbogen bliver ved med at komme hver gang jeg smider en
blank skive i brænderen.

Nu er det selvfølgelig ikke sikkert at meldingen i logbogen og
problemet med at brænderprogrammet nogle gange trækker voldsomt på
CPU'erne har noget med hinanden at gøre, men det vælger jeg nu at
tro indtil det modsatte er bevist. :)

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-03 09:41

Madsen skrev :

> [...]
>
> Det sker tilsyneladende kun når jeg indsætter en blank cd i brænderen.
>
> Normalt har jeg ikke problemer med at brænde en skive, men nogle

Nu bruger jeg ikke CDRWin men Nero og min kurve kan du se her:
http://www.gromit.dk/div/nero.gif
De 6 spikes på kurven var da jeg tog capturene.
Typisk lå den på 2-4 % for en databrænding ved 44x speed.

> [...]
> ovenstående screenshot er fra en brænding hvor jeg brændte en *.bin
> som befandt sig på en af de interne harddiske. De sidder på et andet

Jeg er helt blank! Det er alt for meget, men hvad der sker kan jeg ikke
sige.
Jeg kan gætte på noget antivirus der går i aktion, så prøv at slå det fra
under en brænding, men det er det eneste gæt jeg lige kan komme på.
Din hukommelse og Pagefil sr fin ud.

> [...]
> også tjekket.
>
> Jeg kan så genstarte og derefter prøve at brænde igen. Så ser det

Jo, men det her er da helt normalt. Men hvofor ikke hver gang. Tja....

> [...]
> det har så åbenbart ikke gjort nogen forskel for her til aften
> prøvede jeg det med høj processorforbrug ved brænding igen.

ASPI 4.71 release 1 og INGEN VIA driver

> [...]
> problemet med at brænderprogrammet nogle gange trækker voldsomt på
> CPU'erne har noget med hinanden at gøre, men det vælger jeg nu at

Et eller andet driller dit system.
Prøv evt at gå i Services og stop så meget som muligt, fx antivirus og seom
det hjælper.

Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-03 14:40

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3ecddeb3$0$24618$> Et eller andet driller dit system.
> Prøv evt at gå i Services og stop så meget som muligt, fx antivirus og
seom
> det hjælper.
>

> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk
>

> Jeg har oplevet store uregelmæssigheder, samt til tider manglende
programafvikling/afbrydelse med NERO 5.5. Jeg geninstallerede den lidt ældre
version 5.01.0.8. og alle problemer forsvandt (W2k og tidligere WIN98).

Om det er det, der gentager sig, kan vel ikke udelukkes.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-03 15:10

> [...]
> version 5.01.0.8. og alle problemer forsvandt (W2k og tidligere WIN98).
>
> Om det er det, der gentager sig, kan vel ikke udelukkes.

Jeg kører med nyeste Nero og har ingen problemer af Madsens karakter.
Men alle programmer kan jo gå i kage.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-03 23:03

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3ece2bb1$0$24710$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> ældre

> Jeg kører med nyeste Nero og har ingen problemer af Madsens karakter.
> [...]

Ja, det måtte jeg konstatere. Endelig kunne der jo være en buk eller "ridse"
i CD'en, hvis den havde været brugt "nogle" gange. Men da jeg havde den lidt
ældre version i forvejen, der i øvrigt kører godt, løste det jo problemet.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 12:42

Michael Lund Sørensen skrev:

> Nu bruger jeg ikke CDRWin men Nero og min kurve kan du se her:
> http://www.gromit.dk/div/nero.gif

Ja, det er nogenlunde sådan det ser ud her ved en normal brænding
og det er også sådan at det burde se ud hver gang.

> Jeg er helt blank! Det er alt for meget, men hvad der sker kan jeg
> ikke sige.

Heller ikke her pt.

> Jeg kan gætte på noget antivirus der går i aktion, så prøv at slå
> det fra under en brænding, men det er det eneste gæt jeg lige kan
> komme på.

Det var et godt forslag. Godt nok så kører antivirusprogrammets
realtime-scanner hele tiden, men det er da muligt at det nogle gange
går i koks. Jeg vil prøve at slå det fra næsten gang det sker, hvis
det da ellers sker igen.

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-03 15:08

> [...]
> realtime-scanner hele tiden, men det er da muligt at det nogle gange
> går i koks. Jeg vil prøve at slå det fra næsten gang det sker, hvis

Jeg har set specielt McAfee gå helt amok ved intensiv disk brug, og det
stoppede PC'en helt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 14:45

Karsten Jensen skrev:

> [...]
> programafvikling/afbrydelse med NERO 5.5. Jeg geninstallerede den
> lidt ældre version 5.01.0.8. og alle problemer forsvandt (W2k og

Problemet her er jo så at det også kan ske med andre brænderprogrammer.
Jeg veksler lidt imellem CDRWin (fra Goldenhawk) og Nero og det kan ske
med begge programmer.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-03 22:55

> Problemet her er jo så at det også kan ske med andre brænderprogrammer.
> Jeg veksler lidt imellem CDRWin (fra Goldenhawk) og Nero og det kan ske
> [...]

Jeg kender ikke CDRWin. Jeg har sådan set kun erfaring som oven anført, og
som jeg mente, kunne være analogt til din negative oplevelse.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 15:17

Michael Lund Sørensen skrev:

> Jeg har set specielt McAfee gå helt amok ved intensiv disk brug,
> og det stoppede PC'en helt.

Jeg bruger pt. Norton Antivirus Corporate Edition 8.0 og det er jeg
rigtig glad for. Det er nok det bedste antivirusprogram jeg endnu
har prøvet og jeg har prøvet mange, men derfor skal man jo nok ikke
udelukke at det kan være synderen.

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-03 16:22

Madsen skrev :

> [...]
> rigtig glad for. Det er nok det bedste antivirusprogram jeg endnu
> har prøvet og jeg har prøvet mange, men derfor skal man jo nok ikke

Jeg havde en idé om at du var igang med at prøve alverdens eksotiske
antivirus programmer og så er du på Norton !
Ak ja, det er jeg såmænd også... 2003.. version 9.05.15

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 16:37

Michael Lund Sørensen skrev:

> Jeg havde en idé om at du var igang med at prøve alverdens eksotiske
> antivirus programmer og så er du på Norton !

Jeps, men dog ikke den almindelige Norton Antivirus.
Corporate Edition scanner f.eks. ikke mails inden de lander i indbakken
og indstillingsmulighederne er meget begrænsede sammenlignet med NAV
2003 f.eks.

> Ak ja, det er jeg såmænd også... 2003.. version 9.05.15

Jeg droppede den almindelige Norton Antivirus 2002 da det meget ofte
skete at man fik hentet en opdatering som lavede fuldstændig koks i
maskineriet. Derfor skiftede jeg til KAV, men da den kom i en version
4.0 sløvede den maskinen så meget at jeg ikke kunne bruge PC'en til
andet end at lede efter virus. Derfor skiftede jeg til Norton Antivirus
Corporate Edition 7.6 og har kørt med den siden. Forleden kom der
så en version 8.0 og den kører endnu bedre end version 7.6.
Man kan tydeligt mærke at den ikke bruger ret mange ressourcer på at
køre, sammenlignet med version 7.6, trods det at 7.6 egentlig ikke er
særlig tung at danse med.

Det eneste stykke antivirussoftware som har kørt lige så flydende er
InoculateIT PE for den var jeg også glad for, men den udgik og blev
desværre erstattet med noget andet og meget mere ressourcekrævende.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-05-03 18:15

On Fri, 23 May 2003 17:37:03 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg droppede den almindelige Norton Antivirus 2002 da det meget ofte
>skete at man fik hentet en opdatering som lavede fuldstændig koks i
>maskineriet.

Den har jeg brugt de sidste 1½ år på win xp. Jeg opdater løbende og
ukritisk og har ikke oplevet et eneste tilfælde af noget der ligner
koks.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-03 19:59

Peter Loumann skrev :

> Den har jeg brugt de sidste 1½ år på win xp. Jeg opdater løbende og
> ukritisk og har ikke oplevet et eneste tilfælde af noget der ligner
> koks.

Min kører nu også meget godt, men jeg husker hvordan Norton har lagt Win98
maskiner ned på stribe. Jeg tror/håber det er et overstået problem nu.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-03 23:00

> [...]
> InoculateIT PE for den var jeg også glad for, men den udgik og blev
> desværre erstattet med noget andet og meget mere ressourcekrævende.

Hvordan lægger Norman gennem TDC sig i forhold til det? altså rent
driftsteknisk- hastighed etc. TDC tilbyder jo nu Norton i stedet for Norman.
I ø vrigt har jeg sjældent oplevet så imødekonnende og kompetent on-line
support.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 18:35

Peter Loumann skrev:

> Den har jeg brugt de sidste 1½ år på win xp. Jeg opdater løbende og
> ukritisk og har ikke oplevet et eneste tilfælde af noget der ligner
> koks.

Godt nok oplevede jeg det mest med version 2000 og 2001, men har også
prøvet det mindst et par gange med 2002. Noget tyder også på at det
stadig kan ske: <news:3ecaccb0$0$24642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

Jeg kan f.eks. huske at Dreamweaver nægtede at køre efter en opdatering
af NAV 2001 og med 2002 oplevede jeg mere end en gang at computeren
blev uhyggelig langsom efter en opdatering af NAV.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 23:13

Karsten Jensen skrev:

> Jeg kender ikke CDRWin. Jeg har sådan set kun erfaring som oven
> anført, og som jeg mente, kunne være analogt til din negative
> oplevelse.

Jeg benægter heller ikke at det ikke er Nero. Jeg synes blot at det
lyder usandsynligt når CDRWin også kan finde på det og det endda før
at Nero har været startet.

Sidste nat troede jeg at jeg havde fundet fejlen for jeg opdagede at
logbogen altid startede med 8-10 fejl med 'An error was detected...'
og derefter kom der så en 'The IMAPI CD-Burning COM Service service
was successfully sent a start control', efterfulgt af 'The IMAPI CD-
Burning COM Service service entered the running state', for til sidst
at slutte med 'The IMAPI CD-Burning COM Service service entered the
stopped state'.

Jeg opdagede at 'IMAPI CD-Burning COM Service' var stillet til Manual
og det kunne meget vel have sket i forbindelse med min ret aggressive
mugen ud i kørende services, så jeg prøvede at stille den service eller
tjeneste om man vil, til Automatic, men det gav det samme resultat.

Senere har jeg opdaget at 'IMAPI CD-Burning COM Service' som standard
står til Manual i WinXP Pro, så det var åbenbart heller ikke problemet.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-03 00:13

> står til Manual i WinXP Pro, så det var åbenbart heller ikke problemet.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Det vil sige, at du er tilbage til square one?

Med venlig hilsen
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 23:13

Karsten Jensen skrev:

> Hvordan lægger Norman gennem TDC sig i forhold til det? altså rent
> driftsteknisk- hastighed etc. TDC tilbyder jo nu Norton i stedet
> for Norman.

Norman har jeg ikke prøvet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 00:22

Karsten Jensen skrev:

> Det vil sige, at du er tilbage til square one?

Ja, sådan set. Det skal så siges at jeg sidder og brænder på livet
løs lige nu. Jeg har vel brændt rundt regnet 40 cd'er i dag og ikke
en eneste gang har det trukket meget mere end 6-7 % af CPU'erne.
Logbogen er proppet til randen med fejlbeskeder, for det sker altså
hver gang jeg indsætter en blank skive, men når bare mine skiver
bliver brændt korrekt, så er det vel mere eller mindre underordnet
med den meddelelse i logbogen.

Det er der her med at den pludselig trækker 70-80 % ved at brænde
der nager mig, men spørgsmålet er så om det sker igen.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-03 10:06

> [...]
>
> Det er der her med at den pludselig trækker 70-80 % ved at brænde
> der nager mig, men spørgsmålet er så om det sker igen.

Uden at vide noget specifikt, men alligevel et spørgsmål, der må være en
hvis logik i: Er der nogen for for buffer, der ikke irker/fyldt op eller
ikke tømmer sig?

Eller er din compilation, der ikke virker - evt. uden at meddele det, da
loggen jo virker.

Med venlig hilsen
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 10:27

Karsten Jensen skrev:

> Uden at vide noget specifikt, men alligevel et spørgsmål, der må
> være en hvis logik i: Er der nogen for for buffer, der ikke
> irker/fyldt op eller ikke tømmer sig?

Hvis du tænker på den buffer som Nero f.eks. viser når den brænder,
så ser den ikke anderledes ud end den plejer når jeg oplever det
høje CPU-forbrug.

> Eller er din compilation, der ikke virker - evt. uden at meddele
> det, da loggen jo virker.

De gange hvor jeg har oplevet problemet har jeg prøvet at lave en
helt nu kompilation med helt andre filer. Jeg har sågar prøvet et
helt andet brænderprogram, men det giver samme resultat. Den eneste
måde jeg indtil videre har fået det høje CPU-forbrug ved brænding
til at stoppe på er et genstarte.

Hmm, jeg sidder lige og kommer i tanke om en ting. Min WinXP er
stillet til System Cache hvad Memory Usage angår. Gad vide om det
kan have en negativ indflydelse på et brænderprogram.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 18:33

Madsen skrev:

> For en 14 dages tid siden prøvede jeg at installere en nyere ASPI
> så jeg pt. kører med Adaptecs ASPI v4.71 Alpha 2 (før 4.60)

Hmm, nu er jeg forvirret på et højere plan.

Har lige prøvet at køre Nero InfoTool hvor jeg får at vide at min
ASPI-installation er korrupt.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/nero/aspi_corrupt.png>

I readme-filen til ASPI 4.71a2 står der:

| It is important the following pairs of files have matching version
| numbers: (you may not have all of these files; which files you
| have in your PC depends on which Windows platform is in your PC)
|
| a) wnaspi32.dll and aspi32.sys
| b) wnaspi32.dll and apix.vxd
| c) winaspi.dll and wowpost.exe
|
| It is not important, for example, for wnaspi32.dll to have
| matching version number with winaspi.dll. Disregard any such error
| message from aspichk.exe. Also disregard any error message from
| aspichk.exe regarding files not present.

Wnaspi32.dll og aspi32.sys er ens hos mig og det samme er winaspi.dll
og wowpost.exe så jeg kan ikke rigtig forstå hvad Nero brokker sig
over.

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-05-03 20:39

> Hmm, nu er jeg forvirret på et højere plan.

Så når du snart skyerne

Mit tilsvarende http://www.gromit.dk/div/aspi.jpg

> I readme-filen til ASPI 4.71a2 står der:

apix.vxd og wowpost.exe har jeg aldrig set før, men vxd filer er nogen
djævlen har opfundet - de kan være umulige at opdatere, måske du har et
problem med din ?
Jeg har den liggende i en zip fil, men ellers finder Søg den ikke, men Søg
finder jo heller ikke skjulte- og systemfiler.
Jeg kan ikke finde den nogen steder (udover mit fil arkiv) - hvor skal den
mon ligge ?

> Wnaspi32.dll og aspi32.sys er ens hos mig og det samme er winaspi.dll
> og wowpost.exe så jeg kan ikke rigtig forstå hvad Nero brokker sig
> over.

Jeg synes at bruge en nyere Nero InfoTool end dig, men det skyldes du lige
har tvunget mig til at opgradere til nyeste. Måske der ligger noget dér?

Håber det kan hjælpe dig - mon ikke du er på rette vej - jeg tror det!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 23:38

Michael Lund Sørensen skrev:

> Så når du snart skyerne

Ja, det er da lige ved. :)

> Mit tilsvarende http://www.gromit.dk/div/aspi.jpg

Hmm, det er tilsyneladende samme ASPI vi kører med nu, men:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/aspi>
Der står tilsyneladende ikke 'built by: WinDDK' hos dig. Hvem fa'en
er han og hvor har du hentet din ASPI henne?

> apix.vxd og wowpost.exe har jeg aldrig set før, men vxd filer er
> nogen djævlen har opfundet - de kan være umulige at opdatere,
> måske du har et problem med din ?

Jeg har ikke noget der hedder apix.vxd på min PC og heller ikke hvis
jeg søger blandt skjulte filer og mapper. De eneste filer jeg har
som har med ASPI at gøre er dem Aspichk viser mig (tror jeg da nok).

> Jeg har den liggende i en zip fil, men ellers finder Søg den ikke,
> men Søg finder jo heller ikke skjulte- og systemfiler.

Jo, hvis du beder den om det:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/advanced_search.png> - men
apix.vxd bliver altså ikke fundet af den grund hos mig, så den findes
ikke på min PC.

> Jeg kan ikke finde den nogen steder (udover mit fil arkiv) - hvor
> skal den mon ligge ?

Jeg tror slet ikke den skal bruges på Win2000/XP. Som der står i
readme-filen til ACPI 4.71a2 så er det ikke sikkert at man har alle
filerne. Det kommer an på hvilket styresystem man sidder med.

Derimod kan jeg muligvis have kvajet mig ved at installere ASPI 4.60
tidligere for på Adaptecs side står der at den ikke må bruges på
Win2000/XP, men den har jeg jo da brugt tidligere uden problemer.
4.70 havde jeg derimod voldsomme problemer med i sin tid og det både
på Win2000 og XP.

> Jeg synes at bruge en nyere Nero InfoTool end dig, men det skyldes
> du lige har tvunget mig til at opgradere til nyeste. Måske der
> ligger noget dér?

Den infotool jeg bruger er den der hører med til Nero 5.5.10.28 som
jeg opgraderede til forleden for at se om det gjorde nogen forskel
på noget som helst.

> Håber det kan hjælpe dig - mon ikke du er på rette vej - jeg tror
> det!

Jeg krydser fingre. :)

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-05-03 19:07

> Hmm, det er tilsyneladende samme ASPI vi kører med nu, men:

Ja jeg huskede forkert forleden.

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/aspi>
> Der står tilsyneladende ikke 'built by: WinDDK' hos dig. Hvem fa'en
> er han og hvor har du hentet din ASPI henne?

Jeg følger cdrinfo.com dagligt og de annoncerer nye drivere mm og der henter
jeg dem - i dette tilfælde sikkert direkte fra Adaptec.
Skriv Be om hvis du vil have den

> [...]
> Win2000/XP, men den har jeg jo da brugt tidligere uden problemer.
> 4.70 havde jeg derimod voldsomme problemer med i sin tid og det både

Nej jeg havde også 4.60 engang, her på XP'en og det virkede fint. Så kom
4.70'en og det gik faktisk også meget godt.
Jeg husker ikke hvornår jeg har smidt 4.71.2 på, men det har jeg altså
gjort.

> Den infotool jeg bruger er den der hører med til Nero 5.5.10.28 som
> jeg opgraderede til forleden for at se om det gjorde nogen forskel
> på noget som helst.

Damd, følger der en med der, ja sørme, men jeg synes at jeg havde flere
faneblade end dig, men de er bare organiseret i 2 hhv 1 række og det overså
jeg lige.
Jeg må sku se og få mig en førerhund!

> Jeg krydser fingre. :)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-05-03 19:16

On Mon, 26 May 2003 20:07:23 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote:

>Ja jeg huskede forkert forleden.

>Jeg følger cdrinfo.com dagligt og de annoncerer nye drivere mm og der henter

Bare for at bidrage til forvirringen: Siden jeg for snart længe siden
geninstallerede Win Xp home sp1, har jeg ikke haft nogen aspi inde.
Jeg har ikke konstateret nogen mangelsymptomer af den grund, bortset
fra at neros info så ikke har nogen aspi-fane.

Fra : Madsen

Dato : 26-05-03 21:06

Michael Lund Sørensen skrev:

> Jeg følger cdrinfo.com dagligt og de annoncerer nye drivere mm og
> der henter jeg dem - i dette tilfælde sikkert direkte fra Adaptec.
> Skriv Be om hvis du vil have den

Det behøves ikke, for jeg prøvede at hente den fra følgende link i
stedet: <http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/aspi.cfm>
(Google er min ven). Den står der ikke 'built by: WinDDK' påå og Nero
siger at ASPI nu er i orden. Så må jeg se hvad der sker.

Madsen.