MS Windows
briani 27239
Autorun skal slås til
Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 00:18

Min XPpro sp1 har droppet autorun på begge mine drev.

Hvordan slås det til igen?

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 00:34

Olsen skrev:

> Min XPpro sp1 har droppet autorun på begge mine drev.
>
> Hvordan slås det til igen?

Prøv: news:Xns93418292C114.thomas@madsen.tdcadsl.dk eller:
http://www.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=Xns93418292C114.thomas@madsen.tdcadsl.dk&lr=&hl=da
- hvis du ikke længere har adgang til indlægget på newsserveren.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 01:02

Madsen wrote:
> [...]
> - hvis du ikke længere har adgang til indlægget på newsserveren.

Jeg kan ikke se de data. Ser kun 0000 B1 etc

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 01:40

Olsen skrev:

> Jeg kan ikke se de data. Ser kun 0000 B1 etc

Hvor ser du det henne?
I HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Policies\Explorer og værdien NoDriveTypeAutoRun ?

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 02:25

Madsen wrote:

> Hvor ser du det henne?
> I HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
> Policies\Explorer og værdien NoDriveTypeAutoRun ?

Såmænd ja. Der er et eller andet helt galt.

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 02:48

Olsen skrev:

[NoDriveTypeAutoRun]

> Såmænd ja. Der er et eller andet helt galt.

Som skrevet i: <news:Xns93418292C114.thomas@madsen.tdcadsl.dk> - så
skal der stå 91 eller 145 i den værdi. Gør der ikke det så er det
temmelig sikkert årsagen til at Autorun ikke virker. Du skriver at
der står 0000 B1 etc. så højreklik på værdien og vælg Modificer.
Stil den til 91 hexadecimal eller 145 decimal som her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/nodrivetypeautorun.gif>

Når det er ændret så luk Regedit og genstart PC'en. Prøv så om Autorun
virker igen.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 10:30

Madsen wrote:
> [...]
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/nodrivetypeautorun.gif>
>
> Når det er ændret så luk Regedit og genstart PC'en. Prøv så om Autorun

Den kalder sig Reg Binær og jeg kan således redigere til Dwordværdi.
Skal jeg slette den og lave en ny?

Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 10:31

Olsen wrote:

> Den kalder sig Reg Binær og jeg kan således redigere til Dwordværdi.
> Skal jeg slette den og lave en ny?

Der skulle have stået: ...således ikke redigere.....

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 12:46

Olsen skrev:

> Den kalder sig Reg Binær og jeg kan således redigere til Dwordværdi.

Hmm, jeg gad godt vide hvad det er for et program som ændrer den
værdi til en reg binær, men jeg har hørt om det før.

> Skal jeg slette den og lave en ny?

Det ville jeg gøre. Marker evt. nøglen først og gå op i Filer >
Eksporter. Det giver dig mulighed for at gemme nøglen som den ser
ud nu. Når det er gjort så slet den og opret en ny Dword med navnet
NoDriveTypeAutoRun. Husk at forskellen på store og små bogstaver er
vigtig. Stil den så sådan her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/nodrivetypeautorun.gif>
- og genstart.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 17:57

Madsen wrote:
> [...]
> ud nu. Når det er gjort så slet den og opret en ny Dword med navnet
> NoDriveTypeAutoRun. Husk at forskellen på store og små bogstaver er

Jeg tror det er Mediaplayer. Roder lige lidt med den først.
Meget glad for din hjælp. Håber du kigger forbi gruppen senere.

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 18:01

Olsen skrev:

> Jeg tror det er Mediaplayer.

Den bruger jeg også (version 9) og den har ikke ændret på værdien.

> Håber du kigger forbi gruppen senere.

Det er der nok store chancer for at jeg gør. :)

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 18:50

Madsen wrote:

> Den bruger jeg også (version 9) og den har ikke ændret på værdien.

Glemte at sige, at min liste er meeeget længere end din under polices.

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 20:34

Olsen skrev:

> Glemte at sige, at min liste er meeeget længere end din under
> polices.

Har du et eller andet tweakprogram installeret som ændrer på WinXP's
standardopsætning? Det kunne være sådan et program der har tilføjet
flere nøgler til Policies\Explorer-nøglen.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 23-05-03 21:38

Madsen wrote:
> Har du et eller andet tweakprogram installeret som ændrer på WinXP's
> standardopsætning? Det kunne være sådan et program der har tilføjet
> flere nøgler til Policies\Explorer-nøglen.

Jeg bruger asmwoptimizer. Men jeg tror CloneCD eller andet lignende har
været inde og ændre opsætningen. Der var oprettet et "virtual clone
drive". Sletter i øjeblikket.