Er det her man ka få svar ??
Fra : Preben Müller

Dato : 22-05-03 22:36

HAr lige set filmen "Once a time in the west"

I denne indgår et musikstykker, hvor en kvinder bruger sin stemme som
instrument, og i meget høje og klare toner.

I 70`så vidt jeg husker, var der en kvinde, som lavede plader, singler så
vidt huskes, hvor melodien på den ene side var instrumental, og den anden,
om ikke vokal, så dog fremført med en høj og klar tone, frembragt af en
kvinde.....Hvem var det ???

Mvh

Preben Müller

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 22-05-03 23:25

Preben Müller wrote:
> [...]
> instrumental, og den anden, om ikke vokal, så dog fremført med en høj
> og klar tone, frembragt af en kvinde.....Hvem var det ???

Clara Rockmore, der spiller Theremin. Men det var ikke i 70'erne, så
måske tager jeg fejl.

-Sune