Zooolac?
Fra : Stine N. Hilskov

Dato : 22-05-03 21:36

Hej Gruppe

Min hankat freddie på 3 år, har en ret hårdnakket luftvejsinfektion, men
løbende næse osv.
Han har i 14 dage fået antibiotika, og han mave er tynd, jeg vil derfor give
ham noget zoolac, men hvor køber jeg det? hos dyrehandleren?

Han vil ikke spise yoghurt ell. lign.

Hilsen stine

Fra : Christina K

Dato : 22-05-03 21:51

Stine N. Hilskov <stine.nordlund@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3xaza.2063$u55.799@news.get2net.dk...
> [...]
derfor give
> ham noget zoolac, men hvor køber jeg det? hos dyrehandleren?

Du kan få det på apoteket eller hos dyrlægen. Det er som regel billigst
på apoteket.
Jeg vil dog forslå dig at du istedet for Zoolac bruger Hills
Prescription Diet r/d, et fiberrigt tørfoder, som kun kan købes hos
dyrlægen (200 - 300 kr for 5 kg.) Det blander du i hans eget foder i op
til 3 uger, det vil samle maven. Det er et råd fra min egen dyrlæge og
vi har altid lidt r/d stående i tilfælde af tynd mave.

Mvh Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : Stine N. Hilskov

Dato : 22-05-03 21:54

Hej christina

Tak skal du have, det var måske en idé.

Hilsen Stine

Fra : TM

Dato : 23-05-03 05:26

Hej Stine

Hvis du skulle få brug for Zoolac kan det købes på nettet hos

www.dyrlaegevagten.com

Jeg har spurgt efter det på adskellige apoteker, men de kender det slet ikke
(
men i øvrigt er rådet omkring Hills også særdeles godt, men jeg har nu
alligevel ALTID Zoolac i huset.

Held og lykke med mavsen!!!!!

MVH

Tina

DK Heart & Soul

Fra : Pia J

Dato : 23-05-03 08:42

"Christina K" <christinakfjerndette@adrfjerndette.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg vil dog forslå dig at du istedet for Zoolac bruger Hills
> Prescription Diet r/d, et fiberrigt tørfoder, som kun kan købes hos

Men antibiotika dræber vist tarmfloraen, og den er Zoolac med til at
genoprette, hvor fiberkosten blot går ind og "samler alt det flydende?" Jeg
ville nok gøre begge dele.

:Pia

Fra : Niels Peter

Dato : 23-05-03 13:49

Pia J wrote:
> [...]
> genoprette, hvor fiberkosten blot går ind og "samler alt det
> flydende?" Jeg ville nok gøre begge dele.

Det mest effektive ville være at bruge begge dele; Zoolac og lignende
midler genopretter tarmflora, og fibertilskud giver floraen bedre
livsbetingelser.

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-05-03 11:47

In <3ecdd0d7$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk> Pia J wrote:
> Men antibiotika dræber vist tarmfloraen, og den er Zoolac med til at
> genoprette, hvor fiberkosten blot går ind og "samler alt det flydende?
> " Jeg ville nok gøre begge dele.

Præcis. Zoolac indeholder 4 eller 5 forskellige slags levende
mælkesyrebakterie arter, der hjælper med at beskytte tarmvæggen så den
kan hele, og genopretter tarmfloraen, så skadelige bakterier ikke kan
tage overhånd. Jeg har stoppet adskillige diarréer i løbet af et døgn
med Zoolac. Og kattene elsker det så meget at de stjæler tuben og prøver
om de selv kan få noget ud
Hagen ved dette produkt er at det er dyrt og du skal bruge en del af det.
De skal have hver 6 - 8 time til diaréen er stoppet.
Jeg kan for resten heller ikke få det på vores apoteker, men dyrlægen
lige om hjørnet har det

Fra : Kate

Dato : 23-05-03 22:45

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNsiamis.com> wrote in

> Og kattene elsker det så meget at de stjæler tuben og prøver
> om de selv kan få noget ud

Jeps, det er også min oplevelse. Da Mowgli havde fået tynd mave
fornyligt, formentligt af _for_ mange daggamle kyllinger, var Lante
lige ved at gå amok for også at få. Men da Johan havde tynd mave var
han bestemt ikke interesseret, så mens jeg forsøgte at smøre det i
ganen på ham skulle jeg kæmpe med Lante og Mowgli for at holde dem væk.

> Hagen ved dette produkt er at det er dyrt og du skal bruge en del
> af det. De skal have hver 6 - 8 time til diaréen er stoppet.

Ja, det må man sige, men på den anden side hvis kræene bliver raske er
det alle pengene værd og jeg tror altså at jeg stoppede begge drenges
diarré med det.

> Jeg kan for resten heller ikke få det på vores apoteker, men
> dyrlægen lige om hjørnet har det

Sjovt nok var der intet problem på vores lille apotek, damen vidste
endda hvad jeg mente omend hun sagde "nårh, det man bruger til hunde
når de har diarré" jeg sagde bare ja og fik min tube.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-05-03 00:27

In <3ece964e$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> Kate wrote:
> Men da Johan havde tynd mave var
> han bestemt ikke interesseret, så mens jeg forsøgte at smøre det i
> ganen på ham skulle jeg kæmpe med Lante og Mowgli for at holde dem væk.

Nej OK, der var da engang hvor Ditte var rigtig sløj, hvor jeg osse
måtte tvinge hende de første par gange. Men på den anden side - hvis jeg
har slem kvalme gider jeg heller ikke spise selv min livret...
Jeg mener jeg fik apoteket til at undersøge i tidernes morgen om det
kunne skaffes - og fik svaret at det kunne jeg godt få, hvis jeg aftog
en hel pakke. Det var noget i retning af 50 stk., tror jeg, så det sagde
jeg pænt nej tak til