3 problemer...
Fra : Søren Madsen

Dato : 22-05-03 20:50

Hej NG!

Jeg er løbet ind i tre problemer i forbindelse med min hjemmeside
http://home.no/zorn/

1.
Dette er generelt for alle siderne hvor inholdet ikke er lige så bredt som
browser-vinduet:
i IE tilpasser div'en sig indholdets bredde istedet
for at holde den margin afstand som jeg har sat. -
dette er ikke et problem i min anden browser
(K-Meleon) - har i nogle tilfælde afhjulpet
problemet ved at indsætte en <hr>

2.
Dette gølder for min navneside http://home.no/zorn/navne.htm :
jeg har lavet to spalter med css, dette virker
også fint, men IE f*cker det op - se linket

3.
Dette er angående min menu:
Kan man ikke lave det på en smartere måde?? -
jeg har mu smækket menu'en ind i en iframe så
jeg er fri for at opdatere alle sidernes menu, når
jeg tilføjer en ny side, men der må da være en
bedre løsning - problemet er også gældende for
min bundbjælke når det nu bliver 2004....

Håber i kan komme med nogle gode råd til mine problemer

På forhånd tak

Søren Madsen
http://home.no/zorn/

PS. stulesheet'et kan ses på http://home.no/zorn/style/style.css

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-05-03 21:32

Søren Madsen skrev:

> 1.
> Dette er generelt for alle siderne hvor inholdet ikke er lige
> så bredt som browser-vinduet:

Det tog lidt tid at finde en side hvor problemet var tydeligt - så
til gavn for andre er her et link: <http://home.no/zorn/udtryk.htm>

Jeg har ikke umiddelbart noget bud på hvordan du får IE med her.

> 2.
> Dette gølder for min navneside http://home.no/zorn/navne.htm :
> jeg har lavet to spalter med css, dette virker
> også fint, men IE f*cker det op - se linket

Undlad at bruge 100 % af den tilgængelige plads - det giver som du
har erfaret problemer. Sæt den højre spalte til lidt mindre - evt.
48 % - eller undlad helt at floate den.

Brug for en sikkerheds skyld clear på det første element du ikke
vil have ved siden af dine floats.

> 3.
> Dette er angående min menu:
> Kan man ikke lave det på en smartere måde?? -

SSI?

PS: Cursoren er et kryds med IE - det er ikke særlig kønt. I
Mozilla er det bare den normale hånd.
--
Jens Gyldenkærne Clausen