Gærtabletter
Fra : maz

Dato : 22-05-03 19:48

Er der ikke noget med at gærtabletter kan hjælpe mod rindende næse og
nyseri? Synes jeg læste det på et tidspunkt, så jeg vil bare lige være
sikker inden jeg suser ned og køber sådan nogle til Zeus rindende næse. Og
nej, iflg dyrlægen skulle der ikke være noget i vejen - han er rask og har
lige været til tjek, men næsen løber lidt alligevel og han nyser nærmest i
irritaion og har gjort det længe til min store undren.....

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-05-03 21:08

Nej, gærtabletter hjælper nu ikke mod noget som helst - skulle da lige være
en lidt "fnidret" pels, måske...
Gærtabletter er rent slik - ikke andet.

Angående nysen og løbende næse - har du fået lavet et skrab/dyrkning af
bakterier? Nysen mv. kan jo være alverdens ting, lige fra
Chlamydia/Herpes/Calici til foder- eller pollenallergi! - et eller andet er
der ihvertfald i vejen, katte har ikke løbende næse af ingenting...

Mvh. Camilla

Fra : maz

Dato : 22-05-03 22:17

"Camilla Scharff" > wrote in message
> Nej, gærtabletter hjælper nu ikke mod noget som helst - skulle da lige
være
> en lidt "fnidret" pels, måske...
> Gærtabletter er rent slik - ikke andet.
Takker for svaret :) Hans pels er blevet rigtig flot og blank igen, så det
må blive som slik, hvis det er..

> Angående nysen og løbende næse - har du fået lavet et skrab/dyrkning af
> bakterier?
Nej, ikke så vidt jeg ved (Zeus har været hos min far indtil for 3 mdr siden
og han har ikke styr på hvad dyrlægen har testet). Han var til helårstjek m.
vacc. for 2 måneder, hvor dyrlægen intet fandt /udover tandrensning. De
havde intet bemærket af nysen eller rindende næse. Jeg har efterfølgende
snakket med dyrlægen 2 gange om det, og han mente ikke der var noget i
vejen. Katten har det som sådan ganske glimrende, men ca. hveranden dag
løber næsen. Det virker som om han fremprovokerer nyseriet, så jeg er i
tvivl om der er noget i næsehulerne, der irriterer ham - og det er ikke
forkølelse (håber jeg ikke). Og iflg min far har det stået på længe...

> [...]
er
> der ihvertfald i vejen, katte har ikke løbende næse af ingenting...
Ja, det ved jeg godt. Indtil nu har jeg ventet for at se om ændrede forhold
som bedre foder, trivsel osv måske kunne hjælpe på det. Men fsv angår næsen
og nysen er det ikke rigtig blevet meget bedre, desværre. Jeg er heller ikke
i tvivl om at der er et eller andet 'galt', så jeg er nok nødt til at finde
en anden dyrlæge - og få min far til at hoste op med penge til
dyrlægeregningen ..hehe :)

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 22-05-03 22:59

> [...]
> lige været til tjek, men næsen løber lidt alligevel og han nyser nærmest i
> irritaion og har gjort det længe til min store undren.....

Hejsa!

Jeg har selv overtaget en kat for godt 2 mdr. siden, hans (Også Zeus
øjne har løbet i vand og han har gået og nyst siden vi fik ham. Jeg
havde ham til tjek + vacc. her d. 1 maj. og fik taget en øjnskrab og fik
ham testet for Clamydia & Herpes.
Han har fået konstateret Herpes ;o(
Din Zeus' symptomer lyder i mine ører som det samme... Så jeg synes at
du skal få hem tjekket igen...
Bare for at være på den sikre side...

Herpes er en virus sygdom, som vil være i kroppen hele livet, og kan
komme i udbrud (nysen, snotten mm.) ved stress påvirkninger, som feks.
flytning..

Her er et link til netdyredoktoren om Herpes;
http://shor.ter.dk/725026075

Håber ikke det er noget alvorligt og at din Zeus snart kommer oven på
igen

Med venlig hilsen
Mette Mejdahl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : maz

Dato : 23-05-03 17:32

"Mette Mejdahl" wrote in message
> Din Zeus' symptomer lyder i mine ører som det samme... Så jeg synes at
> du skal få hem tjekket igen...> Bare for at være på den sikre side...
Ja, det er jeg nok nødt til, da det åbenbart ikke går væk af sig selv,
desværre...

> Håber ikke det er noget alvorligt og at din Zeus snart kommer oven på
> igen
Håber jeg heller ikke, men så burde dyrlægen jo havde fundet det ved
helårstjekket - han tjekkede Zeus igennem fra 'top til tå', så må nok
hellere finde en anden dyrlæge... Zeus (min, altså;) er dog ellers meget
velbefindende.. ;)

maria

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 23-05-03 18:07

> [...]

> helårstjekket - han tjekkede Zeus igennem fra 'top til tå', så må nok
> hellere finde en anden dyrlæge... Zeus (min, altså;) er dog ellers meget

Hej igen!

Ja det kan godt være et dyrlæge skift, var en ide, men hvis det er det
"eneste" din dyrlæge har overset, og du er tryg ved ham/hende, kunne du jo
evt. ringe og høre om der er blevet fortaget en øjnskrab + tests af Clamydia
& Herpes og hvis ikke der er, så få lavet et par tests.

Hvis det viser sig at din Zeus har Herpes, skal du ikke fortvivle! Jeg var
på det nærmeste ved at gå i hundene da jeg fandt ud af at min Zeus havde
det, men ved hjælp af råd og vejledning fra en masse søde katte-mennesker,
har jeg fundet ud af at det ikke er så farligt endda.
Hvis bare man behandler det, kan katten sagtens leve et godt liv alligevel

Min Zeus har forøvrigt heller ikke været synderligt påvirket af virussen,
lige bortset fra de par nys og hans løbende øjne, har han været frisk og
spist & leget uden nogen problemer.

God bedring til din Zeus

Mvh. Mette

Fra : maz

Dato : 24-05-03 08:04

"Mette Mejdahl" < wrote in message
> Hvis det viser sig at din Zeus har Herpes, skal du ikke fortvivle!
> Hvis bare man behandler det, kan katten sagtens leve et godt liv alligevel
Jeg fortvivler nu heller ikke - for Zeus har det glimrende bortset fra hans
irrritation over nyseriet, og det er det vigtigste. Hvis det er herpes er
det godt nok irriterende, men som du selv skriver kan man leve fint med det
(også de tobenede).
Det bekymrer mig mere hvis han lider af et eller andet, der kan give
problemer ift til Jordbruksverket, da han skal med til Sverige på et
tidspunkt - altså anmærkninger i sundhedsattesten som hindrer indførsel -
for han SKAL med. Men det må jeg finde ud af med dyrlægen...

> God bedring til din Zeus
Tak :)