MS Windows
briani 27239
Startlinie i Xp-Pro
Fra : Jan Larsen

Dato : 22-05-03 17:40

Hej NG

Da jeg startede min pc i dag var min startlinie grå og kedelig ligsom i
win95/98.
Jeg har valgt tema: Windows XP, men den er stadig grå. og ikke farvet med
grøn START knap

Hvad er der galt

Håber i kan hjælpe

/Jan L.

Fra : Quibbler

Dato : 22-05-03 17:54

"Jan Larsen" <jan@bringoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> win95/98.
> Jeg har valgt tema: Windows XP, men den er stadig grå. og ikke farvet med

Jeg er ikke sikker men har du været inde i "Egenskaber for
system/Avanceret/Ydeevne instillinger og valgt juster til bedste ydeevne" er
det derfor det fjerner alt xp gejl.

MVH
Michael Læsø
Alias Quibbler

Fra : Jan Larsen

Dato : 22-05-03 18:37

> Jeg er ikke sikker men har du været inde i "Egenskaber for
> system/Avanceret/Ydeevne instillinger og valgt juster til bedste ydeevne"
er
> det derfor det fjerner alt xp gejl.

Nej jeg har ikke ændret nogle indstillinger.
Jeg har bagrund og kan også vælge anden "musepil".
Men min startlinie er GRÅ

Hjælp !!

/jan

Fra : jens

Dato : 22-05-03 19:12

> er
>

> Nej jeg har ikke ændret nogle indstillinger.
> Jeg har bagrund og kan også vælge anden "musepil".
> Men min startlinie er GRÅ

Fordi den kører i domæne, eller får brugernavne fra en anden maskine.
Den grå processlinie hører til w2k server, og fremkommer på xp når man
henter logon navne fra en anden maskine på sit lan.

Mvh Jens

Fra : Jan Larsen

Dato : 22-05-03 19:30

> [...]
> Den grå processlinie hører til w2k server, og fremkommer på xp når man
> henter logon navne fra en anden maskine på sit lan.

Jeg har kun denne ene maskine. Hvad er at køre i domæne?
Hvad kan jeg gøre ?

/jan

Fra : jens

Dato : 22-05-03 19:45

> Jeg har kun denne ene maskine. Hvad er at køre i domæne?
> Hvad kan jeg gøre ?

Dennecomputer egenskaber........
Der er eb fane med navn på computeren, der skal stå et navn, uden
punktumadskillelse, og neden under skal være angivet en arbejdsgruppe.

Derefter vil maskinen genstarte, men inden skal du i
kontrolpanel-administration-computeradministartion-lokale brugere finde din
egen konto og angive hvor din hjemmemappe ligger.

(Det vil være i:
c:\documents and settings\ditnavn(.hvisdomæne)

Hvis den ikke er angivet kan du risikere at få en ny start profil.

Når der er genstartet skal du kontrollere i egenskaber for netkort at der
ikke er angivet noget domæne navn under avanceret - dns fanen.
(forudsat den stadig er grå og trist)

I netkorts egenskaber er der en "microsoft clientprogam" øverst, den skal
stå på "windows locator".

Mvh Jens