Dave Matthews Band
Fra : Kat

Dato : 22-05-03 17:02

Hej gruppe
Jeg kunne tænke mig at lære subj. lidt at kende. Hvilke numre SKAL jeg bare
høre? (og hvilke albums?)

Mvh. Kat

Fra : Morten H. Nielsen

Dato : 22-05-03 17:11

"Kat" <kdonot@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
> Jeg kunne tænke mig at lære subj. lidt at kende. Hvilke numre SKAL jeg
bare
> høre? (og hvilke albums?)

Alle. Udviklingen fra album til album er ikke stor. Jeg mener, hvis du kan
lide lidt af DMB, er chancen for at (næsten) alle deres albums vil falde i
din smag, stor.

Morten H. Nielsen
-In an interstellaaaar buuurssst im baaaack to saaaave the uuuniveeerse!

Fra : Thomas

Dato : 22-05-03 17:27

> [...]
> Hej gruppe
> Jeg kunne tænke mig at lære subj. lidt at kende. Hvilke numre SKAL jeg

Hejsa

Jeg kender ikke så meget til dem... Og har ikke hørt så meget af musikken...
Men jeg er ret vild med nummeret "The Space Between"... Så check da
ihvertfald det!

Mvh. Thomas

Fra : Kat

Dato : 23-05-03 14:56

Hejsa

> [...]
musikken...
> Men jeg er ret vild med nummeret "The Space Between"... Så check da

Tak for svaret. Jeg må nok indrømme, at jeg også allerede er RET vild med
The Space Between!:)

Kat

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 22-05-03 18:09

> [...]
> Hej gruppe
> Jeg kunne tænke mig at lære subj. lidt at kende. Hvilke numre SKAL jeg

Her er nogle essentielle numre med DMB

1.Rapunzel
2.Crash into me(with Tim Reynolds)
3.Dont drink the water
4.Everyday
5.Song that Jane likes
6.Satellite
7.Ants Marching
8.The best of whats around
9.Crush
10.Trippin Billies

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 22-05-03 21:02

"Kat" <kdonot@tiscali.dk> wrote in message
> Hej gruppe
> Jeg kunne tænke mig at lære subj. lidt at kende. Hvilke numre SKAL jeg
bare
> høre? (og hvilke albums?)
>
> Mvh. Kat

Ud over de numre Jacob Ulrich har nævnt syntes jeg også du burde tage en
lytter til: Lie In Our Graves

Af albums kan jeg klart anbefale følgende:
Live From Chicago
Everyday
og Live at Luther College

Sidsnævnte er en akustisk live optagelse af Dave Matthews og Tim Reynolds,
så på den skive får du altså ikke hele banden, men den er klart en lytter
værd :)

Mvh. Jacob

Fra : Kat

Dato : 24-05-03 10:57

Umiddelbart har jeg indtryk af, at de generelt er BRANDgo'e live?
Er faldet over deres liveudgave af "All Along The Watchtower", og den er da
i top!

Kat

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 24-05-03 14:29

> Umiddelbart har jeg indtryk af, at de generelt er BRANDgo'e live?
> Er faldet over deres liveudgave af "All Along The Watchtower", og den er
> [...]

Jep, de er super gode live, hvilket også giver sig udtryk i at mange af de
albums de har udgivet er live skiver.. Og ja, det er en lækker udgave af the
Watchtower de har lavet :)

Mvh. Jacob

Fra : Peter G

Dato : 23-05-03 00:05

Kat skrev:

> Hej gruppe
> Jeg kunne tænke mig at lære subj. lidt at kende. Hvilke numre SKAL jeg
> bare høre? (og hvilke albums?)

Albums:
"Under The Table And Dreaming" samt "Live At Red Rocks". Evt også "Before
These Crowded Streets".

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Anders Jensen

Dato : 23-05-03 15:27

Stay (Waisting Time) er for fedt et nummer

Det er et af dem du bare SKAL høre... =)

-----
Anders Jensen

Fra : Kat

Dato : 25-05-03 10:50

Nogen der har nogen idé om, hvor gammel Dave er? Jeg har meget svært ved at
bedømme det...

Kat

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-05-03 11:17

Således skrev "Kat" <kdonot@tiscali.dk> i dk.kultur.musik Sun, 25 May
2003 11:49:54 +0200:

>Nogen der har nogen idé om, hvor gammel Dave er? Jeg har meget svært ved at
>bedømme det...

Ifølge
<http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=CASS805131341&sql=DBY1967>
blev han født i Johannesburg den 9. januar 1967.

Knud
--
Mind your own business, Spock. I'm sick of your half-breed
interference.