Flash til alle :-)
Fra : Danni Davidsen

Dato : 22-05-03 15:34

Hejsa
Jeg vil gerne lave en index.html side, som sender alle brugere vider til min
flash film : home.swf
Det skal ikke kun være win bruger, men også alle andre, mac, mozilla,
necscape.

De som ikke har flash player, skal selvfølgelig have en sådan.

Er der nogle som vil/kan hjælpe...

mvh Danni Davidsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-05-03 02:18

"Danni Davidsen" <davidsen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> necscape.
>
> De som ikke har flash player, skal selvfølgelig have en sådan.

Hvorfor det? Hvis det er betingelsen for at se dine sider, er vi en del, der
aldrig får dem at se...

Med venlig hilsen

Jørgen Farum Jensen
www.webdesign101.dk

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 22-05-03 17:35

Jørgen Farum Jensen wrote:
> "Danni Davidsen" <davidsen@post.tele.dk> wrote in message

> Hvorfor det? Hvis det er betingelsen for at se dine sider, er vi en
> del, der aldrig får dem at se...

Lige som dem som bruger Opera og besøger
www.webdesign101.dk

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 23-05-03 09:21

Soeren Nielsen wrote:

> [...]

HØRT!

> Lige som dem som bruger Opera og besøger
> www.webdesign101.dk

Hvor amatøragtigt.

--
/kenne
There are only 10 kinds of people in this world;

Fra : Flare

Dato : 23-05-03 12:58

Hvad ER det lige der er SÅ galt med nye teknologier.? Synes folk er ENORMT
dobbelt moralske og inkosistente i deres holdning til internet teknologier.

Vi var HTML 1.0 helt fantastisk? Nej. Så man laved 2.0 osv. Dette krævede
opgradering af browsere. SYND. Sådan er det med udvikling.

Flash, giver en lang række nye muligheder som man eller vil være afskåret
fra. Hvis man så ikke GIDER at hente en plugin som er på ligefod med en
opgradering af din browser (hvilket jeg formoder folk ikke har noget imod)
må man sgu holde sig væk fra siden.

Der findes også diverse plugins til at vise matematiske formler. Dette
kræver også du henter plugins. Kvaliteten af sinde hæves dog markant.

Og ligefrem kalde det amatøragtigt.....nuuuuuuuu strammer du den.

Mvh
Anders

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 23-05-03 14:56

Flare wrote:

> Hvad ER det lige der er SÅ galt med nye teknologier.? Synes folk er ENORMT
> dobbelt moralske og inkosistente i deres holdning til internet teknologier.

Der er ikke noget galt med nye teknologier, men lige præcis flash er utrolig
langsom medmindre man sidder på en ADSL eller hurtigere forbindelse.
Det man bør gøre er at lave så man kan vælge.
Så kan dem der er til poppet Flash underholdning vælge det, og vi andre der bare
vil have oplysningerne uden alt det pop kan få det.

> Vi var HTML 1.0 helt fantastisk? Nej. Så man laved 2.0 osv. Dette krævede
> opgradering af browsere. SYND. Sådan er det med udvikling.

Yep, men det er en fordel hvis man selv kan vælge.
Firmaer der konsekvent laver sider der kun kan ses med IE eller med Flash
plugin, bliver fra min side droppet med det samme. Var det så tilfældigvis et
firma der havde et produkt jeg ville købe, tja så gik de glip af min ordre.

> [...]
> opgradering af din browser (hvilket jeg formoder folk ikke har noget imod)

Det er jo netop det vi gør.
Det jeg argumenterer for er at man bør lade brugeren vælge om han vil se pop
eller bare have de oplysninger han har brug for.
En prof webmaster laver derfor en side, hvor man kan vælge mellem Flash eller
non-Flash

> Og ligefrem kalde det amatøragtigt.....nuuuuuuuu strammer du den.

Nej, det syntes jeg ikke.
Det tilfælde jeg refererede til har en webmaster, der åbenbart er ligeglad med
folk der bruger Opera browseren. Det kalder jeg amatøragtigt.
Alle sider bør (skal) kunne ses med alle browsere.

--
/kenne
Who is General Failure?

Fra : jopa

Dato : 23-05-03 18:27

Davs du
Kenneth Kristensen <kenne@IDontLikeSpam.control.auc.dk> skrev bla:
> Det tilfælde jeg refererede til har en webmaster, der åbenbart er
> ligeglad med folk der bruger Opera browseren. Det kalder jeg
> amatøragtigt.
> Alle sider bør (skal) kunne ses med alle browsere.

Optimist hva!

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 24-05-03 09:07

jopa wrote:

> Optimist hva!

Næ, nærmere realist.
Hvis alle webmastere tog deres brugere seriøst, ville det faktisk være muligt.

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-05-03 19:42

Flare <anders@pings.dk> skrev:

> Flash, giver en lang række nye muligheder som man eller vil være
> afskåret fra. Hvis man så ikke GIDER at hente en plugin

Jeg er ofte ude for at "folk" tilbyder at jeg skal installere et eller
andet plugin for at jeg kan se deres sider - og det siger jeg altid
nej til - jeg vil gerne selv bestemme hvad jeg vil installere på min
computer.

Som regel er det en bestemt skrifttype eller et billede i Flash - som
egentlig er ligegyldig for sidens funktion - og noget der lige så godt
kunne være lavet med grafik.

> ligefod med en opgradering af din browser (hvilket jeg formoder folk
> ikke har noget imod) må man sgu holde sig væk fra siden.

Jeg vil også gerne selv bestemme hvornår jeg skal opgradere min
browser. Det er brugerens valg der fokuseres på i dag.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 23-05-03 13:11

Davs du
Soeren Nielsen <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev bla:
> Lige som dem som bruger Opera og besøger
> www.webdesign101.dk

Du er ond

Fra : Danni Davidsen

Dato : 23-05-03 17:05

Hej igen
Jeg kan se at jeg formulerede mig forkert....
Jeg har lavet to sider, en til flash og en til html
Man kan så vælge hvilken man vil se, men det som er mit problem er at jeg
gerne vil have at hvis man klikker på flash delen, så skal den tjekke om man
har den rigtige version, og hvis ikke, så hente/ (give mulighed) for at
hente den. derefter skal den åbne home.swf

håber at det hjælper lidt på humøret ....

hilsen Danni

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 24-05-03 09:01

Danni Davidsen wrote:

> håber at det hjælper lidt på humøret ....

Det lyder som om du har fattet det jeg argumenterer for.
Tak for det.

--
/kenne
"En computer har til formål at lette dig i det arbejde,

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-05-03 18:20

Danni Davidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> necscape.
>
> De som ikke har flash player, skal selvfølgelig have en sådan.

NEJ du kan overhovedet ikke få hjælp, men du har fået startet en lidt
hidsig/ondsindet debat, og det er da heller ikk så ringeee

Per
PS håber du forstår joken i det..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne