Hunden snapper i bukserne
Fra : Martin Larsen

Dato : 22-05-03 15:07

Vi fik Kemba for ikke så længe siden og alt går godt han er renlig ( gør
opmærksom på at han vil ud) kan sitte og dække, går rimeligt i snor der er
bare en ting jeg ikke kan vænne ham af med.

Han snapper i mine bukseben. og har oxo tendens til at bide i fingrene

"Nej" virker ikke (virker ellers på alt andet ) det er svært at gå væk fra
ham og ignorere ham da han jo hænger fast i mine bukser.
Skal man tage hårdere metoder i brug så som at ruske ham i nakke skindet
????

Eller er der nogen der lige ligger inde med løsningen ????

Mvh

Martin & Dea

-- Og Kemba på nu 11½ uge og 14 kg--

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-05-03 17:21

Hej Martin

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Han snapper i mine bukseben. og har oxo tendens til at bide i fingrene
> Eller er der nogen der lige ligger inde med løsningen ????

Prøv at læs min indlæg til Sanne ( susanne ) fra den 19.5.2003, måske det
kan hjælpe dig lidt.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : RIPRAPRUP

Dato : 23-05-03 12:03

Hej!

Jeg er den lykkelige ejer af Bastian på nu 15 uger. Han gjorde præcis det
samme for de der 3-4 uger siden. Hold ved med at sige det "faste" NEJ! og
stå helt stille... Bliv ved med det og evt. anskaf dig en lille vandpistol
(hvis han da ikke er helt vild med vand) Sprøjt ham i nakken samtidig med et
NEJ, men husk på det ikke er leg, og at timing og præcision er ALT.
Bastian har lært det nu og han er kun blevet "skudt" 4-5 gange

M.h.t. det med fingrene.... Der er det efter min bedste overbevisning kun -
Tålmodighed - knytte hænderne, holde dem stille, sige nej, osv osv. det er
jo svært, de ligner tyggepinde og lugter af dig....

Håber at det kan hjælpe - God weekend !

mvh Jesper.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-05-03 13:02

"RIPRAPRUP" <bror@lystig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> NEJ, men husk på det ikke er leg, og at timing og præcision er ALT.
> Bastian har lært det nu og han er kun blevet "skudt" 4-5 gange

DEt var nok en ide der var værd at afprøve er træt af at rende rundt i mine
arbejdsbukser (dem har jeg jo ikke selv betalt for så det gør ikke noget
hvis der går hul.........så ser det oxo ud som om de bliver slidt )

> [...]
> Tålmodighed - knytte hænderne, holde dem stille, sige nej, osv osv. det er
> jo svært, de ligner tyggepinde og lugter af dig....

Hmmm de ligner nok mere pølser )

> Håber at det kan hjælpe - God weekend !

Det er ihvertfald værd at prøve - tak i lige måde

MArtin