MS Windows
briani 27239
Hvorfor kan man ikke .....
Fra : gats

Dato : 22-05-03 14:38

Savner denne funktion, som var med i OS/2:

Når man markere en tekst og teksten indeholder www. og derefter højre
klikker på den, så mangler jeg muligheden for at 'Browse with IE'
Findes der et lille program som kan give denne mulighed ?

Fra : Calle.

Dato : 22-05-03 14:51

gats wrote:
> [...]
> klikker på den, så mangler jeg muligheden for at 'Browse with IE'
> Findes der et lille program som kan give denne mulighed ?

Kan du ikke bare dobbelklikke på linien, hvis den indeholder www, så vil
IE åbne automatisk
--
Calle

Fra : gats

Dato : 22-05-03 15:36

Calle. wrote:

> Kan du ikke bare dobbelklikke på linien, hvis den indeholder www, så
> vil IE åbne automatisk

Nope ikke når det ikke er et hyperlink.

På mange hjemmesider er der fx. en masse tekst med henvisninger til nogle
links, men de er ikke hyperlinks og så skal man jo til at Copy & Paste og
det er sgu gammeldags.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-05-03 17:17

In dk.edb.system.ms-windows, gats <Gats@NoSpam.xx> says...
> det er sgu gammeldags.

Der er mange ting i Windows der er gammeldags. Bare håndteringen af
genveje; de er ikke afspejlninger som man er vandt til fra OS/2.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : gats

Dato : 23-05-03 14:46

> Der er mange ting i Windows der er gammeldags. Bare håndteringen af
> genveje; de er ikke afspejlninger som man er vandt til fra OS/2.

Ja der er mange ting som man savner, men det kommer måske ...

Og hvad med et langt klik på et link åbner det i et nyt vindue ....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-03 11:55

In dk.edb.system.ms-windows, gats <Gats@NoSpam.xx> says...
> Ja der er mange ting som man savner, men det kommer måske ...

Nej, det _kan_ det ikke. Det ville kræve et totalt redesign af Windows'
grafiske brugerflade (ikke grafisk set, men i softwaren).

> Og hvad med et langt klik på et link åbner det i et nyt vindue ....

Jeg bruger Mozilla og tabbed browsing; det er endnu bedre. Desuden så er
omtalte funktion kommet med Netscape/2 og ikke indbygget i OS/2.