MS Windows
briani 27239
Problemer med at boote i xp
Fra : monty

Dato : 22-05-03 12:40

Jeg har lige sat nogle nye ram i min maskine. Det er 512mb DDR Ram PC 2700.
Bundkortet er K7S5A. Når jeg vil starte op kommer der sort skærm. Genstarter
jeg, dukker der en kasse op hvor jeg kan vælge de forskellige former for
start. Den skriver noget med at der er kommet nyt hardware bla.

Jeg har nu valgt Normal start men burde maskine ikke kunne se/huske at der
kommet nye ram? Behøver den at spørge hver gang?

Dennis

Fra : jens

Dato : 22-05-03 12:43

"monty" <monty (skal fjernes)@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har nu valgt Normal start men burde maskine ikke kunne se/huske at der
> kommet nye ram? Behøver den at spørge hver gang?

Hvilket bundkort mærke ?

Det lyder som om BIOS er cachet, og derfor mener der er den gamle mængde ram
i maskinen.

Mvh Jens

Fra : monty

Dato : 22-05-03 14:42

> Hvilket bundkort mærke ?

Bundkortet er et K7S5A. Skal jeg selv ændre noget inde i Bios eller burde
den ikke selv finde ud af det hele?

Jeg kan se at der er noget der hedder: SDR/DDR Cas Latency 2
SDR/DDR Ras Active
Time 6T
SDR/DDR Ras
recharge tine 4T
Skal nogen af dem ændres?

Dennis

Fra : jens

Dato : 22-05-03 16:01

> Bundkortet er et K7S5A. Skal jeg selv ændre noget inde i Bios eller burde
> den ikke selv finde ud af det hele?
>
> Jeg kan se at der er noget der hedder: SDR/DDR Cas Latency 2
> SDR/DDR Ras
Active
> Time 6T
> SDR/DDR Ras
> recharge tine 4T
> Skal nogen af dem ændres?
>
> Dennis
Det er jo ikke utænkeligt at andre mærker bruger de bogstaver, men jeg
kender dette kort :
http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=636

Hvis det er den model er den øvre grænse =DDR266

Det er muligt jeg husker forkert, men jeg mener PC2700 = DDR333, og i såfald
løber rammene fra bundkortets rambus.
(jeg har sådan et kort i en maskine,, og det kører fint med 2 * 512 mb
pc2100 ram)

Mvh Jens

Fra : monty

Dato : 23-05-03 12:16

Kan jeg gøre noget ved det selv? Jeg tænker her på en opdate af bios?

Dennis

Fra : jens

Dato : 23-05-03 12:20

> Kan jeg gøre noget ved det selv? Jeg tænker her på en opdate af bios?

Ingen anelse, jeg ville aldrig begynde på at opdatere bios.
(et bundkort koster ca 500kr idag, biosopdateringer koster somregel
garantien............)

Men det ved de måske i hardware bundkort gruppen.

Mvh Jens

Fra : webfactor

Dato : 27-05-03 16:03

Med nye ram hvis de er tweaked i forvejen Cas Latency 2 skrev du så kan du
sætte den til at boote fra SPD i bios
intil du ved hvad Paritet de har så du kan tweake dem...
Især nye ram
www.webfactor.dk