Billige DVD-film
Fra : Carsten Agger

Dato : 22-05-03 12:30

Jeg har fundet ud af, hvordan man kan få de nyeste film meget
billigt på DVD - i al fald hvis man bestiller mange ad gangen.

Hvordan? Ved at bestille dem hjem fra Brasilien - de nyeste
amerikanske film koster ca. 40 reais, hvilket svarer til 80 kroner,
+ ca. 50 kroner i fragt for 4-5 DVD'er.

Filmene har så ikke danske undertekster, men indeholder det engelske
lydspor med mulighed for engelske undertekster - hvilker må siges
at være godt nok for en del.

Er der nogen, der har lignende erfaringer/tricks mht. billigt indkøb af
nye eller gamle film?

venlig hilsen
Carsten Agger
--
FAKLENS NYHEDSTJENESTE:
http://www.faklen.dk/nyheder

Fra : Per

Dato : 22-05-03 12:56

On Thu, 22 May 2003 13:30:08 +0200, "Carsten Agger"
<agger@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan? Ved at bestille dem hjem fra Brasilien - de nyeste
>amerikanske film koster ca. 40 reais, hvilket svarer til 80 kroner,

Husk nu told, skat og fortoldningsgebyr, så du kan
roligt lægge ca 30% oven i prisen

Fra : flemsus

Dato : 22-05-03 13:38

"Per" <nospam@nospam.here> wrote in message

> Husk nu told, skat og fortoldningsgebyr, så du kan
> roligt lægge ca 30% oven i prisen

Ja men hvis filmen koster 80kr og du napper en ad gangen kommer der ingen
overraskelser.
Mvh. Flemming Sørensen

PS har du en link til Brasilien?

Fra : Martin Møller

Dato : 22-05-03 14:33

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per" <nospam@nospam.here> wrote in message

> Ja men hvis filmen koster 80kr og du napper en ad gangen kommer der ingen
> [...]

Bare husk at det er ulovligt at importere piratkopier....

Martin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 22-05-03 15:28

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev:

> Bare husk at det er ulovligt at importere piratkopier....

Og hvad får dig til at tro, at der er tale om piratkopier? Bare fordi
priserne i DK generelt er vanvittigt høje, så betyder det altså ikke,
at lave priser i andre lande er ensbetydende med, at der er tale om
piratprodukter.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-05-03 16:51

> [...]
> priserne i DK generelt er vanvittigt høje, så betyder det altså ikke,
> at lave priser i andre lande er ensbetydende med, at der er tale om

Hykleri? Eller også er Martin bare blevet overforsigtig, efter at han selv
blev knaldet af videogramdistributørerne i et forsøg på at indsmugle den
slags skidt.

--
Jens Thomsen

"It's the great way of oriental thinking were, you know, they think they've
tricked you... and then they have."

Fra : Martin Møller

Dato : 22-05-03 23:37

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev knaldet af videogramdistributørerne i et forsøg på at indsmugle den

Og endnu engang viser Jens sit grimme fjæs.... Troede du var røget i mit
kill filter, men jeg har jo også lige formateret HD. Så *PLONK*

Martin

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-05-03 09:39

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og endnu engang viser Jens sit grimme fjæs.... Troede du var røget i mit
> kill filter, men jeg har jo også lige formateret HD. Så *PLONK*

Sandheden er ilde hørt, hva' lille Martin?

I betragtningen af, hvor mange folk du *angiveligt* har smidt i filteret
både 3-4 og 5 gange, så må du godt nok have verdens mest ustabile HD. Jeg
ser allerede frem til næste gang

Fra : Carsten Agger

Dato : 22-05-03 18:11

> [...]
> priserne i DK generelt er vanvittigt høje, så betyder det altså ikke,
> at lave priser i andre lande er ensbetydende med, at der er tale om

Ya're right - jeg har allerede købt nogen (brasilianske film, som ikke
er nemme at få andre steder , og der er *ikke* tale om piratkopier.

--
FAKLENS NYHEDSTJENESTE:
http://www.faklen.dk/nyheder

Fra : Gismo

Dato : 22-05-03 18:31

"Carsten Agger" <agger@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Ya're right - jeg har allerede købt nogen (brasilianske film, som ikke
> er nemme at få andre steder , og der er *ikke* tale om piratkopier.

har du en url ?

Gismo

Fra : Carsten Agger

Dato : 22-05-03 19:02

"Gismo" <stivnisse@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> har du en url ?

For tredje gang, og som straf for min første forglemmelse:

www.cinedvd.com.br - på engelsk og portugisisk, enjoy!
Og så vil jeg da stadig gerne høre, om andre kender gode steder
at købe billige DVD'er (ikke piratkopier)?

venlig hilsen
Carsten Agger
--
FAKLENS NYHEDSTJENESTE:
http://www.faklen.dk/nyheder

Fra : Johannes Clausen

Dato : 22-05-03 21:54

On Thu, 22 May 2003 20:02:14 +0200, "Carsten Agger"
<agger@post8.tele.dk> wrote:

>Og så vil jeg da stadig gerne høre, om andre kender gode steder
>at købe billige DVD'er (ikke piratkopier)?

Jepper. www.dvdsoon.com er en af de bedste DVD butikker jeg kender.
Det er en canadisk forretning og de har næsten alt hvad hjertet
begærer og oftest er skiverne meget billige. Prisen for forsendelse er
4 canadiske dollars - derved få man sin film 7-28 dage efter
bestilling, men smider man en ekstra dollar oveni, får man DVD'erne
3-15 dage efter. De sidste 2 film, jeg bestilte kom efter 3 dage :D Og
i modsætning til DVD'ere fra futureent.com er de ikke mast. Æsken er
altid helt intakt og uden en rids. Det er noget jeg lægger rimelig
meget vægt på, da jeg ikke kan glemme dengang jeg fik Mulholland Dr.
fra futureent.com - den var helt mast og skiven var faldet ud. Jeg går
ud fra at det ikke er butikkerne der maser dem, men posten, så de må
benytte sig af forskellige metoder at sende deres pakker på. Hos
www.dvdsoon.com trækkes pengene naturligvis først når filmen afsendes
og hvis man skulle fortryde sit køb inden at den er afsendt, kan man
få pengene tilbage - enten overført til din virtuelle konto hos
www.dvdsoon.com eller direkte til den bankkonto. Det er service.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Ole Kofoed

Dato : 22-05-03 23:27

"Johannes Clausen" <hinors14@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hos www.dvdsoon.com trækkes pengene naturligvis først når filmen afsendes

Forkert, de trækker pengene med det samme, ellers ville nedenstående jo
heller ikke passe ;)

> og hvis man skulle fortryde sit køb inden at den er afsendt, kan man
> få pengene tilbage

Mvh.

Ole

Fra : Johannes Clausen

Dato : 23-05-03 18:01

On Fri, 23 May 2003 00:26:50 +0200, "Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk>
wrote:

>Forkert, de trækker pengene med det samme, ellers ville nedenstående jo
>heller ikke passe ;)

Nå ja, selvfølgelig. Det er nok fordi de film, jeg har bestilt, altid
er blevet afsendt med det samme. Men det er nu ellers en fed biks :D

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Peter Fleinert

Dato : 22-05-03 23:25

http://somlivre.globo.com/ (Siden er ikke på engelsk, kun portugisisk)
Jeg har selv bestilt derfra en enkelt gang (skulle have tre brasilianske
film). Selve filmene var billige, omkring 8o kr stykket, men med told, fragt
osv blev prisen fordoblet. Så medmindre man kan få en brasilianer til at
købe dem og sende dem videre tror jeg ikke der er det store at spare. Hvad
piratkopier angår er der intet at bekymre sig om. Bare fordi en DVD er
billig, er det ikke ensbetydende med at der ligger noget kriminelt bag.
Venlig hilsen Peter

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-05-03 15:47

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> escribió

> Ja men hvis filmen koster 80kr og du napper en ad gangen kommer der
ingen
> overraskelser.

Men så skal der betales fragt af hver enkelt pakke, og priserne ryger
så op på over 100-120 Dkr, og så kan det vidst ikke betale sig i
forhold til f.eks futureent.com
Saludos
Lars Hoffmann

Fra : Carsten Agger

Dato : 22-05-03 18:50

> Ja men hvis filmen koster 80kr og du napper en ad gangen kommer der ingen
> overraskelser.
> Mvh. Flemming Sørensen
>
> PS har du en link til Brasilien?

Øh ja, det glemte jeg helt:

www.cinedvd.com.br (tekst på både engelsk og portugisisk).

De ekspederede min bestilling på præcis en uge - hvilket jeg var
ret imponeret over. Jeg har dog kun bestilt hos dem en gang, så
jeg kan ikke love noget ...

--
FAKLENS NYHEDSTJENESTE:
http://www.faklen.dk/nyheder

Fra : Peter Holm

Dato : 23-05-03 07:01

> Ja men hvis filmen koster 80kr og du napper en ad gangen kommer der
> ingen overraskelser.
> Mvh. Flemming Sørensen
>
> PS har du en link til Brasilien?

Er de 80kr ikke incl porto? Det kan de vel ikke holde sig under, eller hva??

Mvh
Peter

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 23-05-03 08:14

"Peter Holm" skrev

> Er de 80kr ikke incl porto? Det kan de vel ikke holde sig under, eller
> hva??

De 80 kr. gælder varens egenværdi eksklusiv porto. Men hvis man
kommer over den grænse, skal der betales told af egenværdien plus
porto - ja, det er lidt kryptisk...

Mvh. Erland

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-05-03 08:19

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@erlands.dk> skrev:

> De 80 kr. gælder varens egenværdi eksklusiv porto. Men hvis man
> kommer over den grænse, skal der betales told af egenværdien plus
> porto - ja, det er lidt kryptisk...

I dk.forbruger har der været en, der var udsat for, at Told & Skat
mente, at det var fragt+varens værdi, der ikke måtte overstige 80,-. En
klage hjalp ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-05-03 09:39

> I dk.forbruger har der været en, der var udsat for, at Told & Skat
> mente, at det var fragt+varens værdi, der ikke måtte overstige 80,-. En
> klage hjalp ikke.

Nej, det var ærligt talt rimeligt forkasteligt, eftersom han kunne henvise
både til et brev fra Told og Skat til FDIH, der fastslår, at grænsen er
minus forsendelse, til et læserbrev fra en leder i Post Danmark i Jylland,
der sagde det samme, og endeligt til andre afgørelser, der understøttede
disse udsagn. Lige lidt hjalp det, og den krakilske tolder svarede, at han
da bare kunne gå rettens vej.

Problemet er naturligvis, at selve lovteksten ikke definerer "forsendelsens
værdi" tydeligt, og det a) derfor sagtens kan læses, som tolderen gjorde, og
b) skaber grobund for eksitensen af flere læsninger indenfor samme
organisation.

Det er med andre ord noget rod.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

"Every party has a winner and a loser"

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 23-05-03 12:21

"Jens Thomsen" skrev

> [...]
> værdi" tydeligt, og det a) derfor sagtens kan læses, som tolderen gjorde, og
> b) skaber grobund for eksitensen af flere læsninger indenfor samme

Det er vist meget godt udtrykt. Jeg har oven i købet en af Told og Skats
egne folks ord for, at vejledningen er for upræcis. Han bekræftede ved
samme lejlighed, at det (ifølge ham) er egenværdi eksklusiv porto, der
er den gældende tolkning

Mvh. Erland

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-05-03 14:06

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@erlands.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> egne folks ord for, at vejledningen er for upræcis. Han bekræftede ved
> samme lejlighed, at det (ifølge ham) er egenværdi eksklusiv porto, der

Det er heldigvis også den mest udbredte. Men man er altså lidt på herrens
mark, hvis man støder ind i en af de her forældede tolder-modeller. 7-9-13
og bank under bordet, at det ikke må ske for mig.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not? "

Fra : ML-78

Dato : 23-05-03 19:02

> I dk.forbruger har der været en, der var udsat for, at Told & Skat
> mente, at det var fragt+varens værdi, der ikke måtte overstige 80,-. En
> klage hjalp ikke.

Den har jeg også været udsat for. Der blev opkrævet told på en forsendelse
til under grænsen, men over når man inkluderede fragt. Jeg var på det
tidspunkt ikke helt sikker på reglerne og ringede til Internationalt
Postcenter og spurgte, og fik så at vide, at de 80,- galdt både værdi og
fragt. Senere fandt jeg ud af, at jeg havde ret, men gad simpelthen ikke til
at klage.

ML-78

Fra : Per

Dato : 23-05-03 09:01

Korrekt, men Carsten skrev jo netop :
"i al fald hvis man bestiller mange ad gangen."

mvh Per

Fra : Per

Dato : 22-05-03 14:45

> [...]
> at være godt nok for en del.
>
> Er der nogen, der har lignende erfaringer/tricks mht. billigt indkøb af

Er du så sikker på det er rigtige udgaver og ikke kopier?

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 22-05-03 15:16

"Carsten Agger" <agger@post8.tele.dk> wrote in message

> Hvordan? Ved at bestille dem hjem fra Brasilien - de nyeste
> amerikanske film koster ca. 40 reais, hvilket svarer til 80 kroner,
> + ca. 50 kroner i fragt for 4-5 DVD'er.

4-5 film for 130,- ? I think not! Hold snitterne fra det! Det er sikkert
kopier, også selv om det ikke umiddelbart fremgår af hjemmesiden (hvad den
så end hedder)...

> venlig hilsen
> Carsten Agger

Lars B

Fra : Gismo

Dato : 22-05-03 15:30

<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kopier, også selv om det ikke umiddelbart fremgår af hjemmesiden (hvad den

er 4-5 * 80 + 50 = 370 - 450 kr

ellers tæt på

Gismo

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 22-05-03 16:28

"Gismo" <stivnisse@REMOVEhotmail.com> wrote in message

> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> er 4-5 * 80 + 50 = 370 - 450 kr
>
> ellers tæt på

Jeg misforstod 100% følgende ordlyd:

"hvilket svarer til 80 kroner, + ca. 50 kroner i fragt for 4-5 DVD'er."

Der står, så vidt jeg læser, at du betaler 80 kroner + fragt, for 4-5
DVD'er... DVD = 1 film...

> Gismo

Lars B

Fra : Gismo

Dato : 22-05-03 16:52

> [...]
>
> "hvilket svarer til 80 kroner, + ca. 50 kroner i fragt for 4-5 DVD'er."
>
> Der står, så vidt jeg læser, at du betaler 80 kroner + fragt, for 4-5

Også formuleret dårligt.
I kina kan man få dvd film til 10 kr stk. men kval er også der efter

Gismo

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 22-05-03 15:31

<lars@zulfo.dk> skrev:

> 4-5 film for 130,- ? I think not! Hold snitterne fra det! Det er
> sikkert kopier, også selv om det ikke umiddelbart fremgår af
> hjemmesiden (hvad den så end hedder)...

Der skrives, og det fremgår helt klart, at nye DVDere koster ca. 80,-
_pr. stk._ og portoen er ca. 10,- pr. skive. Det er ikke et specielt
urealistisk prisniveau i et land, hvor købekraften er forholdsvis
begrænset.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-05-03 15:49

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> escribió

> [...]
specielt
> urealistisk prisniveau i et land, hvor købekraften er forholdsvis

Det lyder faktisk ærligt nok. Hernede i Spanien betaler jeg imellem
100 og 130 Dkr for nye film
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 22-05-03 16:33

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
> _pr. stk._ og portoen er ca. 10,- pr. skive. Det er ikke et specielt
> urealistisk prisniveau i et land, hvor købekraften er forholdsvis

Fremgåt helt klart? eeehh... okay, så jeg er altså bare dum når jeg tolker:

"hvilket svarer til 80 kroner, + ca. 50 kroner i fragt for 4-5 DVD'er."

som at du får 4-5 film for omkring 130,- kr.

jamen, så undskylder jeg på det kraftigste for min dumhed...

> --
> Morten http://miljokemi.dk

Lars B

Fra : Carsten Agger

Dato : 22-05-03 18:12

> [...]
> kopier, også selv om det ikke umiddelbart fremgår af hjemmesiden (hvad den

Nej, nej - det er 80 kroner *stykket* + ca. 50 kroner i fragt ...

--
FAKLENS NYHEDSTJENESTE:
http://www.faklen.dk/nyheder

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 22-05-03 18:44

> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, nej - det er 80 kroner *stykket* + ca. 50 kroner i fragt ...

Okay... som skrevet et par gange, så misforstod jeg dig....

jeg ville også gerne se et link :)

> FAKLENS NYHEDSTJENESTE:

Lars B

Fra : Carsten Agger

Dato : 22-05-03 19:01

<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse news:3ecd0c99$0$7596> >

> jeg ville også gerne se et link :)

På utallige opfordringer, og med lettere røde ører, fordi jeg glemte
det tidligere:

www.cinedvd.com.br

--
FAKLENS NYHEDSTJENESTE: