CBB ud med solidt overskud i 2002
Fra : Jacob Riis

Dato : 22-05-03 12:17

Mediawatch skriver at de i år 2002 kom ud med et overskud på 10 mio. kr.
Overskuddet er det første i lavprisselskabets korte levetid. Samtidig kan de
meddele at kunde nummer 100.000 netop er nået. Jeg synes det er godt at
selskaberne er i stand til at tjene penge og samtidig levere billige priser.
Samtidigt synes jeg det er godt at et selskab baseret på Sonfons net er i
stand til at tjene penge, forhåbentligt kan det sikre et stærkt CBB der er i
stand til at konkurrere med Tellmore / TDC. Dette vil være til gavn for alle
mobilbrugere i Danmark.

kilde: http://makeashorterlink.com/?E320568A4

--
Jacob

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-05-03 14:30

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse
> Mediawatch skriver at de i år 2002 kom ud med et overskud på 10 mio. kr.

Det er svært at forholde sig til tallet, når der ingen
baggrundsinformationer er i artiklen......

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Jacob Riis

Dato : 22-05-03 14:43

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3eccd0c5$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det er svært at forholde sig til tallet, når der ingen
> baggrundsinformationer er i artiklen......

De henviser da til en artikel i Børsen. Eller hvad mener du med
baggrundsinformation?

--
Jacob

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-05-03 14:50

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

KLIP

> De henviser da til en artikel i Børsen.

Jeg prøver lige at kigge i Børsen igen ....åhhhh, det var blot en note ...
http://borsen.dk/pdf/?2003/05/200305221006.pdf

> Eller hvad mener du med
> baggrundsinformation?

Det anvendte regnskabsprincip.......

Vi har tidligere lært at branchen anvender lidt anderledes principper end
andre gør.....

PS: Måske CBB "gør sig til" så Telenor måske overtager dem....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Jacob Riis

Dato : 22-05-03 15:04

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3eccd583$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> KLIP

> Jeg prøver lige at kigge i Børsen igen ....åhhhh, det var blot en note ...

Ok på den måde.

> Vi har tidligere lært at branchen anvender lidt anderledes principper end
> andre gør.....

Jeg vidste ikke at der blev brugt "Enron-principper" i de danske
mobilselskaber

> PS: Måske CBB "gør sig til" så Telenor måske overtager dem....

Det er da meget muligt. Hvem ejer egentligt firmaet? På deres side står der
blot at det drejer sig om et 100% ejet dansk selskab. Måske kunne Telia også
overtage selskabet, det kører vist ikke så godt for dem i Danmark. Men nu er
der jo også mange der mener at Telia/Sonera skulle gå sammen sammen med
Telenor... Der vil sikkert ske en konsoldiring hvor CBB bliver slugt.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 22-05-03 17:32

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3eccd0c5$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse
>
> Det er svært at forholde sig til tallet, når der ingen
> baggrundsinformationer er i artiklen......

Regnskabet er mig bekendt endnu ikke indleveret til Erhvervs &
selskabsstyrelsen,
der er ikke oplyst noget om omsætning, bruttoavance eller lign. Det eneste
der angives
er et overskud på 10.1 mio, og at selskabet på trods af en negativ
egenkapital på ca. 11 mio,
nu angiveligt skulle have en positiv egenkapital. Hvordan det hænger sammen
er ikke angivet.

Vi afventer regnskabet, det er naturligvis spændende læsning for en
konkurrent

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-05-03 17:35

KLIP

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-03 15:15

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in

> Overskuddet er det første i lavprisselskabets korte levetid.
> Samtidig kan de meddele at kunde nummer 100.000 netop er nået.

Er Telmore ikke i nærheden af 300.000 kunder ? :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-05-03 15:37

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er Telmore ikke i nærheden af 300.000 kunder ? :)

Det er reelt lige meget, hvor mange abonnenter de små udbydere har.

Det korte af det lange er ... tjener de penge nok til at overleve og er
deres egenkapital faktisk til stede...så de kan svare enhver sit.

For tiden kan det være svært at se "lyset".

Når "lyset" forsvinder, skælder man blot ud på én af de helt store....og det
endda i pressen.

Det ser du ikke andre kunder gør overfor deres leverandører, men presse og
politikerne elsker det sammen med en del af befolkningen...

Det er her regnskabsprincipperne og fortolkningerne (hvordan de bogføres) af
udestående fordringer kommer ind..!

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-05-03 15:12

> [...]
> Overskuddet er det første i lavprisselskabets korte levetid. Samtidig kan de
> meddele at kunde nummer 100.000 netop er nået.

Tænk, at der findes så mange i.......

> [...]
> stand til at konkurrere med Tellmore / TDC. Dette vil være til gavn for alle

Ja, lad os se positivt på det.

Claus