Hundehold - hvor mange ?
Fra : Lasse Smidt

Dato : 22-05-03 12:20

Er der nogen i gruppen der ved, hvor mange hunde, man som privatperson må
have ?
Er det ligemeget om bor i et villakvarter eller tæt bebyggelse ? Vi
diskuterede det her i weekenden, og nogle mente det var højst 3, andre at
det var 5 hunde. Andre igen mente så at det kom an på afstanden til
naboerne. Det står måske i en eller anden "hundelov" men hvilken og hvor ?

Det skal lige bemærkes at vi har 4 stk hunde i forskellige størrelser og
racer, og naboerne har ikke klaget over larm eller andet !

mvh og på forhånd tak !

Lasse

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-05-03 12:26

Jeg har fået at vide at grænsen er 4 hunde... Kan desværre ikke henvise til
nogen lov på området...

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 22-05-03 14:18

Jamen, du har lige som det skal være, 4 hunde. Hvis du vil have flere skal
du søge politiet om det.

Thorleif

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-05-03 14:21

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> wrote in message
[klip]
> Jamen, du har lige som det skal være, 4 hunde. Hvis du vil have flere skal
> du søge politiet om det.

En kildeangivelse ville gøre udsagnet meget mere interessant og relevant

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Frederiksen

Dato : 22-05-03 15:47

> En kildeangivelse ville gøre udsagnet meget mere interessant og relevant

Hos os står det såmænd i lokalplanen. Max 4 voksne hunde eller en ko eller
......jeg kan ikke huske det. Det er ikke så relevant for os.

Mvh Maria

Fra : Anja Vadh

Dato : 22-05-03 18:15

Hej med jer

Politiet har ikke noget med sagen at gøre.

Man skal søge hos den kommune man bor i da det er kommunalbestyrelsen der
kan give dispensation hvis man har mere end fire hunde i bymæssig
bebyggelse.

Det er lov om husdyrhold der sætter disse grænser

Det er teknisk forvaltning man skal snakke med / kontakte hvis man har
spørgsmål. Vi har gjort det i den kommune vi bor i men det er ikke sikkert
at de er så nemme at snakke med som vores kommune.

I en landkommune har man ofte et mere positivt indstilling til dyr end i
storbyerne

Vi har selv rodet meget i det da vi selv har fire hunde.

MVH

Anja
www.kennelmodvig.dk

Fra : Kirsten Olsen

Dato : 22-05-03 15:17

On Thu, 22 May 2003 13:20:13 +0200, "Lasse Smidt" <ls@ami.dk> wrote:

>Er der nogen i gruppen der ved, hvor mange hunde, man som privatperson må
>have ?

Her er lidt relevant læsning:

http://www.hunde-info.dk/lov3.shtml

http://www.hunde-info.dk/lov14.shtml

Hilsen Kirsten

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 23-05-03 17:48

I bymæssig bebyggelse må man have 4 hunde +eventuelle hvalpe under 8 uger.
Dette er iflg. lov om hundehold, eller hvad det nu er den hedder.
God weekend
Hanne Pedersen

Fra : Lars W. Hagen

Dato : 24-05-03 07:45

Dette er rimelig rigtigt, men der er en lille detalje som bør ændres. Det er
ikke hvalpe under 8 uger man gerne må have, men under 16 uger. Det giver
lidt tid til at finde en passende aftager til dem.

Bliv ikke forvirret af at lov om husdyrhold som omhandler dette emne de
første mange sider stort set kun omhandler størrelsen på gyllebeholdere i
forhold til antallet af "produktionsdyr", men der kommer så vidt jeg husker
et enkelt punkt på meget få linier som omhandler hunde.

Zonegodkendelsen er ikke i sig selv nok da vi bor i landzone, men ligger for
tæt på by områder og andre huse til selv at kunne bestemme. Kommunen har dog
skrevet til os at de plejer at se velvilligt på udvidelser, men at vi ikke
umiddelbart kan få en miljøgodkendelse til 6 hunde. Hvori forskellen ligger
har vi ikke kunnet se.

Lars W. Hagen

www.kennelmodvig.dk