MS Windows
briani 27239
Knasende lyd i XP pro.
Fra : Torben

Dato : 22-05-03 11:53

Hej NG.

Jeg opdagede i går at lyden på min computer er hæssende og knasende.
Jeg haft denne maskine i et par år, men det var først i går jeg prøvede at
sætte mine høretelefoner til.
Der er en konstant knasende lyd, og når jeg bevæger musen, kommer der endnu
en lyd.
Det bliver rigtigt slemt når jeg "dragger" i et vindue.
Lydene er der også hvis jeg skruer helt op for mine højtalere.

For nogle måneder siden begyndte min PSU at larme.
Den knaste også når jeg hev i vinduerne.
Den har jeg så udskiftet, og den nye larmer ikke.

Specs:
Windows XP PRO SP1.
Soltek SL-75KAV.
1GB PC133 SDRAM PQI
Saphirre RadeOn 9000 128MB
PSU 400W(ny)
1 120GB Maxtor disk
1 40GB Seagate disk
1 LiteOn CD-R/RW drev
1 Sony DVD-ROM drev

Jeg bruger det "Onboard" lydkort der er på Solket'et.

Hvad kan være skyld i dette?
Er der nogen måde jeg kan slippe af med lydene?

Alle forslag modtages med et smil.

På forhånd tak.

--
Best Regards / Venlig Hilsen:
Torben

---

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-05-03 12:12

On Thu, 22 May 2003 12:53:29 +0200, "Torben"
<stoddah-remove-this@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Det bliver rigtigt slemt når jeg "dragger" i et vindue.
>Lydene er der også hvis jeg skruer helt op for mine højtalere.

Jeg havde næsten samme problem med et andet lydkort. Der var det en
geninstallation af driveren der afhjalp det.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Torben

Dato : 22-05-03 18:22

"Martin Schultz" <msh@vmsbox.cjb.net> wrote in message

> Jeg havde næsten samme problem med et andet lydkort. Der var det en
> geninstallation af driveren der afhjalp det.

Jeg har prøvet at installere ComboAudio_A1u350, de nyeste VIA Audio drivere.
Men det hjalp ikke.

Nogle andre forslag? Kan det være "støj" fra et eller andet?

Fra : WE

Dato : 22-05-03 22:55

Det mest tåbelige og måske alligevel sande svar:

Åbner du et søgevindue i Windows, så den dumme hund dukker op, så begynder
hunden faktisk at kradse efter et par minutter, hvis du ikke bruger ham.
Næst efter Office-assistenterne, er dette vist det mest tåbelige, MS har
fundet på...

v.h.

Fra : Torben

Dato : 23-05-03 08:39

"WE" <pophaar@d.y> wrote in message
> [...]
> begynder hunden faktisk at kradse efter et par minutter, hvis du ikke
> bruger ham. Næst efter Office-assistenterne, er dette vist det mest

hahahahahah.. Mange tak for det forslag, WE.
Det var dog ikke det der var kilden til lyd-problemet, men alligevel tak for
et yderst kreativt forslag.

God weekend.

Fra : webfactor

Dato : 24-05-03 01:13

"Torben" <stoddah-remove-this@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg bruger det "Onboard" lydkort der er på Solket'et.
>
> Hvad kan være skyld i dette?
> Er der nogen måde jeg kan slippe af med lydene?

Lyden det er dataerne der suser det fordi pc speaker er sat til,gjorde det
med nyt bundkort i går hvor der var lyd på front,stik til AC 97 Bundkort.
Ordentlige drivere,vil prøve det....
Soltek 860 Serie
www.webfactor.dk