MS Windows
briani 27239
Partition Magic
Fra : Jens

Dato : 22-05-03 11:48

Hej,
Jeg har inddelt min hardisk i 2 dele. c og d. Når jeg så bruger partition
magic til at lave backup af c til d, så får jeg fejlen #626. Jeg har fundet
løsningen på siden : http://www.powerquest.com/support/primus/id1400.cfm

En af forslagene som jeg tror vil løse problemet er denne forneden. Men jeg
ved ikke lige hvordan man kan ordne det i windows?? Jeg bruger win XP.

Cause 3: If this error is reported when resizing a partition on a large RAID
drive in boot mode, the problem is that the partition is on a slave drive on
the RAID controller and is detected as drive 3 in the chain. Drives 0, 1,
and 2 are left undetected when the drives post.

Fix 3: Change the affected RAID drive to master so the system can detect it
as drive 0.

Fra : jens

Dato : 22-05-03 12:40

"Jens" <badal95@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> and 2 are left undetected when the drives post.
>

> Fix 3: Change the affected RAID drive to master so the system can detect

Master eller Slave indstilles med en "jumper" bag på discen, den disk som
sidder på endestikket af kablet skal sættes som master, den på midterstikket
er slave.

Men hvis det er en disc, som er dit c drev er det en dårlig ide at begynde
at flytte på den jumper, og den burde være master.

Men er der ikke en backup funktion i win xp ?
Kører du raid på c-d drevene, så er der jo ikke nogen disk at backuppe på.

mvh Jens