Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billede af en glad mand
Fra : max

Dato : 22-05-03 11:05

news:zf1za.4516$YZ6.210636@news010.worldonline.dk
-max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-05-03 11:51

Thu, 22 May 2003 12:04:38 +0200, skrev max:

> [...]

Ud over selve billedet, som er herligt fanget, er det et af den slax -
når man ser de farver og det lys - uvilkårligt tænker: "Hvordan pokker
har de gjort det? Det må være manipuleret af en ekspert i Photoshop".

Max, har på "bare" skudt billedet med dit gode objektiv og på en
"almindelig" Fujifilm, og hvordan/med hvad scanner du? Giver du
lys/kontrast og farvemætning et extra pift i billedbehandlingen
bagefter?

Ufff, efter flere års pause og med en del nyindkøbt, brugt Nikon-grej,
satser jeg nu på en renaissance udi fotograferingen. Ud over at
komponere nogle gode billeder, er jeg helt vild med at lære mere
teknik. Det der adskiller det almindelige fra det perfekte.

Alle gode råd og fif modtages med tak. Og igen: Tillykke med de gode
billeder

P.S. Når du nu vælger at offentliggøre i dk.binær, kunne du så ikke i
dine postings her i gruppen skrive nøjagtigt hvad subject-linien
hedder ovre i binær. Af og til kan der være mange indlæg der.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : max

Dato : 22-05-03 13:25

> [...]
> dine postings her i gruppen skrive nøjagtigt hvad subject-linien
> hedder ovre i binær. Af og til kan der være mange indlæg der.

Hey Kurt,
Du tabte mig vidst med alt det der om film og scanning..?
Hvis jeg havde brugt film, ville jeg have brugt en go' dias
film fra Fuji, men det havde ikke været let.
Det her er et digital snapshot, med en lille smule curves
og levels justering, lidt unsharp 0,3 / 100% På min skærm
er der lidt blåstik.. Farvemætningen er som regel ikke så høj
på de billeder jeg tager, tit fjerner jeg lidt. Specielt når jeg har
justeret i kontrasten, har det en tendens til at blive overmættet,
syns jeg, men der er jo en smagssag, Kodakcrome var flot til
nogen ting, men det var ligsom at spise en hel kasse flødeboller,
man får nok..
Jeg skal prøve at huske det der med subjekt linien, men der
er jo et link, virker det ikke..?
Håber ikke det gør noget jeg endnu en gang giver udtryk for
min begejstring over 70-200'ern. Jeg har taget en del teater
billeder tidligere, som tit kun lige kan gå an skarpheds mæssigt,
hold kæft hvor jeg glæder mig til at komme i teateret og se hvad
den her kan..
-max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-05-03 13:42

Thu, 22 May 2003 14:24:40 +0200, skrev max:

>Du tabte mig vidst med alt det der om film og scanning..?
>Hvis jeg havde brugt film, ville jeg have brugt en go' dias
>film fra Fuji, men det havde ikke været let.

Øhhh, bummelum, hmmm. Jeg mente bare at kunne huske noget med
Fujichrome. Oh well, jamen det bliver det da ikke ringere af. Faktisk
er jeg duperet over at du kan lave den slax billeder med et digi. Det
må jo så været et Canon 10D, right?

Fra : max

Dato : 22-05-03 14:07

> [...]
> Fujichrome. Oh well, jamen det bliver det da ikke ringere af. Faktisk
> er jeg duperet over at du kan lave den slax billeder med et digi. Det

Jeg tror jeg skrev at jeg elskede fujicrome, og jeg brugte den
meget tidligere til udendørs billeder, men nu er det næsten
udelukkende digital, fujiS2.. Jeg tror ikke der er den store
forskel på amatør digital slr kameraerne om det være sig
10D eller D100, du skal nok op i en 1Ds før der sker
noget, men så vanvittig håber jeg aldrig jeg blir, man ved
jo aldrig, reklame folkene er dygtige.. -max-

Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 22-05-03 11:58

Hvor fedt er det at poste et link til en worldonline newsserver, som kun
worldonline kunder kan få glæde af? Måske det var en ide at få lagt dine
billeder på en http side.

/thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-05-03 12:05

THOMAS SCHREIBER (NOSPAM@blabla.dk) skrev følgende:
> Hvor fedt er det at poste et link til en worldonline newsserver, som
> kun worldonline kunder kan få glæde af? Måske det var en ide at få
> lagt dine billeder på en http side.

Jeg tror du har misforstået noget. Det er et link til et indlæg i
dk.binaer, som virker ligegyldig hvilken newsserver du bruger. Eneste
krav er at du har adgang til dk.binaer.

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : PeterPan

Dato : 22-05-03 23:16

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in

> Jeg tror du har misforstået noget. Det er et link til et indlæg i
> dk.binaer, som virker ligegyldig hvilken newsserver du bruger. Eneste
> krav er at du har adgang til dk.binaer.

I OE (OutlookExpress) virker det ikke og den er der nok mange der bruger.
Hvis der er en opsætning der får det til at virke, please del den med os
uvidende.

i XNews derimod virker det perfekt.

mvh Henning

Fra : Per M

Dato : 23-05-03 07:22

Hej
Jeg bruger Outlook Express (version 6) i standardopsætning og kører Windows
2000, og jeg har ingen problemer med at se Max' fine billede.
Mvh
Per M (fjern "fjerndette" ved direkte mail)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-05-03 17:54

"Per M" <ondeaagefjerndette@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2000, og jeg har ingen problemer med at se Max' fine billede.
> Mvh
> Per M (fjern "fjerndette" ved direkte mail)

Win ME, OE 5,5, standard instillinger og heller ingen problemer.

mvh Frank

Fra : Madsen

Dato : 23-05-03 23:57

PeterPan skrev:

> I OE (OutlookExpress) virker det ikke og den er der nok mange der
> bruger.

Det har ikke noget med newsreaderen at gøre. Enten har du adgang til
dk.binaer eller også har du ikke.

Virker dette link ikke i OE da:
news:Xns938426CAB4CDPeterPan@62.243.74.162 ?

Madsen.

Fra : Henning

Dato : 24-05-03 01:58

> Det har ikke noget med newsreaderen at gøre. Enten har du adgang til
> dk.binaer eller også har du ikke.
>
> Virker dette link ikke i OE da:
> news:Xns938426CAB4CDPeterPan@62.243.74.162 ?

Jeg har adgang til dk.binaer og kan fint se billedet derovre, det var linket
der ikke virkede.

For andre med samme problem har jeg, inspireret af at det virker hos andre,
fundet fejlen.

Jeg havde sunsite.auc.dk (der ikke føre dk.binaer) som standard newsserver
og det var der OE forsøgte at finde billedet
efter jeg har rettet standard newsserver til news.tele.dk fungerer det

mvh Henning

Fra : Madsen

Dato : 24-05-03 02:14

Henning skrev:

> Jeg havde sunsite.auc.dk (der ikke føre dk.binaer) som standard
> newsserver og det var der OE forsøgte at finde billedet efter jeg
> har rettet standard newsserver til news.tele.dk fungerer det

Jep, for OE vil altid bruge standardnewsserveren til at søge efter
et message-id på.

Madsen.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-05-03 12:12

max wrote:

> [...]

Jeg har desværre ikke adgang til dk.binaer, hvilket ærgrer mig en del i
sådanne situationer. Det er selvfølgeligt mit eget problem, men måske
du vil overveje at lægge dem på en webserver? Det ville også betyde at
man kan se billederne, selvom indlægget bliver gammelt (dk.binaer og
lignende grupper har typisk en kort forældelsesfrist).

Du behøver ikke rode med HTML eller noget: Bare overfør dine billeder
til webserveren og giv den nøjagtige adresse til billedet.
--
JPEGCrops 0.5.13 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : max

Dato : 22-05-03 13:25

> [...]
>
> Du behøver ikke rode med HTML eller noget: Bare overfør dine billeder
> til webserveren og giv den nøjagtige adresse til billedet.

Ok Toke jeg skal se på det, jeg trode bare alle havde adgang til
binaer, jeg har postet billeder fra et site før, jeg skal lige finde det
frem.. Jeg syns det er meget sjovere at lave sites for andre, så mit
eget ligger hen som en spøgelsesby i det vilde vilde vesten..
-max-

Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 22-05-03 19:54

> [...]
> --
> JPEGCrops 0.5.13 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -

Har jeg heller ikke. Vil hellere have en lynhurtig newsserver(sunsite), end
en hvor der spildse båndbredde og der kan uploades warez og andet ulovligt
software.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 22-05-03 21:32

"THOMAS SCHREIBER" <NOSPAM@blabla.dk> skrev i en meddelelse

> Har jeg heller ikke. Vil hellere have en lynhurtig newsserver(sunsite),
end
> en hvor der spildse båndbredde

Man kan godt have to, og nu kan jeg selvfølgelig kun snakke om stofas
servere men de kører fint

> og der kan uploades warez og andet ulovligt
> software.

Så vil du heller ikke have et koben, for det kan jo også bruge til at begå
indbrud med. Eller surfe på www, for der ligger jo også ulovlige filer

mvh Frank,
som har meget glæde af dk.binaer. Ikke mindst når jeg skal se Max' billeder,
men også når jeg keder mig lidt, så er der tit et eller andet sjovt

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-05-03 09:07

On Thu, 22 May 2003 22:31:40 +0200, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:
klip

>Så vil du heller ikke have et koben, for det kan jo også bruge til at begå
>indbrud med. Eller surfe på www, for der ligger jo også ulovlige filer

Pas på ikke at blive tiltalt for voldtægt,
-du har jo værktøjet.
mvh Ebbe

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-05-03 17:52

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 22 May 2003 22:31:40 +0200, "Frank K. Jensen"
> <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:
> klip

> Pas på ikke at blive tiltalt for voldtægt,
> -du har jo værktøjet.

Hehe

mvh Frank