Spil til de små ?
Fra : Hagman

Dato : 22-05-03 10:22

Hejsa.

Ved godt det er lidt tidligt endnu, da min datter kun er 10 mrd. , men er
der nogle der kender nogle gode lærerige spil til de små størrelser ?
....og hvor gammel er de ca. når de begynder at kunne "forstå" den slags ?
....her tænker jeg på computerspil.

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Carsten Agger

Dato : 22-05-03 11:34

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> der nogle der kender nogle gode lærerige spil til de små størrelser ?
> ...og hvor gammel er de ca. når de begynder at kunne "forstå" den slags ?

DET er for tidligt - men det havde du jo nok regnet ud ...

Jeg har selv særdeles gode erfaringer med "Pixeline" og "Magnus og Myggen"
fra 3-4-års alderen. Mine mindste har også været meget glade for vores
"Teletubbies"-spil, som de kan begynde at få glæde af ved 2½ til
3-års-alderen -
og jeg er nok selv så gammeldags, at jeg mener, I burde vente til hun når
den alder ...

venlig hilsen
Carsten Agger

--
FAKLENS NYHEDSTJENESTE:
http://www.faklen.dk/nyheder

Fra : Blue

Dato : 23-05-03 07:32

> [...]
> der nogle der kender nogle gode lærerige spil til de små størrelser ?
> ...og hvor gammel er de ca. når de begynder at kunne "forstå" den slags ?

Min datter fik sit første spil - Teletubbies - da hun blev 2 år. Men
dengang kunne hun ikke rigtigt forbinde bevægelsen af musen med
markøren på skærmen.

Først da hun blev omkring de tre blev det rigtigt interessant.

Prøv at kigge på www.pegebogen.dk - det er et fint sted til at gøre
barnet bekendt med brungen af musen.

Når barnet først er blevet god til at bruge musen kan jeg varmt
anbefale spillet Ollo på markedet i Soldal. Det er et
børneadventurespil, og adkiller sig fra de andre spil der henvender
sig til de allermindste, ved at have en sammenhængende historie som
barnet selv skal være med det at skabe.

Prøv evt. at gå på biblioteket og lån nogle spil. Så har du mulihed
for at prøve dem inden du evt. går ud ov investerer selv.

mvh Blue

Fra : hmo

Dato : 23-05-03 18:43

Hej
Tja - det er for tidligt til at barnet selv kan sidde foran skærmen, men det
skal da ikke forhindre jer i snart at få en sjov eller hyggelig stund
sammen! Jeg har selv haft fornøjelse af spillet "tryk en tast" som jeg fandt
på nettet til gratis download -kan desværre ikke huske hvor.... Det gik ud
på at barnet - eller den voksne- bare trykker på en tilfældig tast og så
siger dyret på billedet en rigtig flot og autentisk dyrelyd. Med musen kan
man så vælge imellem en masse forskellige dyr. Det giver for ungerne den
første fornemmelse af at der er forbindelse mellem noget de gør ved
tastaturet og noget der sker.
Jeg er sikker på at der findes andre af samme slags "out-there".

God fornøjelse
Hanne
'

Fra : Rene Jensen

Dato : 30-05-03 18:58

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogle der kender nogle gode lærerige spil til de små størrelser ?
> ...og hvor gammel er de ca. når de begynder at kunne "forstå" den slags ?

Det første mine drenge prøvede af spil var UGLE og af supernintendo64 spil
Donkey Kong og Super Mario.
Min datter kan bedst lide Gratisting.dk for børn på nettet. Man er ca. 4 år
når man selv kan logge sig på og spille selvstændigt.
vh
g jensen