sammen kobling af to switche
Fra : Janner

Dato : 22-05-03 07:15

Hej,

Hvordan skal det hænge sammen hvis jeg skal bruge et stk. switch ved pc'en
og et stk switch mere ude i perferien. Det er kun den ene switch jeg har der
er med up link. Hvor skal den placeres ?

Jeg antager at switchen med uplink skal forbindes normalt til pc'en med
f.eks. port 1 til net kortet. Uplink porten skal så forbindes til switch 2
på en hvilken som helst port ?

Har jeg ret eller er jeg helt til rotterne

På forhånd tak

Janner

Fra : Per

Dato : 22-05-03 07:23

On Thu, 22 May 2003 08:14:56 +0200, "Janner" <uname@it.com> wrote:

> [...]
>på en hvilken som helst port ?
>
>Har jeg ret eller er jeg helt til rotterne

Næh, den er såmænd god nok.

Men egentlig behøver du ikke bruge uplink porten. Det kommer
helt an på om kablet er krydset eller straight through. Uplink porten
er jo bare en krydset port. Alt afhængigt af kablet bruger du bare
enten uplink eller en af de andre porte.
Jeg har selv en lignende opstilling med en switch ved siden af min
router og min egen PC og fra den switch et langt kabel op i den
anden ende af huset hvor endnu en switch har 3 andre PC'ere på.

mvh Per

Fra : Janner

Dato : 22-05-03 09:05

> [...]
> router og min egen PC og fra den switch et langt kabel op i den
> anden ende af huset hvor endnu en switch har 3 andre PC'ere på.

Ok tak for det

Hygge

Jan