Foder til yngel
Fra : Sølvsten

Dato : 22-05-03 05:24

Hvad er det mindste foder, der findes til yngel ?

Hvilke fodertyper kan jeg selv fremstille...

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 22-05-03 08:13

"Sølvsten" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det mindste foder, der findes til yngel ?
>
> Hvilke fodertyper kan jeg selv fremstille...
>

> Med venlig hilsen
>
> S. Mik.

Hej S. Mik
Noget af det mindste foder er infusorier.
Hvis du søger i Google efter infusorier, så får du opskrift på hvordan du
kan lave disse.
Held og lykke
Jørgen

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 22-05-03 08:16

"Sølvsten" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det mindste foder, der findes til yngel ?

Det mindste der findes er vel infusorier. Kan købes på tube hos din lokale
guppy-pusher, eller laves ved at sætte en lille tallerken med akvarievand i
vindueskarmen. Efter et par dage skulle vandet vrimle med infusorier, som du
kan hælde tilbage i akvariet.
Mikroorm er også et meget fint foder - for at starte en kultur op kræver det
dog en lille klat orm fra en eksisterende kultur. Her kan du prøve din
lokale akvarieklub, de kan ofte hjælpe med sådan noget

> Hvilke fodertyper kan jeg selv fremstille...

Stort set alt - afhænger blot af dine plads- og pengemuligheder . Prøv at
læse en bog der hedder noget med "levende foder" - kan ofte lånes på
biblioteket. Den giver opskrifter på en del.

/Ole