Email på T68i
Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-05-03 22:33

Nu er jeg nede på mine blødende knæ........

Jeg kan ikke få min T68i til at hente mails.
Jeg har prøvet med både et telmore abonnement og et sonofon abonnement, med
wap opsætninger ifølge deres hjemmesider. Og med opsætninger tilsendt via
sonyericsson.dk.
Har både prøvet med en pop3 mail konto hos tdc og en på mit kollegie.
Det burde være lige ud af landevejen men jeg får hele tiden unable to find
server.
WAP virker ellers upåklageligt....

Nogle gode råd er meget velkomne....

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Michael

Fra : Fischer

Dato : 22-05-03 04:23

> [...]
> en på mit kollegie. Det burde være lige ud af landevejen
> men jeg får hele tiden unable to find server.

E-mail klienten kører ikke via vap. Du skal enten køre via et CSD (GSM data)
opkald eller GPRS.
Oprettes ved at gå ind i menu->forbindelse->datakomm.->datakonti->tilføj
konto

Det kræver altså at du har et internet-abonnement der tillader opkald fra en
mobiltelefon. Hvis du har et Sonofon abonnement kan du få et hos dem. Du kan
også bruge CyberCitys gratisabonnement med et specielt indkaldsnummer.

Ellers prøv med nr. 26265555 (ingen brugernavn og password) og med
SMTP-server: mail.orangenet.dk

*Fischer

Fra : Michael Sørensen

Dato : 22-05-03 12:55

> Ellers prøv med nr. 26265555 (ingen brugernavn og password) og med
> SMTP-server: mail.orangenet.dk
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
adressen.

Mange tak for hjælpen.
Havde forsøgt at lave dataopkald via TDC efter jeg havde oprettet mig som
bruger, men det nummer de skriver man skal bruge via mobil virker åbenbart
ikke.
Det hele virker fint igennem Orange, så det er jo herligt.

Mvh. Michael

Fra : Miggo

Dato : 22-05-03 17:41

Hejsa

Hvordan dælen har du fået det til at fungere?

Jeg har også forsøgt at lave en gsm datakonti der ringer op til 26265555 og
uden brugernavn og password. men lige meget hvad så kan den ikke finde
serveren.
jeg har eget domæne og bruger e-mail derfra - altså navn@mitdomæne.dk, så at
pop3 adressen er mail.mitdomæne.dk
skal jeg sætte noget op under DNS? jeg har en Ericsson T68i m. telmore
abonnement.

Håber at i kan hjælpe mig....

mvh
/Miggo

news6za.4663$YZ6.241076@news010.worldonline.dk...

Fra : Christer Rasmussen

Dato : 30-05-03 16:36

I "Indg. server" og "Udg. server" kan du prøve at skrive ip adressen
istedet for navnet.

Der er vist en software fejl i telefonen så den ikke kan oversætte navnet.

Fra : H3nrik V!

Dato : 30-05-03 18:39

In news:bb7trj$2a5q$1@news.cybercity.dk,
Christer Rasmussen typed:
> I "Indg. server" og "Udg. server" kan du prøve at skrive ip adressen
> istedet for navnet.
>
> Der er vist en software fejl i telefonen så den ikke kan oversætte
> navnet.

Dét skal jeg da prøve... SKal bare lige ha' fundet ud af de IP adresser
først...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Christer Rasmussen

Dato : 31-05-03 09:10

Fra command prompten på en computer skriver du "ping mail.mitdomain.dk" så
får du ipadressen. og det samme til den udgående hvis det er "ping
smtp.mitdomain.dk"

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> wrote in
message news:bb84ue$au8$1@sunsite.dk...

Fra : H3nrik V!

Dato : 31-05-03 11:01

In news:bb9nvc$15t6$1@news.cybercity.dk,
Christer Rasmussen typed:
> Fra command prompten på en computer skriver du "ping
> mail.mitdomain.dk" så får du ipadressen. og det samme til den
> udgående hvis det er "ping smtp.mitdomain.dk"

Tak! Jeg regnede den dog ud selv... Det virker dog bare stadig ikke -
jeg vil forsøge en dag med min get2net opkaldsforbindelse - dén virkede i
hvert fald på min T39m...!

Fra : John H.

Dato : 31-05-03 11:22

On Sat, 31 May 2003 12:01:07 +0200, "H3nrik V!"
> [...]
>Tak! Jeg regnede den dog ud selv... Det virker dog bare stadig ikke -
>jeg vil forsøge en dag med min get2net opkaldsforbindelse - dén virkede i
Jeg fik det langt om længe til at virke med IP adressen. Dejligt! ! !